[D3 02 ] Wentylatory chłodnicy.
[D3 02 ] Wentylatory chłodnicy.
Witam.
Wentylator płynu chłodzącego pracuje ciągle (nie istotne czy zapłon załączony , wyłączony, auto zamknięte czy nie, on pracuje wciąż) .
Zakupiłem nowy, podpięty i po paru sekundach j/w.
Pytanie czy w d3 wentylatory mają płynną regulację czy bieg 1, 2.
wali błędem
Wentylator 2 płynu chłodniczego zwarcie do masy.
Jakie czujniki i gdzie umiejscowione podają informację o temp. płynu i czy w przypadku wadliwego ich działania może zaistnieć taka sytuacja?
Jak sprawdzam przejścia na wtyczce to między czerwonym a cieńkim szarym(o ile dobrze kolory podaję) jest obwód zamknięty. Tak jakby jakiś czujnik podawał około 103 do 105 temp w C i załącza 2 bieg wentylatora.
Proszę o pomoc bo nie mam ochoty na posiadanie kolekcji wentylatorów.
Wentylator płynu chłodzącego pracuje ciągle (nie istotne czy zapłon załączony , wyłączony, auto zamknięte czy nie, on pracuje wciąż) .
Zakupiłem nowy, podpięty i po paru sekundach j/w.
Pytanie czy w d3 wentylatory mają płynną regulację czy bieg 1, 2.
wali błędem
Wentylator 2 płynu chłodniczego zwarcie do masy.
Jakie czujniki i gdzie umiejscowione podają informację o temp. płynu i czy w przypadku wadliwego ich działania może zaistnieć taka sytuacja?
Jak sprawdzam przejścia na wtyczce to między czerwonym a cieńkim szarym(o ile dobrze kolory podaję) jest obwód zamknięty. Tak jakby jakiś czujnik podawał około 103 do 105 temp w C i załącza 2 bieg wentylatora.
Proszę o pomoc bo nie mam ochoty na posiadanie kolekcji wentylatorów.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2014, 21:31 przez datelos, łącznie zmieniany 6 razy.
Witam
Wymień czujnik i powinno wszystko wrócić do normy.
Pozdrawiam
To kolego już sam sobie odpowiedziałeś. Czujnik temp. który jest wpięty w obwód tego wentylatora odpowiada za jego pracę. Ten czujnik to zazwyczaj termorezystor - im większa temperatura tym większa rezystancja i obwód jest zamknięty (wentylator pracuję).datelos pisze:Tak jakby jakiś czujnik podawał około 103 do 105 temp w C i załącza 2 bieg wentylatora
Wymień czujnik i powinno wszystko wrócić do normy.
Bo właśnie (jak się nie mylę) to masą ten czujnik steruje.datelos pisze:wali błędem
Wentylator 2 płynu chłodniczego zwarcie do masy.
Nie wiem dokładnie jak jest w twoim silniku ale ten czujnik powinien być umiejscowiony w chłodnicy.datelos pisze:Jakie czujniki i gdzie umiejscowione podają informację o temp. płynu
Jak najbardziejdatelos pisze:czy w przypadku wadliwego ich działania może zaistnieć taka sytuacja?
Jak wentylator działa (kręci się) to raczej jest na 100% sprawny i nie ma potrzeby wymiany. Jak by robił zwarcie po podłączeniu do zasilania i się nie krecił to wtedy jest uszkodzony.datelos pisze:nie mam ochoty na posiadanie kolekcji wentylatorów.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 sty 2014, 06:09 przez Kuki30, łącznie zmieniany 1 raz.
Wentylatory w D3 mają własne sterowniki.
Nie są sterowane bezpośrednio z jakiegoś czujnika temperatury.
Zasilanie jest tam non stop o ile dobrze pamiętam a sygnał o załączeniu dostają ze sterownika silnika.
Jeżeli kręci się cały czas to prawdopodobnie jest uwalony - albo sam wentylator (jego sterownik) albo sterownik silnika..... ewentualnie wiązka.
Diagnostyka VAG'iem - testy elektroniki, bloki pomiarowe, kody błędów.
Sterownik wentylatora jest razem z wentylatorem, tzn. z jego silnikiem.
Nowy wentylator kupować po numerach - nie wierzyć handlarzom że z innym numerem będzie pasować bo wszystkie wyglądają podobnie ale wymiarami się różnią, mają inne wiązki elektryczne i różnią się sterownikami.
Wymiana wentylatora to grubsza robota - do zwalenia cały przód z chłodnicami włącznie.
Nie są sterowane bezpośrednio z jakiegoś czujnika temperatury.
Zasilanie jest tam non stop o ile dobrze pamiętam a sygnał o załączeniu dostają ze sterownika silnika.
Jeżeli kręci się cały czas to prawdopodobnie jest uwalony - albo sam wentylator (jego sterownik) albo sterownik silnika..... ewentualnie wiązka.
Diagnostyka VAG'iem - testy elektroniki, bloki pomiarowe, kody błędów.
Sterownik wentylatora jest razem z wentylatorem, tzn. z jego silnikiem.
Nowy wentylator kupować po numerach - nie wierzyć handlarzom że z innym numerem będzie pasować bo wszystkie wyglądają podobnie ale wymiarami się różnią, mają inne wiązki elektryczne i różnią się sterownikami.
Wymiana wentylatora to grubsza robota - do zwalenia cały przód z chłodnicami włącznie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Mam trzy wentylatory w tym jeden nowy(wszystkie nr zgodne)
Po podpięciu 5-7 sek i kazdy leci na maksa.
Po odpieciu zasilania wentylatora kasowanie - odpalenie (bez podpiętej wtyczki) i błą nadal wraca zwarcie do masy??
Po podpięciu i skasowaniu z załączonym zasilaniem j/w.
Ja zgłópiałem ,wyekspedjowałem pojazd do elektronika może ogarnie.
Logika zaczyna zawodzić przy tym samochodzie!
Po podpięciu 5-7 sek i kazdy leci na maksa.
Po odpieciu zasilania wentylatora kasowanie - odpalenie (bez podpiętej wtyczki) i błą nadal wraca zwarcie do masy??
Po podpięciu i skasowaniu z załączonym zasilaniem j/w.
Ja zgłópiałem ,wyekspedjowałem pojazd do elektronika może ogarnie.
Logika zaczyna zawodzić przy tym samochodzie!
Ktoś to diagnozował VAG'iem?.... jakieś bloki pomiarowe, testy, cokolwiek??datelos pisze:Mam trzy wentylatory w tym jeden nowy(wszystkie nr zgodne)
Po podpięciu 5-7 sek i kazdy leci na maksa...
Czyżby sterownik silnika
Auto odpala normalnie?... jeździ normalnie?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Też miałem taką sytuacje ale w D2 non stop pracował wentyl . Czujnik ciśnienia klimy się zaciął, kilka razy popukałem w niego śrubokrętem i wyłączyły się , kilka razy powtórzyło się to jeszcze ale po dobiciu klimy wszystko ustało . Nie wiem jak to jest rozwiązane w D3 ale sprawdź ten czujnik może pomoże .W D2 czujnik ten umiejscowiony jest za prawą kratką w zderzaku.
O ile dobrze kojarzę to w D3 są dwa czujniki temperatury G62 i G83 a sterownik porównuje temperatury mierzone przez oba czujniki i na podstawie tych pomiarów wysyła sygnały do sterowników wentylatorów. Jeden czujnik G62 (4 styki, zielony) jest na rurze wodnej na silniku od strony grodzi komory silnika (bliżej kabiny), dojście dość paskudne, ale i za to pada najczęściej. Drugi czujnik G83 albo jest na chłodnicy albo na wyjściu z chłodnicy (przed termostatem). Wentylatory nie mają biegów, pracują w sposób płynny. I tak jak Damian kiedyś pisał, koniecznie dobierać je po numerach, bo inaczej tylko stracona kasa i nerwy.
Bądź dobry jak chleb.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
U mnie jest coś takiego, po włączeniu klimy wentylator idzie pełna parą cały czas, jak w MMI dam tryb ECO dopiero się wyłącza, błąd jaki wyskakuje 00819 - High Pressure Sensor (G65)
wiem że mam delikatne rozszczelnienie układu klimy przy chłodnicy na oringach (właśnie na wiosnę się za to zabieram) od paru dni w ogóle nie dało się klimy załączyć od razu samo wskakiwało ECO, pomyślałem że ciśnienie zeszło poniżej nominalnego, ale dzisiaj klima niby się załącza i ten wentylator strasznie mocno pracuje, w VAG 08 Auto HVAC w grupie 001 mam ciśnienie 32 Bar. Czy to jest ciśnienie układu klimy ?? jeśli tak to na pewno czujnik uwalony ?? bo 32 Bar to chyba za dużo.
wiem że mam delikatne rozszczelnienie układu klimy przy chłodnicy na oringach (właśnie na wiosnę się za to zabieram) od paru dni w ogóle nie dało się klimy załączyć od razu samo wskakiwało ECO, pomyślałem że ciśnienie zeszło poniżej nominalnego, ale dzisiaj klima niby się załącza i ten wentylator strasznie mocno pracuje, w VAG 08 Auto HVAC w grupie 001 mam ciśnienie 32 Bar. Czy to jest ciśnienie układu klimy ?? jeśli tak to na pewno czujnik uwalony ?? bo 32 Bar to chyba za dużo.
Witam dopnę się do tematu, da radę jakoś wytargać ten wiatrak z osłoną 4E0121205H, przykładowe zdjęcie z allegro
kurde sterownik prawdopodobnie uwalony wentylator leci na 100 % w wagu pokazuje jako wystarowany np. 10% abo po załączeniu klimy wysterowanie na 80%, wartość zwrotna z wentylatora OFF...
a i mała ciekawostka kto znajdzie ten numer części w ETCE..... nima śladu o tym.....
kurde sterownik prawdopodobnie uwalony wentylator leci na 100 % w wagu pokazuje jako wystarowany np. 10% abo po załączeniu klimy wysterowanie na 80%, wartość zwrotna z wentylatora OFF...
a i mała ciekawostka kto znajdzie ten numer części w ETCE..... nima śladu o tym.....
Oczywiście, rozbierasz przód i wyciągasz osłonę z wiatrakiemsimon68 pisze:Witam dopnę się do tematu, da radę jakoś wytargać ten wiatrak z osłoną
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
właśnie bez tego targania przodu mi chodziło bo tyle to wiem :-), kurde mojej świętej pamięci szfagier by wytargał bo kieryś 0.25kg młotkiem wbił tłoczysko hamulcowe co się wkręca :-)FOSS pisze:Oczywiście, rozbierasz przód i wyciągasz osłonę z wiatrakiemsimon68 pisze:Witam dopnę się do tematu, da radę jakoś wytargać ten wiatrak z osłoną
da się .......
kurcze moja fura doznała samo-uzdrowienia , zakupiłem nowy wentylator i przymierzałem się do wymiany, oczywiście schemat elektryczny co i jak podłączone i elsa itd .....
(dodam że wentylator łaził cały czas na maksa i po wyłączeniu stacyjki dalej pracował do ostatnich voltów w aku, VAG pokazywał że np żąda od wentylatora tylko 30% a on na max i wartość z niego wracana N/A, mam układ z jednym wentylatorem 420mm, do tej pory radziłem sobie że po prostu odpinałem wtyczkę od wentylatora przy chłodnicy po zakończonej jeździe)
przed zabraniem się do wymiany coś mnie tkneło i zacząłem bawić się bezpiecznikami z racji że opis na nich w języku wroga a ja posługuje się biegle tylko alianckim i do kompa z elsą miałem za daleko bo cały dom do przejścia to zacząłem szukać po omacku bezpiecznika od sterowania wentylatorem 5A i jakież było moje zdziwienie jak wentyl zaczął po zabawie z bezpiecznikami działać poprawnie, ruszyłem mój leniwy tyłek i poszedłem po VAS-a w odczycie z wentyla nagle już nie było N/A tylko wartości procentowe aktualnej prędkości, na wstępnego czuja to tak jak by komp silnika miał gdzieś wartość sprzężenia zwrotnego prędkości, i po czystym restarcie na gorąco zaczął znów działać poprawnie, działa tak już drugi tydzień a nowy wentylator leży na półce w garażu
(dodam że wentylator łaził cały czas na maksa i po wyłączeniu stacyjki dalej pracował do ostatnich voltów w aku, VAG pokazywał że np żąda od wentylatora tylko 30% a on na max i wartość z niego wracana N/A, mam układ z jednym wentylatorem 420mm, do tej pory radziłem sobie że po prostu odpinałem wtyczkę od wentylatora przy chłodnicy po zakończonej jeździe)
przed zabraniem się do wymiany coś mnie tkneło i zacząłem bawić się bezpiecznikami z racji że opis na nich w języku wroga a ja posługuje się biegle tylko alianckim i do kompa z elsą miałem za daleko bo cały dom do przejścia to zacząłem szukać po omacku bezpiecznika od sterowania wentylatorem 5A i jakież było moje zdziwienie jak wentyl zaczął po zabawie z bezpiecznikami działać poprawnie, ruszyłem mój leniwy tyłek i poszedłem po VAS-a w odczycie z wentyla nagle już nie było N/A tylko wartości procentowe aktualnej prędkości, na wstępnego czuja to tak jak by komp silnika miał gdzieś wartość sprzężenia zwrotnego prędkości, i po czystym restarcie na gorąco zaczął znów działać poprawnie, działa tak już drugi tydzień a nowy wentylator leży na półce w garażu
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, 23:53 przez simon68, łącznie zmieniany 1 raz.