[D3 03 4.2MPI/LPG ] Skrzynia Tiptronik + F1 szarpie
Byłem dzisiaj u ASBPałka w Mysłowicach.
Otrzymałem informacje ze moje objawy to na pewno konwerter. Najciekawsza jest jednak przyczyna jego awarii.
Dwa miesiace temu wymieniłem olej statycznie na Revanol. No i ponoc na 100% to tylko i wyłacznie dlatego sie popsuło.
Przeciez wielu z Was jezdzi na Revanolu i wszystko działa.
Pytanie czy jak spuszcze i wleje olej ZF to jest szansa zeby sie naprawiło
Przypomne ze objawy falowania obrotów i szarpania sa praktycznie tylko na zimnym silniku.
Jak sie zagrzeje wszystko wraca do normy.
Otrzymałem informacje ze moje objawy to na pewno konwerter. Najciekawsza jest jednak przyczyna jego awarii.
Dwa miesiace temu wymieniłem olej statycznie na Revanol. No i ponoc na 100% to tylko i wyłacznie dlatego sie popsuło.
Przeciez wielu z Was jezdzi na Revanolu i wszystko działa.
Pytanie czy jak spuszcze i wleje olej ZF to jest szansa zeby sie naprawiło
Przypomne ze objawy falowania obrotów i szarpania sa praktycznie tylko na zimnym silniku.
Jak sie zagrzeje wszystko wraca do normy.
Nie potwierdzę praktycznie, ale w wielu opisach dotyczących falowania obrotów przy ASB znalazłem, że jeśli na zimnej skrzyni faluje a na ciepłej nie, to jest to wina oleju - za mało, za dużo lub nieodpowiedni.Markus pisze:Byłem dzisiaj u ASBPałka w Mysłowicach.
Otrzymałem informacje ze moje objawy to na pewno konwerter. Najciekawsza jest jednak przyczyna jego awarii.
Dwa miesiace temu wymieniłem olej statycznie na Revanol. No i ponoc na 100% to tylko i wyłacznie dlatego sie popsuło.
Przeciez wielu z Was jezdzi na Revanolu i wszystko działa.
Pytanie czy jak spuszcze i wleje olej ZF to jest szansa zeby sie naprawiło
Przypomne ze objawy falowania obrotów i szarpania sa praktycznie tylko na zimnym silniku.
Jak sie zagrzeje wszystko wraca do normy.
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 19
- Rejestracja: 05 sty 2014, 13:08
- Lokalizacja: Białystok
Myślę że to kwestia czasu. Jak wczoraj pojezdzilem tak delikatnie to też nic nie wyrzuciła. W midpartsie mi powiedzieli ze temperatura spadła i olej jest gęstszy i może być chwilowo lepiej. Ja nie czekam daje to do naprawy. Koszty tak na telefon to robota, olej, regeneracja konwentera 3x1000. Gwarancja na konwerter 3lata.
No i mam juz dokładną diagnoze. Oprócz konwertera skrzynia wymaga remontu. Filtr i olej od nowosci nie wymieniany i to właśnie zaniedbanie spowodowało problemy. Niestety koszty spore bo 6700zl. Ból jak cholera tym bardziej ze auto mam od m-ca a tu taka niespodzianka. A wystarczyło tylko zeby ktos wcześniej wymieniał oliwę i pewnie skrzynia pochodziła by dłużej. Dla mnie to niezrozumiałe ze aso nie zaleca wymiany oleju w skrzyni, a większość użytkowników aut do tego się stosuje. No chyba ze to celowe działanie...
Ja uwazam ze tylko remont na dluzsza jazde ma sens, poniewaz wiekszosc uzywanych jest przywieziona z z Angli na graty, tam na pewnop nikt oleju nie wymienil i historia sie powtorzy jak przy wymianie skrzyni wymienia Ci olej. Ja mam taka skrzynie z 80tys km przebiegu wlasnie z Anglii z D3, ale nie sprzedaje bo nie chce potem zwrotu. Wole sobie na zapas zostawic.
ŁaŁ, grubo - jestem zaskoczony bo jak nim jeździliśmy to właściwie wszystko grało :shock:macisz12 pisze:No i mam juz dokładną diagnoze. Oprócz konwertera skrzynia wymaga remontu. Filtr i olej od nowosci nie wymieniany i to właśnie zaniedbanie spowodowało problemy. Niestety koszty spore bo 6700zl.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Damian mówi się trudno, żyje się dalej . Swoją drogą to skrzynia dobrze chodziła, było tylko delikatne szarpnięcie przy redukcji z 4 na 3 i nic poza tym. Gdyby sprzęgło się nie odezwało pewnie bym dalej jeździł. Miałem też wyciek na simmeringu na wale korbowym, także i tak trzeba było skrzynie zwalać. Liczę tylko, że już po naprawie nie będę musiał o niej myśleć, poza wymianą oleju.FOSS pisze:ŁaŁ, grubo - jestem zaskoczony bo jak nim jeździliśmy to właściwie wszystko grało :shock:macisz12 pisze:No i mam juz dokładną diagnoze. Oprócz konwertera skrzynia wymaga remontu. Filtr i olej od nowosci nie wymieniany i to właśnie zaniedbanie spowodowało problemy. Niestety koszty spore bo 6700zl.
Pomimo tak małego przebiegu (około 150 tys km deklarowanym) nie wierzę że skrzynia mogła się sypnąć ponieważ nie był wymieniany olej. Co najwyżej jestem w stanie uwierzyć że przy tak małym przebiegu skrzynia się sypnęła ponieważ poprzedni właściciel nieumiejętnie jeździł automatem, przeciągał na biegach czy coś w tym rodzaju...No chyba że poprostu pech i trafiła Ci się skrzynia fabrycznie wadliwa. Ale, no cóż przy takim aucie ryzyko jest bardzo duże i kupuję się je na chybił trafił (mając w rękawie asa w postaci kilku tys PLN na ewentualne naprawy).
Trzymam kciuki i pozdrawiuam.
W mojej byłej olej w skrzyni podejrzewam że nigdy nie był wymieniany pomimo 185tys km według ASO DE a tym bardziej w PL pomimo przejechany po drogach PL około 60 tys km. Wczoraj miałem przyjemność oglądać ją ja startowała spod mojego domu i nadal robi wrażenie (potężne wrażenie, pomimo że to tylko A8 D2 pre lift). Skrzynia podobno nadal chodzi dobrze.
Trzymam kciuki i pozdrawiuam.
W mojej byłej olej w skrzyni podejrzewam że nigdy nie był wymieniany pomimo 185tys km według ASO DE a tym bardziej w PL pomimo przejechany po drogach PL około 60 tys km. Wczoraj miałem przyjemność oglądać ją ja startowała spod mojego domu i nadal robi wrażenie (potężne wrażenie, pomimo że to tylko A8 D2 pre lift). Skrzynia podobno nadal chodzi dobrze.
nie mogła się sypnąć, taki przebieg dla naszych silników i skrzyń to jest spacerek , ASB ma zabezpieczenia przeciążeniowe , włącz np manualnie 2 i but do podłogi a i tak zmieni automatycznie na 3 mimo,że manualnie tego nie zrobisz. Trzeba wielu kilometrów aby zajechać TIP-a. Podstawa długowieczności, przed rozpoczęciem jazdy spokojna jazda do rozgrzania , po nowym zakupie samochodu zrzucenie miski olejowej skrzyni, ocena pozostałości na dnie i wymiana oleju z filtrem. Moje pierwsze A8 D2 4.2z 95roku , jeździ do dziś na taksówce w Lublinie i ma na liczniku coś powyżej 600tys km a olej w niej wymieniałem osobiście na ESSO (4HP) i lata bez naprawy.....książkę miała prowadzoną do 380tys z ostatnim wpisem ASO Audi LELEK Opolejdz1 pisze:Pomimo tak małego przebiegu (około 150 tys km deklarowanym) nie wierzę że skrzynia mogła się sypnąć