części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Zawieszenie skrzypi jak jest zimno


Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 16 sty 2014, 09:25

Korton, to pewnie masz też zerwane tuleje górny wahaczy :) poświeć latarką w jakim są stanie, u mnie też po założeniu na drążek na chwile pomogło, ale dalej skrzypi, w przyszłym tyg bądź w sobotę zabieram się za wymianę, ciekawe jak pójdą śruby górne :D
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 16 sty 2014, 10:28

Lukas134 pisze:Korton, to pewnie masz też zerwane tuleje górny wahaczy :) poświeć latarką w jakim są stanie, u mnie też po założeniu na drążek na chwile pomogło, ale dalej skrzypi, w przyszłym tyg bądź w sobotę zabieram się za wymianę, ciekawe jak pójdą śruby górne :D
No dobra, ale dlaczego po wymianie tulej na stabie nic nie skrzypialo przez pewien czas? Pozniej powolutku czasem cos leciutko zaskrzypialo, teraz juz za kazdym razem np na progu zwalniajacym?

ernesto

Post autor: ernesto » 16 sty 2014, 21:26

odpowiedzialna może być też różnica temperatur. W okresie kiedy pojawia się zima, mróz eliminuje najsłabsze ogniwo.

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Endrju_b » 20 sty 2014, 09:39

Pytanie do tych co zmieniali tuleje (górne wahacze) czy wymiana (akurat ja chce wymienić całe wahacze bez zabawy w wybijanie tulei) wymaga "opuszczenia" znaczy demontaży miechów(znaczy amorów)??
jeśli tak to robota jak cholera ... ;(

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 20 sty 2014, 09:43

Nie trzeba nic z amorkami robić , powodzenia z wyjmowaniem śruby która trzyma sworznie . http://www.a8team.pl/d3-03-wymiana-gorn ... t11147.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Endrju_b » 20 sty 2014, 12:56

Macie może dostęp do procedur audi .. krok po kroku... z etosa???

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 20 sty 2014, 14:14

No ale przecież gdyby nie te cholerne śruby to wymiana jest banalnie prosta. Poza tą śrubą masz do odkręcenia jeszcze po jednej na wahacz która siedzi w tulei metalowo gumowej. Żeby wyciągnąć jedną z tych śruby, nie pamiętam już która to była, musiałem poluzować górne mocowanie amora. No i nadkole trochę przeszkadza więc trzeba je zdemontować. Przed demontażem, jeszcze jak auto stoi na kołach, warto zmierzyć sobie położenie wahaczy względem błotnika, żeby skręcić potem całość na odpowiedniej wysokości, lub skręcić już na kołach ale wtedy ciężko z dojściem do śrub.

Awatar użytkownika
5-stars
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 23 sie 2012, 13:16
Lokalizacja: przytkowice

Post autor: 5-stars » 20 sty 2014, 21:06

mnie też to skrzypienie prześladuje a marcu wymieniałem praktycznie wszystko z przodu... muszę się jakoś zebrać i do mechaniora podskoczyć , planuje w sumie na przyszły tydzień więc dam znać jak przebiegł cały proces i jakie były koszta
chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 21 sty 2014, 17:58

Ja tez jak tu już wcześniej pisałem w lutym ubiegłego roku wymieniłem prawie cały przód oprócz amorów i sprężyn,a i tak cos ostatnio skrzypnęło parę razy.
Wymieniałem bo skrzypiało nie było innych objawów,nie wiem co tam jeszcze siedzi.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 10 lut 2014, 12:28

Ja w sobotę wymieniłem tuleje górnych wahaczy strona lewa i jak narazie cisza i skrzypienie ustało :) powiem tyle, że tuleje były zerwane i się przesuwały aż obudowę tulei(nie wahacz tylko 1mm obwódkę gumy) piłowało. Wahacze oryginalne jeszcze, 10 lat mają i nadal sztywne, śruba stała porządnie, ale poszła bez grzania i większego walenia młotem :) młotka używałem nie powiem, ale już jak śruba się ruszała :D Bez ściągacza bym tego nie próbował :) Za tydzień druga strona prawa :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
5-stars
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 23 sie 2012, 13:16
Lokalizacja: przytkowice

Post autor: 5-stars » 11 lut 2014, 11:53

ja musiałem wymienić u siebie jeden wahacz z przodu i jakieś gumy z tyłu - skrzypienie ustało - łączny koszt 400 zł
chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 11 lut 2014, 12:25

No u mnie narazie z jednej strony zrobiłem to koszt 46zł chyba 2 tulejki :) w tą sobotę pora na kolejną część :) zrobię zdjęcie starej tulejki to pokaże jak była mocno zerwana :) ale jak narazie od soboty żadnego skrzypienia nie usłyszałem :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
RafiPl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 157
Rejestracja: 03 sty 2013, 22:06
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: RafiPl » 11 lut 2014, 22:57

U mnie też lekko skrzypi tylko na zimnym silniku (wiem dziwne) ale wydaje mi się że ten odgłos jest z podszybia <niewiem> może tak przenosi odgłos... za jakiś czas muszę się tym zająć bo jest to lekko mówiąc irytujące :D
..::LONGEEEEER::..

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 12 lut 2014, 09:11

RafiPl, u mnie tez wlasnie wydawalo sie jakby z podszybia to bylo :-) narazie jedna strona tylko zrobiona i juz ciszaaaa :-) w sobote druga strone robie :-) w sumie 4 tulejki trw po 24zl chyba :-) bo najpierw zmienilem gumki drazka stabilizatora, ale malo pomoglo :-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Endrju_b » 12 lut 2014, 13:00

Jestem 4 dni po wymianie wahaczy góra (2 na każdą stronę) .. założyłem oryginały znaczy producenta który produkuje dla Audi...

do dziś absolutna cisza... :D ale trzeszczało nawet po nagrzaniu auta (w końcowej fazie)

więc przynajmniej u mnie ZADZIAŁAŁO.. ponadto autko zupełnie inaczej się prowadzi na zakrętach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl