części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB ] Układ chłodzenia - grzeje się

Awatar użytkownika
glinka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 292
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:03
Lokalizacja: morąg

Post autor: glinka » 04 mar 2010, 19:35

moze uszczelka pod głowicą walneła :-?Jeśli układ chłodzenia jest sprawny a mimo to płyn ma tendencje do przegrzewania, może to zwiastować problemy z uszczelką pod głowicą. Dodatkowym symptomem są twardniejące węże układu chłodzenia. Chodzi o to, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny z komór spalania. Wiele serwisów wyposażonych jest w tester układu chłodzenia, który mierzy ciśnienie robocze układu lub sygnalizuje obecność spalin w układzie (test chemiczny). Niestety – wymiana uszczelki pod głowicą oznacza spore wydatki i przynajmniej jeden dzień w serwisie.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 04 mar 2010, 21:07

glinka pisze:moze uszczelka pod głowicą walneła :-?Jeśli układ chłodzenia jest sprawny a mimo to płyn ma tendencje do przegrzewania, może to zwiastować problemy z uszczelką pod głowicą. Dodatkowym symptomem są twardniejące węże układu chłodzenia. Chodzi o to, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny z komór spalania. Wiele serwisów wyposażonych jest w tester układu chłodzenia, który mierzy ciśnienie robocze układu lub sygnalizuje obecność spalin w układzie (test chemiczny). Niestety – wymiana uszczelki pod głowicą oznacza spore wydatki i przynajmniej jeden dzień w serwisie.
Przewody nie są twarde po nagrzaniu, można spokojnie ściskać - tyle na ile temperatura pozwala. Po wstępnej rozmowie z mechanikiem obstawia termostat. twierdzi, że ostatnio miał kilka przypadków z walniętymi nowymi WAHLERAMI. Zaczniemy od sprawdzenia drożności chłodnicy. Zastanawia mnie zimny przewód wyjścia z chłodnicy, czy przy walniętej uszczelce głowicy ten objaw występuje?

Awatar użytkownika
glinka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 292
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:03
Lokalizacja: morąg

Post autor: glinka » 04 mar 2010, 22:18

sebos17 pisze:Przewody nie są twarde po nagrzaniu, można spokojnie ściskać - tyle na ile temperatura pozwala. Po wstępnej rozmowie z mechanikiem obstawia termostat. twierdzi, że ostatnio miał kilka przypadków z walniętymi nowymi WAHLERAMI. Zaczniemy od sprawdzenia drożności chłodnicy. Zastanawia mnie zimny przewód wyjścia z chłodnicy, czy przy walniętej uszczelce głowicy ten objaw występuje?
faktycznie moze to byc termostat

[ Dodano: 2010-03-04, 22:21 ]
sebos17 pisze: Zastanawia mnie zimny przewód wyjścia z chłodnicy, czy przy walniętej uszczelce głowicy ten objaw występuje?
niema takiej opcji ;-)sprawdz jeszcze chłodnice czy na całej długosci ma jednakową temperature jesli tak niejest to chłodnica moze byc zapchana dlatego tez ten przewod moze byc zimny

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 mar 2010, 14:01

sebos17 pisze:(...) Może niech ktoś mi napisze jeszcze raz bo się już gubię jak działa termostat? Niedogrzanie to często jego wina, ale przegrzanie też? Czy jak jest zamknięty to moje objawy się wpisują? Bo jak jest otwarty non stop to rozumiem, że silnik nie dogrzewa się.
Moim skromnym zdaniem jest tak...

Zasada działania jest prosta - termostat jest zaworem który steruje obiegiem płynu chłodzącego (zamyka się lub otwiera) w zależności od temperatury tegoż płynu.

Kiedy termostat jest zamknięty płyn chłodzący krąży w tzw. "małym obiegu" omijając chłodnicę.
Wiecznie zamknięty termostat lub taki ledwie się otwierający to b.duże prawdopodobieństwo przegrzewania się silnika.
Przy permanentnie zamkniętym termostacie sprawność takich elementów jak czujniki temeratury płynu chłodzącego, przekażniki wentylatorów jak i same wentylatory nie ma większego znaczenia gdyż wszystkie te elementy w pełni sprawne powodują chłodzenie płynu znajdującego się w chłodnicy który w tym przypadku dee facto nie znajduje się w obiegu.

Kiedy termostat jest otwarty płyn chłodzący krąży w tzw. "dużym obiegu" czyli przepływa także przez chłodnicę.
Przy wiecznie otwartym termostacie w zależności od temeratury zewnętrznej (szczególnie w zimie bo w lecie ciężko to zauważyć) mogą pojawić się objawy niedogrzania (dłuższego nagrzewania silnika po uruchomieniu, tracenia tepmeratury na postoju itd. itp.).

Wg. mnie problemem w pierwszej kolejności jest niepoprawnie działający termostat co oczywiście wydaje się dziwne skoro niedawno byl wymieniany :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 05 mar 2010, 17:56

z tymi termostatami jest różnie, znam przypadek gdzie kupiony 3 z rzędu dopiero działał. Dwa poprzednie nie. Dlaczego?? możliwe że pech, wada fabryczna lub wada całej partii termostatów. Można zaryzykować i wymienić jeszcze jeden bo to niejest aż tak duży koszt.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 06 mar 2010, 14:00

w poniedziałek wymieniam termostat na oryginał z ASO oraz przepłuczemy chłodnicę na wszelki wypadek. Dam znać jak już będzie po zabiegu.

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 06 mar 2010, 14:36

chłodnice płukaj strumieniem wody, takim jak z węża ogrodowego. Niebył bym za tym aby dodawać jakieś chemikalia odtykająco- czyszczące bo czasami mogą zrobić z chłodnicy sitko :-)

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 06 mar 2010, 16:53

przemoR888 pisze:chłodnice płukaj strumieniem wody, takim jak z węża ogrodowego. Niebył bym za tym aby dodawać jakieś chemikalia odtykająco- czyszczące bo czasami mogą zrobić z chłodnicy sitko :-)
o chemikaliach nie myślałem nawet z obawy o uszkodzenie. Oczywiście płukanko zrobimy bieżącą wodą - będzie widać pod ciśnieniem czy jest zapchana czy nie

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 08 mar 2010, 23:48

No i jak tam objawy po zamontowaniu nowego termostatu?
sam jestem ciekaw.. - jak sie tak zastanawiam to ze sie termostat otwiera i weze i chlodnica sa gorace - nie swiadczy ze sie calkowicie otwiera i daje duzy przeplyw.. moze tu tkwi problem - u mnie dopiero po szybszej przejazdzce lub mocnym przegazowaniu popuszczalo (ale nie zawsze..) najlepsza byla butelka chlodnej wody bezposrednio na chlodnice jak juz pisalem
pzdr

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 11 mar 2010, 11:40

Nowy termostat założony, poprawy brak...

trochę źle za to się zabrałem ---> wpędziłem w dodatkowe koszty :-P

trzeba było zacząć od podpięcia VAGu, już tłumaczę co i jak. Po wymianie rozrządu wymieniłem również czujnik temperatury na oryginalny z ASO bo źle pokazywał temperaturę. Było późno jak go wyjąłem, podjechałem do sklepu i kupiłem taki sam bez zastanowienia aby sprawdzić czy jest odpowiedni. Później co się działo wiecie bo już opisałem. W poniedziałek po wymianie termostatu kiedy to nie pomogło podjechałem na komputer zobaczyć co się dzieje. Nie wiem czy dobrze mówię, czujnik temperatury składa się z dwóch czujników. Jedno wskazanie na kompie pokazywało 89 stopni a drugie było odzwierciedleniem tego co było na zegarach, czyli szaleństwo od 95 do 130 stopni. W trakcie sprawdzania auto było porządnie nagrzane i dodatkowo sprawdzaliśmy termometrem "bezprzewodowym" różne miejsca przy silniku. Nigdzie nie było więcej niż 84 stopni. Najpierw pomyślałem, że nowy czujnik jest zepsuty. Jednak postanowiłem sprawdzić dokładnie, czy rzeczywiście został tam zamontowany odpowiedni czujnik. Wymontowałem nowy oraz wziąłem stary i podjechałem do ASO. Okazało się, że od początku miałem zamontowany czujnik od wersji ACK 193 KM i na dodatek zamiennik. Kupiłem później taki sam bez sprawdzenia czy jest odpowiedni :-( W ASO chwilowo nie było czujnika odpowiedniego, więc założyłem z powrotem ten który był zamontowany jak kupiłem auto. Po założeniu temperatura nie szaleje, nagrzewa się do 105 stopni (na liczniku). Na dniach ma być czujnik w ASO odpowiedni i mam nadzieje że rozwiąże problem. Jak tylko zamontuję czujnik dam znać czy problem ustąpił.

Awatar użytkownika
GANCAR25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 02 sty 2010, 23:46
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: GANCAR25 » 17 mar 2010, 18:38

witam,a ile zaplaciles za wymiane termostatu wraz z termostatem?pozdrawiam
Jazda a8 to sama przyjemnosc :-))

artekk

Post autor: artekk » 20 mar 2010, 17:43

U mnie także termostat kwalifikował się do wymiany. Auto nagrzewało się wg kodu 102 na klimatroniku i VAGa średnio do 75, w mieście czasami dochodziło do 80.

Koszt wymiany : termostat Wahler 58zł + zgrzewka piwa dla kumpla :)

psr2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 05 sty 2010, 11:22
Lokalizacja: Mieszkowice

Post autor: psr2 » 24 mar 2010, 08:20

Witam, podepnę się pod temat. Jak odpowietrzacie układ chłodzenia? Bo miałem wypuszczany kompletnie płyn i teraz cciężko mi odpowietrzyć jest, raz płyn jest aż nadto a jak auto zgaszone to w ogóle nie widać w zbiornicczku wyrównawczym. Proszę o jakąś rade, wiem że tam są odpowietrzniki tylko cczy je odkręcić 2 jednocześnie czy po kolei.

Pozdrawiam

Cruiser
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 48
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:21
Lokalizacja: Koniec Swiata :)

Post autor: Cruiser » 24 mar 2010, 14:15

psr2 pisze:Proszę o jakąś rade, wiem że tam są odpowietrzniki tylko cczy je odkręcić 2 jednocześnie czy po kolei.
Wlacz zaplon i odkrec dwa jednoczesnie. Gdy zacznie ci plyn wyplywac z tego "prawego", zakrec go. Tylko ze plyn ma wyplywac rownomiernie jak z kranu. Pozniej czekaj, az zacznie wyplywac z tego "lewego". Jezeli bedzie slabo leciec, lub tylko chlapac wlacz w aucie ogrzewanie na maxa i czekaj. Gdy zacznie wyplywac rownomiernie zakrec "lewy". Podloz jakies szmatki - troche bedzie mokro. W razie koniecznosci dolej plynu do zbiorniczka. Przy okazji wymiany chlodnicy w ten sposob odpowietrzylem i mam ciepelko w srodku.

psr2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 05 sty 2010, 11:22
Lokalizacja: Mieszkowice

Post autor: psr2 » 24 mar 2010, 16:07

prawa ? od strony kierowcy o tą chodzi tak? Właśnie wczoraj nalałem płynu i chciałem odpowietrzyć coś nie mogłem zostawiłem bo akurat nie miałem czasu. Dzisiaj zerkam od spodu i kapie sobie płyn, nie wjeżdzałem jeszcze na kanał ale z tego co widze spływa po misce nie wiem może coś stało się z tym wężykiem przelewowym co idzie pod kolektorem ssącym... kurde :-x

Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-27, 10:18 ]
Witam, jeszcze dalej walcze z tym odpowietrzeniem. mam tak że w środku leci mi już ciepłe powietrze ale wąż idący od termostatu jest zimny. Termostat zakładałem nowy czyżby okazał się niedobry? Z tym kapaniem to ciągle jest plama ale ze zbiorniczka nic nie ubyło, może podczas odpowietrzania mi wylecialo i teraz kapie ale to cyba niemożliwe żeby 4 dni się sączyło.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl