części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Demontaż kompresora zawieszenia

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 sty 2014, 12:49

To jest ciekawa oferta.
Kompresor prawidłowy i nawet w komplecie jest czujnik temperatury który w ASO jako odrębna część nie występuje oraz przekaźnik który w oryginale w ASO kosztuje coś koło 100pln.
Ale cena 465€ x4,1pln to wychodzi 1905pln + przesyłka ;)

Noi to jest do silników diesla + V10 i W12.
Do silników diesla + V10 i W12.
Wygląda na OK czyli pasujący bez przeróbek.
Cena jak widać, około 2kpln
Ten jest OK.
Cena 600$
Warunki dostawy: "Nie jest możliwa wysyłka do Polska." oraz "Wysyłka do: Ameryki, Azja, Australia." - trzeba by podpytać o co chodzi z tą wysyłką ;)
jacek pisze:Można zakupić nowy kompresor Wabco z oryginalnym okablowaniem , bez żadnych przeróbek.

http://allegro.pl/kompresor-zawieszenia ... 87305.html
Życzę powodzenia.
Ja autorytatywnie twierdzę, że kompresor z tej aukcji nie jest do A8 D3 i bez przeróbek go nie zamnontujesz.... przynajmniej nie do silników 2.8FSI, 3.0MPI, 3.2FSI, 3.7MPI, 4.2MPI/FSI bo do tych wszystkich jest jeden model kompresora (4E0.616.005.B/D) i jest on inny niż wskazany w aukcji.
Zakładamy się o flachę? ;)


Do silników diesla oraz benzynowych V10 i W12 jest inny model kompresora (4E0.616.005.C/E) i tego oryginalnego w ręku nie trzymałem więc za niego ręki sobie uciąć nie dam.... ale podejrzewam, że oprócz wydajności konstrukcyjnie i elektrycznie niczym się nie różni więc pewnie też byłby inny niż ten z aukcji.



To co piszą handlarze na Allegro dziel przez 2 albo przez 3 a części zamienne dobieraj po numerach oryginału i wtedy nie będzie żadnych niespodzianek.

Ten kompresor jak w aukcji wygląda mi na MB S-klasse - montowałem go już kilkukrotnie w klubowych D3-kach i u mnie jest on jeszcze trochę tańszy <hihi>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 16 sty 2014, 17:28

To są sklepy, a ja pokazałem kompresory do S8/W12.

Do pozostałych ceny są niższe.

Wystarczy wybrać właściwy model lub nr części. Albo zadzwonić.

A cha trzeba się upewnić czy tonie są ceny po oddaniu zużytego kompresora.

Bo z takim rozliczeniem też się spotkałem.

Damian śruby/"sprężynki" mocujące zakładaliście nowe czy przekładaliście?

Gorthammer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 05 sty 2014, 13:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorthammer » 16 sty 2014, 18:29

Przed zakupem dzwoniłem i rozmawiałem podałem mu rok pojemność on powiedział że ten co wysyła będzie pasować bo ma długi przewód i jeszcze coś tam nie jestem fachowcem ale mam ludzi od tego zobaczymy jak rozbiorą to dam znać co i jak

[ Dodano: 2014-01-17, 15:32 ]
Na obecna chwilę sprawa wygląda następująco,mechanik wymontował kompresor i okazało się,że u mnie ktoś wsadził od allroada .Tak jak foss pisał ta z allegro nie jest od razu do zamontowania ale też nie ma tragedii trzeba tylko zamienić mocowania ze swojej na tą z aukcji no i trzeba mieć czujnik temperatury i to cała przeróbka.Ze względu na fakt,że u mnie jest już przerobione na kompresor z allroada zadzwoniłem do tego pana i wyśle mi nowy identyczny jaki siedział.Nie stwarzał żadnych problemów i widać że się na tym zna.Jak zamontuję to napiszę czy działa :)

[ Dodano: 2014-01-21, 11:41 ]
Kompresor wymieniony na razie smiga aż miło.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 27 sty 2014, 17:48

Gorthammer, gdzie kupowaloeś kompresor.
Jedna aukcja podana wyżej jest z Lubina więc jak by ktos był zaianteresowany mogę podjechać obejrzeć, ale porownania nie mam więc nic konkretnego nie poradzę.

Gorthammer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 05 sty 2014, 13:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorthammer » 02 lut 2014, 13:12

Kupiłem z Lubina tel.782 217 004.Na razie wszystko chodzi jak trzeba

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 23 mar 2014, 08:26

Wczoraj przeprowadziłem u siebie wymiene pierścienia.

PO wymienaie, pierwsze uruchomienie, auto podniosło sie i opadło w czasie jakimk powinno.
Banan na mordzie.......

Więc poskaładałem wszystko do kupy, wsiadam do auta odpalam a tu kompresor chodzi jak traktor i juz jest problem z podniesieniem.

Przed wymiana była cisza, ale auto podnośił ponad minutę.

Chyba jutro kupie nowy kompresor i nie będę się pier......ił

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 19 lip 2015, 09:47

Witam , mój kompresor chodzi jak traktor chociaż podnosi auto szybko czy jego głośna praca dowodzi że się kończy?

Awatar użytkownika
ManiekJames
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: ManiekJames » 19 lip 2015, 11:47

Spoko :) Mój też chodzi jak traktor i straszy czasami jak się zatrzymam :P ale daje rade narazie i tak jeżdżę ;) .... chociaż korci mnie go rozebrać i wymienić pare wnętrzności - bo na nowy jeszcze nie mam parcia :D
Pozdrawiam !!

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 19 lip 2015, 15:38

ManiekJames pisze:Spoko :) Mój też chodzi jak traktor i straszy czasami jak się zatrzymam :P ale daje rade narazie i tak jeżdżę ;) .... chociaż korci mnie go rozebrać i wymienić pare wnętrzności - bo na nowy jeszcze nie mam parcia :D
Ale co byś tak na dobrą sprawę wymienił? Wymiana pierścienia zmienia pracę na pewien czas (jest trochę ciszej, bo pierścień uszczelnia tłok). Gumy zawieszenia raczej rzadko się uszkadzają od samej pracy kompresora, ewentualnie można sprawdzić mocowania śrub, spiąć luźne przewody, wysuszyć i wyczyścić filtr.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 19 lip 2015, 19:41

A co powoduje że kompresor chodzi jak traktor? Może wystarczy same mocowania poprawić skoro pompuje jak trzeba.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 02 paź 2015, 12:50

Witam,

Czy można sprawdzić manometrem bez wyjmowania kompresora sprawdzić ile pompuje barów,jest dobre dojście? Bo chciałem od czegoś zacząć aby ustalić przyczynę problemów z zapalaniem się kontrolek od zawieszenia

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 02 paź 2015, 18:06

Ciśnienie można sprawdzić pod komputerem.

Awatar użytkownika
ManiekJames
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: ManiekJames » 02 paź 2015, 18:30

A powiedzcie - jak powinno wyglądać te Ciśnienie w zawieszeniu podczas jazdy, postoju, zwalniania ??

Czy ono ciągle się zmienia ?
I czy jest możliwe że na jeździe AUTOmatycznej raz wynosi 4bary, a raz 13bar ??

I co drugi dojazd do skrzyżowania kompresor pompuje i jak się auto zatrzyma to przestaje pompować ??

Jeśli ktoś zna proces pracy pompowania i zmiany ciśnień to poproszę napisać <jezyk2> :)

Audik nigdy nie opada na postoju nawet po kilku dniach - więc raczej amorki są ok.

Nic się nie świeci złego na desce - ale Występuje tylko BŁĄD zawieszenia który widać tylko po OBD ... i po skasowaniu i jeździe znów powraca:

"Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)"
czyli rozdzielacza powietrza,

Ogólnie nic złego się nie dzieje = tylko te częste pompowanie przy zwalnianiu auta.
Pozdrawiam !!

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 02 paź 2015, 19:14

ManiekJames pisze:
I co drugi dojazd do skrzyżowania kompresor pompuje i jak się auto zatrzyma to przestaje pompować ??



Audik nigdy nie opada na postoju nawet po kilku dniach - więc raczej amorki są ok.

Nic się nie świeci złego na desce - ale Występuje tylko BŁĄD zawieszenia który widać tylko po OBD ... i po skasowaniu i jeździe znów powraca:

"Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)"
czyli rozdzielacza powietrza,

Ogólnie nic złego się nie dzieje = tylko te częste pompowanie przy zwalnianiu auta.
Ciśnienie skacze ,dlatego pewnie jak dojeżdzasz do skrzyżowania to zaczyna pompować.
Gdzieś powietrze spierdzeila i kompresor pompuje.
Niby przy rozdzielaczu,ale nie koniecznie tam musi być problem.
Ciśnienie przedniego miecha od 6.0 do 9.0 bara
Ciśnienie tylnego miecha od 6.1 do 10.9 bara

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 paź 2015, 20:33

jordan233 pisze:
ManiekJames pisze:I co drugi dojazd do skrzyżowania kompresor pompuje i jak się auto zatrzyma to przestaje pompować ??

Audik nigdy nie opada na postoju nawet po kilku dniach - więc raczej amorki są ok.

Nic się nie świeci złego na desce - ale Występuje tylko BŁĄD zawieszenia który widać tylko po OBD ... i po skasowaniu i jeździe znów powraca:

"Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)"
czyli rozdzielacza powietrza,

Ogólnie nic złego się nie dzieje = tylko te częste pompowanie przy zwalnianiu auta.
Ciśnienie skacze ,dlatego pewnie jak dojeżdzasz do skrzyżowania to zaczyna pompować.
Gdzieś powietrze spierdzeila i kompresor pompuje.
Niby przy rozdzielaczu,ale nie koniecznie tam musi być problem.
Ciśnienie przedniego miecha od 6.0 do 9.0 bara
Ciśnienie tylnego miecha od 6.1 do 10.9 bara
Błąd czujnika G291 nie oznacza że gdziekolwiek ucieka powietrze.

Skoki ciśnienia widoczne w VCDS są normalne - 13bar pojawia się wtedy kiedy kompresor pompuje.

Zawieszenie jest aktywne co oznacza, że pracuje cały czas w czasie rzeczywistym - ciągle kontroluje wysokość zawieszenia i ruchy nadwozia, ciągle upuszcza ciśnienie i ciągle do dopompowuje i jest to całkiem naturalne jego zachowanie.

Jeżeli auto nie opada na postoju i w trakcie jazdy nie pojawia się pomarańczowa kontrolka zawieszenia + błąd poziomowania świateł to nie ma co szukać dziury w całym.

Jeżeli chcesz się pozbyć błędu czujnika G291 to musisz zmienić zespół zaworów bo czujnik ten jest ich integralną częścią.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl