[D2 02 4.2PB/LPG ] Przygasł komputer w zegarach
Tak, natomiast podłączenie poliftowego to po
1. Musisz mieć okablowanie a więc nabyć zegary wraz z wiązkami
2.Musisz spędzic wiele nocek na dopasowaniu poliftowych wiązek do przedliftowej instalacji lub zlecic to komuś.
3.Musisz znaleźć syg CAN idący miedzy ECU a sterownikiem ASB(i tu jest u mnie pies pogrzebany bo mam jakis najstarszy model ASB i tego kabla zwyczajnie nie ma)
Ja osobiście po porażce z przekładką zegarów od poliftowej S8 nabyłem zegary z późniejszych przedliftów i jestem zadowolony bo sa ladniejsze maja lepsze wyrazistsze podświetlenie i wyskalowanie od 0km/h
No i wiadomo że im nowsze tym wieksza szansa że FIS dłużej poświeci
1. Musisz mieć okablowanie a więc nabyć zegary wraz z wiązkami
2.Musisz spędzic wiele nocek na dopasowaniu poliftowych wiązek do przedliftowej instalacji lub zlecic to komuś.
3.Musisz znaleźć syg CAN idący miedzy ECU a sterownikiem ASB(i tu jest u mnie pies pogrzebany bo mam jakis najstarszy model ASB i tego kabla zwyczajnie nie ma)
Ja osobiście po porażce z przekładką zegarów od poliftowej S8 nabyłem zegary z późniejszych przedliftów i jestem zadowolony bo sa ladniejsze maja lepsze wyrazistsze podświetlenie i wyskalowanie od 0km/h
No i wiadomo że im nowsze tym wieksza szansa że FIS dłużej poświeci
Panowie czy poliftowe zegary maja inny pinout - Elsa pokazuje mi tylko jedna rozpiske zegarow i jest to ta:
→ Multi-pin connector for basic functions, 26-pin, yellow -A
1 - Tank sender signal
2 - Tank sender earth
3 - Door contact, driver's side
4 - Ignition key terminal 86s
5 - Hydraulic system/brake fluid level
6 - Belt switch
7 - Washer fluid level
8 - Right-hand parking light
9 - On-board computer, left rocker
10 - On-board computer, right rocker
11 - On-board computer reset
12 - Temperature sender earth
13 - Tank sender (reserve fuel contact)
14 - Ambient temperature sensor/air conditioner
15 - Diesel (glow plug relay
16 - (Buzzer "ON")
17 - Temperature sender
18 - Cooling water level
19 - Brake light
20 - Reversing light/dipped beam
21 - Left-hand parking light
22 - Fan, speed 3
23 - Oil temperature (earth)
24 - Oil temperature
25 - Ambient temperature sensor earth
26 - Air-conditioner compressor "OFF"
→ Multi-pin connector for basic functions 26-pin, red-B
1 - Tailgate
2 - Door contact, passenger's side
3 - Door contact, rear left
4 - Door contact, rear right
5 - Tank level (for OBD II)
6 - Vacant
7 - Oil pressure 1.2 bar
8 - Vacant
9 - Gear indicator
10 - Vacant
11 - Auxiliary heater (radio input)
12 - Hydraulic system pressure
13 - Service life signal as of ABS system 5.3
vacant with ABS system 5.0
14 - Navigation enable
15 - Navigation clock
16 - Navigation data
17 - Summer/winter
18 - Rev counter signal
19 - Consumption signal
20 - Auxiliary heater
21 - Vacant
22 - Speed signal (output 2)
23 - Speed signal (output 1)
24 - Speed signal (sender)
25 - Brake pad
26 - K wire
→ Multi-pin connector for basic functions 26-pin, green - C
1 - Vacant
2 - Vacant
3 - Vacant
4 - Vacant
5 - Vacant
6 - Airbag
7 - ABS
8 - Door lock (output)
9 - Left turn signal
10 - Vacant
11 - Vacant
12 - Vacant
13 - Vacant
14 - Vacant
15 - TCS
16 - OBD II
17 - Trailer turn signal
18 - CAT/diesel
19 - Main beam
20 - Parking brake and brake warning (for brake fluid pressure and level)
21 - Charge indicator
22 - Right turn signal
23 - Vacant
24 - Immobilizer
25 - Airbag (active)
26 - ABS (Sila)
→ Multi-pin connector for power supply, 6-pin, white - D
1 - Terminal 30
2 - Terminal 31
3 - Lighting (3W)
4 - Lighting, console (40W)
5 - Terminal 58
6 - Terminal 15
→ Multi-pin connector for radio clock, 4-pin, - E
1 - Radio clock signal
2 - Radio clock 5V
3 - Vacant
4 - Radio clock earth
→ Multi-pin connector for basic functions, 26-pin, yellow -A
1 - Tank sender signal
2 - Tank sender earth
3 - Door contact, driver's side
4 - Ignition key terminal 86s
5 - Hydraulic system/brake fluid level
6 - Belt switch
7 - Washer fluid level
8 - Right-hand parking light
9 - On-board computer, left rocker
10 - On-board computer, right rocker
11 - On-board computer reset
12 - Temperature sender earth
13 - Tank sender (reserve fuel contact)
14 - Ambient temperature sensor/air conditioner
15 - Diesel (glow plug relay
16 - (Buzzer "ON")
17 - Temperature sender
18 - Cooling water level
19 - Brake light
20 - Reversing light/dipped beam
21 - Left-hand parking light
22 - Fan, speed 3
23 - Oil temperature (earth)
24 - Oil temperature
25 - Ambient temperature sensor earth
26 - Air-conditioner compressor "OFF"
→ Multi-pin connector for basic functions 26-pin, red-B
1 - Tailgate
2 - Door contact, passenger's side
3 - Door contact, rear left
4 - Door contact, rear right
5 - Tank level (for OBD II)
6 - Vacant
7 - Oil pressure 1.2 bar
8 - Vacant
9 - Gear indicator
10 - Vacant
11 - Auxiliary heater (radio input)
12 - Hydraulic system pressure
13 - Service life signal as of ABS system 5.3
vacant with ABS system 5.0
14 - Navigation enable
15 - Navigation clock
16 - Navigation data
17 - Summer/winter
18 - Rev counter signal
19 - Consumption signal
20 - Auxiliary heater
21 - Vacant
22 - Speed signal (output 2)
23 - Speed signal (output 1)
24 - Speed signal (sender)
25 - Brake pad
26 - K wire
→ Multi-pin connector for basic functions 26-pin, green - C
1 - Vacant
2 - Vacant
3 - Vacant
4 - Vacant
5 - Vacant
6 - Airbag
7 - ABS
8 - Door lock (output)
9 - Left turn signal
10 - Vacant
11 - Vacant
12 - Vacant
13 - Vacant
14 - Vacant
15 - TCS
16 - OBD II
17 - Trailer turn signal
18 - CAT/diesel
19 - Main beam
20 - Parking brake and brake warning (for brake fluid pressure and level)
21 - Charge indicator
22 - Right turn signal
23 - Vacant
24 - Immobilizer
25 - Airbag (active)
26 - ABS (Sila)
→ Multi-pin connector for power supply, 6-pin, white - D
1 - Terminal 30
2 - Terminal 31
3 - Lighting (3W)
4 - Lighting, console (40W)
5 - Terminal 58
6 - Terminal 15
→ Multi-pin connector for radio clock, 4-pin, - E
1 - Radio clock signal
2 - Radio clock 5V
3 - Vacant
4 - Radio clock earth
Witam,
Podepnę się z pytaniem , jak kupowałem autko do poprzedni właściciel poinformował mnie że gaśnie komputer pomiędzy zegarami i jak to bywa zgasł po 2 dniach Dzisiaj padł mi akumulator i musiałem go podładować, czytając forum okazało się że słaby akumulator może mieć wpływ na domykanie klapy (właśnie 2 dni temu się się zaczęły problemy z dociąganiem klapy) a wracając do tematu po naładowaniu od razu załączył się komputer między zegarami, czy to zbieg okoliczności czy faktycznie słabo naładowany akumulator może mieć w tym swój udział.
Podepnę się z pytaniem , jak kupowałem autko do poprzedni właściciel poinformował mnie że gaśnie komputer pomiędzy zegarami i jak to bywa zgasł po 2 dniach Dzisiaj padł mi akumulator i musiałem go podładować, czytając forum okazało się że słaby akumulator może mieć wpływ na domykanie klapy (właśnie 2 dni temu się się zaczęły problemy z dociąganiem klapy) a wracając do tematu po naładowaniu od razu załączył się komputer między zegarami, czy to zbieg okoliczności czy faktycznie słabo naładowany akumulator może mieć w tym swój udział.
A8 D3 04 4.2 LPG
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Taka może być przyczyna. Zbyt niskie napięcie akumulatora może powodować gaśnięcie FIS-a. Ostatnio o tym się przekonałem. Mało jeździłem przez ostatnie 2-3 miesiące i pojawiły się problemy z FIS-em. Po odpaleniu prawie nic nie widać. Na początku jak zaobserwowałem problem to FIS zaczynał świecić po kilku, kilkudziesięciu sekundach, a ostatnio dopiero po ok 10 minutach. Akumulator w aucie ma niecały rok, ale zauważyłem też że już jakby rozrusznik coraz słabiej kręcił. Wziąłem miernik, mierzę napięcie akumulatora i wszystko jasne. Prostownik, podładowałem i teraz FIS nawet na chwilę nie przygasa. Zatem chyba teraz, jak znowu po odpaleniu nie będzie świecił FIS to znaczy, że akumulator domaga się doładowania...TOLKAR pisze:Witam,
Podepnę się z pytaniem , jak kupowałem autko do poprzedni właściciel poinformował mnie że gaśnie komputer pomiędzy zegarami i jak to bywa zgasł po 2 dniach Dzisiaj padł mi akumulator i musiałem go podładować, czytając forum okazało się że słaby akumulator może mieć wpływ na domykanie klapy (właśnie 2 dni temu się się zaczęły problemy z dociąganiem klapy) a wracając do tematu po naładowaniu od razu załączył się komputer między zegarami, czy to zbieg okoliczności czy faktycznie słabo naładowany akumulator może mieć w tym swój udział.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lis 2013, 21:23
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Koledzy pomocy !wczoraj wyjmowalem zegary wczesniej odpiołem akumulator .zegary byly czyszczone od srodka i dzis jak je zamontowalem okazalo sie ze FIS zaświeca sie ale nic nie pokazuje wyglada to tak jak by wszystkie piksele pouciekały co moze byc powodem ? i jak temu zaradzic trzeba nowy wyswietlacz kupic czy mozna to jakoś Vagiem zrobic ?