[D2 97 4.2PB/LPG ] Ciepły silnik i zimne powietrze - tylko
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
Mam tak samo. W innym temacie też kilku kolegów się na ten temat wypowiadało i wyszło z tego, że tak ma być, ze środkowej kratki ma wiać słabo. Z bocznych i centralnej na szybę mocniej wieje.Lukasz4441 pisze:Czyli jest niby ok. Kolejne pytanie:
Jak mamy ustawione na AUTO i HI + HI czyli siła nawiewu prawie na maxa - bez 3ech kresek, to ten podmuch jest u was odczuwalny??? U mnie słychać że dmuchawa pracuje dość szybko ale nie wieje za bogato z kratek - trzeba rękę przyłożyć żeby poczuć ciepłe powietrze. Dopiero jak włączę manualnie czyli plusem na maxa nawiew, zamknę górę i dół i zaznaczę na czerwono tylko środkowe kratki to czuć trochę lepiej ten podmuch.
Napiszcie jak jest u was, może tak musi być bo A8 ma trochę tych kratek...
Wcześniej miałem BMW 7 E32, tam jak włączyłem na maxa to leciało ze wszystkich kratek aż w oczy szczypało
U mnie nawiew zwiększa siłę zanim wskazówka na liczniku minie 50°C. A klimatronic mam przeważnie ustawiony na 22-24°C.Lukasz4441 pisze:Może i tak... Ale dla mnie to jest za słabo. Wogóle zanim zacznie wiać na maxa (bez 3 kresek bo tak ma być) to muszę z 30min chyba jeździć, a temp. 90stopni silnik osiąga w 7-8min. Na zegarach jest 90 a na wyświetlaczu od siły nawiewu 1 kreska, po 10min druga itd. A nawet jak już później jest 7-8kresek (nawiew zawsze AUTO HI+HI) to i tak nie leci gorące powietrze tylko letnie i auto nie nagrzeje się tak żeby było gorąco w środku.
Coś mi się wydaje że wszystkiemu są winne niedrożne/zapchane nagrzewnice...
PS. A Filtry mam nowe.
Sprawdź te węże od nagrzewnicy przy grodzi. Jak patrzysz od przodu auta, to wąż wychodzący z lewego odpowietrznika ma się łączyć blisko grodzi z wężem idącym od spodu zbiorniczka wyrównawczego. A wąż z prawego odpowietrznika powinien być wpięty w układ zaraz przy głowicy.
Four rings to rule them all
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
Nie. 3 tygodnie temu podpinał mechanik, robił adaptacje klap i powiedział że jest już ok, co się okazało po kilku dniach że nic to nie dało. Później ja podpinałem AUTO-COMem w celu skasowania serwisu, przy okazji przeskanowałem wszystko i błędów nie było ale nie pamiętam czy AUTO-COM łączy się z klimą/nawiewami... chyba nie
jw
Opiszę swój przypadek i może znajdziesz jakąś analogię. U mnie mankamentem było brak ciepłego /nawet letniego/ nawiewu z podszybia i kratek frontowych /szt 3/. Pozostały nawiew był coraz słabszy wraz z większą prędkością. Zacząłem od kompa. Stwierdzono błąd silniczka G136. W warsztacie okazało się, że aby dostać się do niego trzeba było zdemontować deskę rozdzielczą. Dalej wyszło, że to chyba stary błąd, bo silniczek już działa. Ponownie podłączono kompa, który nie wykazał żadnego błędu, ale dalej brakuje ciepłego powietrza. Zdemontowano więc nagrzewnicę, gdzie podejrzewano brak właściwego przepływu cieczy. Po oczyszczeniu nagrzewnicy, kolejne badanie: dalej brak ciepłego powietrza. W następnej kolejności wymieniono zespół elektrozaworów i pompki cieczy umieszczony w części grodziowej /zwykle dostępny w części podszybia komory silnika/. Po kolejnej próbie ogrzewanie działa skutecznie i w całym zakresie. Przy prawidłowym rozpoznaniu naprawa trwałaby 1 dzień i kosztowała 300-400 zł.
A tak naprawa trwała 2 tygodnie i sporo kasy. Dodam od siebie. Jak zobaczyłem wnętrze auta, na ostatnim etapie naprawy, to zwątpiłem czy kiedykolwiek będę jeździł tym samochodem. Okazało się, że się da i to w ciepełku. To są moje świeże doświadczenia. Jeszcze nie tak dawno byłem częstym gościem na naszym forum szukając wsparcia.
Stąd myślę, że mój opis sposobu naprawy może się komuś przydać.
A tak naprawa trwała 2 tygodnie i sporo kasy. Dodam od siebie. Jak zobaczyłem wnętrze auta, na ostatnim etapie naprawy, to zwątpiłem czy kiedykolwiek będę jeździł tym samochodem. Okazało się, że się da i to w ciepełku. To są moje świeże doświadczenia. Jeszcze nie tak dawno byłem częstym gościem na naszym forum szukając wsparcia.
Stąd myślę, że mój opis sposobu naprawy może się komuś przydać.
RA
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
Dzisiaj sprawdziłem te węże od nagrzewnicy przy ściance grodziowej, kolega <gtfan> napisał mi jak powinno być no i wyszło na to że było odwrotnie. Zamieniłem ich, pojeździłem trochę - tyle że po mieście, później samochód stał jakies 2-3 godz na mrozie. Przekręciłem kluczyk, odpalam, temperatura delikatnie ponad 50 stopni, a dmuchawa daje ciepłym powietrzem i to galancie - wcześniej dochodziło do 90 stopni i nic, dopiero po 5 minutach jazdy na rozgrzanym już silniku pojawiała się druga kreska siły nawiewu...
No nic, jutro o 7:00 rano trasa 70km i wszystko się okaże... <niewiem>
No nic, jutro o 7:00 rano trasa 70km i wszystko się okaże... <niewiem>
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
Temat do zamknięcia, dzisiaj byłem w trasie i grzeje nawet przy 200km/h. Przyczyna - gazownicy przy montażu instalacji zamienili miejscami węże, kolego <gtfan> jak będziesz jechał przez radom to zapraszam, stawiam piwo Co najważniejsze już przy 50 stopniach silnika zaczyna leciec ciepłe powietrze z kratek