części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Skrzynia Tiptronik + F1 szarpie

ernesto

Post autor: ernesto » 14 sty 2014, 19:40

On nie wrzuca na luz tylko zaskakuje. Poprostu jeżdzisz cały czas na ślizgu dlatego. Dajesz gazu obroty natychmiast rosną a prętkość nie wzrasta, a jak zdejmujesz nogę z gazu to spadają. Tak jest?

Markus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 02 maja 2013, 14:06
Lokalizacja: Slask

Post autor: Markus » 17 sty 2014, 15:06

Byłem dzisiaj u ASBPałka w Mysłowicach.

Otrzymałem informacje ze moje objawy to na pewno konwerter. Najciekawsza jest jednak przyczyna jego awarii.
Dwa miesiace temu wymieniłem olej statycznie na Revanol. No i ponoc na 100% to tylko i wyłacznie dlatego sie popsuło.
Przeciez wielu z Was jezdzi na Revanolu i wszystko działa.
Pytanie czy jak spuszcze i wleje olej ZF to jest szansa zeby sie naprawiło :)
Przypomne ze objawy falowania obrotów i szarpania sa praktycznie tylko na zimnym silniku.
Jak sie zagrzeje wszystko wraca do normy.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 18 sty 2014, 09:49

Markus pisze:Byłem dzisiaj u ASBPałka w Mysłowicach.

Otrzymałem informacje ze moje objawy to na pewno konwerter. Najciekawsza jest jednak przyczyna jego awarii.
Dwa miesiace temu wymieniłem olej statycznie na Revanol. No i ponoc na 100% to tylko i wyłacznie dlatego sie popsuło.
Przeciez wielu z Was jezdzi na Revanolu i wszystko działa.
Pytanie czy jak spuszcze i wleje olej ZF to jest szansa zeby sie naprawiło :)
Przypomne ze objawy falowania obrotów i szarpania sa praktycznie tylko na zimnym silniku.
Jak sie zagrzeje wszystko wraca do normy.
Nie potwierdzę praktycznie, ale w wielu opisach dotyczących falowania obrotów przy ASB znalazłem, że jeśli na zimnej skrzyni faluje a na ciepłej nie, to jest to wina oleju - za mało, za dużo lub nieodpowiedni.
Bądź dobry jak chleb.

Gorthammer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 05 sty 2014, 13:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorthammer » 18 sty 2014, 11:55

Wielu ludzi jeździ na revanolu i wszystko jest ok

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 18 sty 2014, 13:13

Znaja sie u palki chlopaki.jak juz konwekter kleka to napraw szybko bo skrzynie zajedziesz.kolega tak jezdzil i opilki z konwektera poszy na tarczki i generalka byla <lipa>

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 23 sty 2014, 21:22

Mnie dwa dni temu dopadło to samo. Jestem już w przyszłym tygodniu umówiony w midpartsie. Najpierw zaczęło się od falowania a dziś już czułem większy uslizg. Zapiolem vaga i wywalilo błędem konwertera 17125 takze na 100% on jest winowajca. :(

Markus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 02 maja 2013, 14:06
Lokalizacja: Slask

Post autor: Markus » 24 sty 2014, 23:53

No własnie a u mnie żadnych błedów skrzyni nie wyrzuca.

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 25 sty 2014, 08:14

Myślę że to kwestia czasu. Jak wczoraj pojezdzilem tak delikatnie to też nic nie wyrzuciła. W midpartsie mi powiedzieli ze temperatura spadła i olej jest gęstszy i może być chwilowo lepiej. Ja nie czekam daje to do naprawy. Koszty tak na telefon to robota, olej, regeneracja konwentera 3x1000. Gwarancja na konwerter 3lata.

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 30 sty 2014, 00:12

No i mam juz dokładną diagnoze. Oprócz konwertera skrzynia wymaga remontu. Filtr i olej od nowosci nie wymieniany i to właśnie zaniedbanie spowodowało problemy. Niestety koszty spore bo 6700zl. Ból jak cholera tym bardziej ze auto mam od m-ca a tu taka niespodzianka. A wystarczyło tylko zeby ktos wcześniej wymieniał oliwę i pewnie skrzynia pochodziła by dłużej. Dla mnie to niezrozumiałe ze aso nie zaleca wymiany oleju w skrzyni, a większość użytkowników aut do tego się stosuje. No chyba ze to celowe działanie...

Gość

Post autor: Gość » 30 sty 2014, 05:55

Tak,to celowe dzialanie serwisow. A u mnie tez padla szybciutko po zakupie I bylo 1000zl drozej jak u ciebie.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 30 sty 2014, 08:06

Ja uwazam ze tylko remont na dluzsza jazde ma sens, poniewaz wiekszosc uzywanych jest przywieziona z z Angli na graty, tam na pewnop nikt oleju nie wymienil i historia sie powtorzy jak przy wymianie skrzyni wymienia Ci olej. Ja mam taka skrzynie z 80tys km przebiegu wlasnie z Anglii z D3, ale nie sprzedaje bo nie chce potem zwrotu. Wole sobie na zapas zostawic.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 sty 2014, 11:14

macisz12 pisze:No i mam juz dokładną diagnoze. Oprócz konwertera skrzynia wymaga remontu. Filtr i olej od nowosci nie wymieniany i to właśnie zaniedbanie spowodowało problemy. Niestety koszty spore bo 6700zl.
ŁaŁ, grubo - jestem zaskoczony bo jak nim jeździliśmy to właściwie wszystko grało :shock:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 30 sty 2014, 15:21

FOSS pisze:
macisz12 pisze:No i mam juz dokładną diagnoze. Oprócz konwertera skrzynia wymaga remontu. Filtr i olej od nowosci nie wymieniany i to właśnie zaniedbanie spowodowało problemy. Niestety koszty spore bo 6700zl.
ŁaŁ, grubo - jestem zaskoczony bo jak nim jeździliśmy to właściwie wszystko grało :shock:
Damian mówi się trudno, żyje się dalej :) . Swoją drogą to skrzynia dobrze chodziła, było tylko delikatne szarpnięcie przy redukcji z 4 na 3 i nic poza tym. Gdyby sprzęgło się nie odezwało pewnie bym dalej jeździł. Miałem też wyciek na simmeringu na wale korbowym, także i tak trzeba było skrzynie zwalać. Liczę tylko, że już po naprawie nie będę musiał o niej myśleć, poza wymianą oleju. :)

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 31 sty 2014, 12:05

Pomimo tak małego przebiegu (około 150 tys km deklarowanym) nie wierzę że skrzynia mogła się sypnąć ponieważ nie był wymieniany olej. Co najwyżej jestem w stanie uwierzyć że przy tak małym przebiegu skrzynia się sypnęła ponieważ poprzedni właściciel nieumiejętnie jeździł automatem, przeciągał na biegach czy coś w tym rodzaju...No chyba że poprostu pech i trafiła Ci się skrzynia fabrycznie wadliwa. Ale, no cóż przy takim aucie ryzyko jest bardzo duże i kupuję się je na chybił trafił (mając w rękawie asa w postaci kilku tys PLN na ewentualne naprawy).
Trzymam kciuki i pozdrawiuam.
W mojej byłej olej w skrzyni podejrzewam że nigdy nie był wymieniany pomimo 185tys km według ASO DE a tym bardziej w PL pomimo przejechany po drogach PL około 60 tys km. Wczoraj miałem przyjemność oglądać ją ja startowała spod mojego domu i nadal robi wrażenie (potężne wrażenie, pomimo że to tylko A8 D2 pre lift). Skrzynia podobno nadal chodzi dobrze.

JIMM

Post autor: JIMM » 31 sty 2014, 19:21

jdz1 pisze:Pomimo tak małego przebiegu (około 150 tys km deklarowanym) nie wierzę że skrzynia mogła się sypnąć
nie mogła się sypnąć, taki przebieg dla naszych silników i skrzyń to jest spacerek , ASB ma zabezpieczenia przeciążeniowe , włącz np manualnie 2 i but do podłogi a i tak zmieni automatycznie na 3 mimo,że manualnie tego nie zrobisz. Trzeba wielu kilometrów aby zajechać TIP-a. Podstawa długowieczności, przed rozpoczęciem jazdy spokojna jazda do rozgrzania , po nowym zakupie samochodu zrzucenie miski olejowej skrzyni, ocena pozostałości na dnie i wymiana oleju z filtrem. Moje pierwsze A8 D2 4.2z 95roku , jeździ do dziś na taksówce w Lublinie i ma na liczniku coś powyżej 600tys km a olej w niej wymieniałem osobiście na ESSO (4HP) i lata bez naprawy.....książkę miała prowadzoną do 380tys z ostatnim wpisem ASO Audi LELEK Opole <amasz>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl