Rozcięta opona - wymiana opon -Quattro
Rozcięta opona - wymiana opon -Quattro
Witam,
parkując auto w garażu podziemnym rozciąłem prawą przednią oponę o zamontowaną na miejscu postojowym blokadę. Z opony co prawda nie schodzi powietrze ale opona do wywalenia bo jest mocno wyżłobiona, czuć/widać druty. Szkodę wstępnię zgłoszę z AC z regresem na zarządcę ale to nie jest najważniejsze. Sedno sprawy tkwi w Quattro. Ubezpieczyciel bez problemu wypłaci mi za oponę potrącając amortyzację jednak:
1. nie znalazłem póki co używki ten sam model z podobną ilością bieżnika
2. nowej opony nie założę bo uszkodzi mi Quatrro, podobnie 2 nowe na osi też nie za bardzo skoro stare opony miały 5,5mm.
W związku z powyższym czy ktoś miał podobną przygodę ? dysponuje jakimś dokumentem-specyfikacją, że Quattro musi posiadać 4 opony prawie identyczne.
Ze swoich źródeł wiem, że ubezpieczyciele w takich sytuacjach wypłacają za 1 oponę jednak w zależności od argumentów i uporu klienta płacą za więcej a mam czas i chęci by powalczyć
pzdr.
parkując auto w garażu podziemnym rozciąłem prawą przednią oponę o zamontowaną na miejscu postojowym blokadę. Z opony co prawda nie schodzi powietrze ale opona do wywalenia bo jest mocno wyżłobiona, czuć/widać druty. Szkodę wstępnię zgłoszę z AC z regresem na zarządcę ale to nie jest najważniejsze. Sedno sprawy tkwi w Quattro. Ubezpieczyciel bez problemu wypłaci mi za oponę potrącając amortyzację jednak:
1. nie znalazłem póki co używki ten sam model z podobną ilością bieżnika
2. nowej opony nie założę bo uszkodzi mi Quatrro, podobnie 2 nowe na osi też nie za bardzo skoro stare opony miały 5,5mm.
W związku z powyższym czy ktoś miał podobną przygodę ? dysponuje jakimś dokumentem-specyfikacją, że Quattro musi posiadać 4 opony prawie identyczne.
Ze swoich źródeł wiem, że ubezpieczyciele w takich sytuacjach wypłacają za 1 oponę jednak w zależności od argumentów i uporu klienta płacą za więcej a mam czas i chęci by powalczyć
pzdr.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Ma znaczenie, ale po to są torseny aby niwelować różnice w prędkości obrotowej kół. Jeśli by było tak jak myślisz to samochód z quatro by tylko służył do jazdy na wprost. Przy każdym skręcie koła kręcą się z różną prędkością i jakoś nic się nie rozsypuje. 2-3 mm w średnicy to nie problem.Bartek87 pisze:a obwód koła nie ma znaczenia przy Q ?
preston najechałem na złożoną blokadę, kształt blokady+masa auta zrobiły swoje
Dokładnie tak jak kolega pisze , miałem u siebie swego czasu różne opony pomiędzy osią przednią , a tylną .sylwekr pisze:Ma znaczenie, ale po to są torseny aby niwelować różnice w prędkości obrotowej kół. Jeśli by było tak jak myślisz to samochód z quatro by tylko służył do jazdy na wprost. Przy każdym skręcie koła kręcą się z różną prędkością i jakoś nic się nie rozsypuje. 2-3 mm w średnicy to nie problem.Bartek87 pisze:a obwód koła nie ma znaczenia przy Q ?
preston najechałem na złożoną blokadę, kształt blokady+masa auta zrobiły swoje
Opony rozmiar taki sam , wymieniłem skrzynię ( bo zaczęła szaleć , a ja myślałem , że się skończyła )
Okazało się , że wina była po stronie opon .
Od tamtej pory powiedziałem :
Quattro = 4 takie same opony .
Producent dopuszcza ( chyba ) 4mm różnicy pomiędzy przodem , a tyłem .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Kiedyś jak walczyłem właśnie ze swoją skrzynią to chyba ktoś tutaj na forum o tym pisał , albo gazeta Auto Świat o tym pisała .JIMM pisze:możesz rozwinąć tą myśl , gdzie to znalazłeś, bo się zaciekawiłem?mdamian pisze:Producent dopuszcza ( chyba ) 4mm różnicy pomiędzy przodem , a tyłem .
Gdzieś to było pisane .
Chyba Auto świat , bo na forum tego nie widzę .
Ale tu jest moja Historia z oponami .
http://www.a8team.pl/all-quattro-quattr ... a+bieg%F3w
Z forum A6 : http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=56069
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=37352
Nawet może być max 2 mm
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
Miałem taką przygodę.
W listopadzie wjechałem w wyrwę w jezdni bezpośrednio przed torowiskiem. Opona pękła (dziura 3x3 cm w powierzchni bocznej opony).
Szkodę zgłosiłem przedsiębiorstwu komunikacyjnemu- to ono odpowiada za następstwa eksploatacji uszkodzonych jezdni w odległości do 50 cm od torowiska.
Rzeczoznawca przyjął do wyceny odszkodowania rzeczoną oponę Continental Conti Winter 245/45/18 z DOTem z 2008r z bieżnikiem 5,5-6mm, uznał odprysk na feldze o pow. 4x4mm i zakwalifikował tulejkę wahacza do wymiany.
Dostałem 850 PLN, ale uwzględniono tylko jedną oponę do wymiany.
Po kilkugodzinnych poszukiwaniach kupiłem pojedynkę z allegro z 2011 r, z bieżnikiem 6,5mm.
Felgi nie robię- to okazyjnie kupiony na zimę RONAL.
W listopadzie wjechałem w wyrwę w jezdni bezpośrednio przed torowiskiem. Opona pękła (dziura 3x3 cm w powierzchni bocznej opony).
Szkodę zgłosiłem przedsiębiorstwu komunikacyjnemu- to ono odpowiada za następstwa eksploatacji uszkodzonych jezdni w odległości do 50 cm od torowiska.
Rzeczoznawca przyjął do wyceny odszkodowania rzeczoną oponę Continental Conti Winter 245/45/18 z DOTem z 2008r z bieżnikiem 5,5-6mm, uznał odprysk na feldze o pow. 4x4mm i zakwalifikował tulejkę wahacza do wymiany.
Dostałem 850 PLN, ale uwzględniono tylko jedną oponę do wymiany.
Po kilkugodzinnych poszukiwaniach kupiłem pojedynkę z allegro z 2011 r, z bieżnikiem 6,5mm.
Felgi nie robię- to okazyjnie kupiony na zimę RONAL.
Tomek
taa... odszkodowanko!rollo_tomasi pisze:Dostałem 850 PLN, ale uwzględniono tylko jedną oponę do wymiany.
Po kilkugodzinnych poszukiwaniach kupiłem pojedynkę z allegro z 2011 r, z bieżnikiem 6,5mm.
Felgi nie robię- to okazyjnie kupiony na zimę RONAL.
kiedyś byli "dzwoniarze" a teraz są "gumiarze" he he
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC