Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 FL ALL ] Montaż tempomatu

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 11 maja 2012, 13:31

sylwekr pisze:Jak rozpracuję temat zrobię instrukcję.
Mnie by wystarczyl schemat do AQF i generalnie nic wiecej :) jako ze pracuje w tych sprawach to kwestia znalezienia czasu i zrobienia drutów

Cris9222
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2012, 21:43
Lokalizacja: Koło/Wielkopolska

Post autor: Cris9222 » 12 maja 2012, 11:32

uszek, ogólnie ciężko ze schematami do A8.. ;/
niestety AQF nie występował A6.. więc wątpię, że będę miał taki schemat, ale poszukam w wolnej chwili ;-)
Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł'

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 12 maja 2012, 22:51

Cris9222 pisze:niestety AQF nie występował A6.. więc wątpię, że będę miał taki schemat, ale poszukam w wolnej chwili ;-)
bede wdzieczny

Cris9222
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2012, 21:43
Lokalizacja: Koło/Wielkopolska

Post autor: Cris9222 » 13 maja 2012, 10:35

http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... wejac.png/

naszukalem się, ale znalazlem, żywcem do A8 4,2 AQF :-)

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 13 maja 2012, 10:57

masz piwo!

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 20 sie 2012, 17:15

Cris9222 pisze:http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... wejac.png/

naszukalem się, ale znalazlem, żywcem do A8 4,2 AQF :-)
Ja w końcu podłączyłem u siebie tempomat. Powyższy schemat idealnie pasuje również do 2.8 AQD - kolory przewodów i piny identycznie. Prawdopodobnie we wszystkich poliftach można zastosować powyższy schemat. 3 godzinki roboty aby wymienić manetkę, zrobić okablowanie i aktywować tempomat. Dzisiaj miałem dłuższą trasę i na autostradzie korzystałem :-)

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 18 wrz 2012, 10:45

Sylwek a powiedz mi gdzie sie wpinales kablami? jak z prowadzeniem wiazki, bardziej mi chodzi o to czy trzeba w jakas kostke czy prosto w sterownik, gdzie go znalazles? Generalnie tez sie do tego przymierzam ale generalnie z czasem brak, ledwo wymienilem ostatnio czujnik poziomowania.Ale zawsze jak ktos cos wiecej nakresli to bede mial mniej pracy z szukaniem co gdzie i jak.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 18 wrz 2012, 10:59

Kabelki
1) Potrzebujesz zasilanie. Musi być "po stacyjce" Ja wziąłem ze skrzynki bezpiecznikowej pod nogami pasażera, dodatkowo dołożyłem bezpiecznik. Można też wziąść z ECU, znaleźć przewód zasilający miernikiem i stamtąd pociągnąć zasilanie. Możliwości jest wiele. Musi być napięcie +12 jak przekręcisz kluczyk
2)Resztę przewodów wpinasz w wiązkę która idzie do ECU - Komora silnika, po prawej stronie, trzeba odkręcić kilka wkrętów od góry i masz na wierzchu sterownik silnika. Odpinasz akumulator przed grzebaniem, odpinasz złacze i sprawdzasz wg schematu przewody. NA wtyczce piny masz ponumerowane. U mnie wszystkie kolory się zgadzały dokładnie ze schematem. Ja jak znalazłem interesujący przewód przed wtykiem go odizolowałem i dolutowałem przewód idący od manetki. Tak robisz ze wszystkimi przewodami. Izolujesz, spinasz, podpinasz VAG-a aktywujesz tempomat i to wszystko
Wiązkę u siebie poprowadziłem od manetki przeszedłem za kierownicą w ścianie grodziowej był otwór z zaślepką gumową - wyciąłem otwór i już dalej przy podszybiu do skrzynki z ECU

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 03 lut 2014, 09:33

Nie moge nigdzie znaleźć info, jak aktywować tempomat przez VAG-a. Czy ktoś wykonywał taka operację?

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 03 lut 2014, 10:51

Trzeba aktywowac w sterowniku silnika oraz wskaźnikach.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 03 lut 2014, 13:01

Tzn. jak aktywować - bo nigdy nic nie aktywowałem przez samego VAG-a. Nie trzeba gdzieś wpisywać jakichs wartości?

Awatar użytkownika
DanioUK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 122
Rejestracja: 15 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Skelmersdale/Rybnik

Post autor: DanioUK » 03 lut 2014, 13:21

Wchodzimy w opcję silnika,w kanale 6 jesli pokazuje sie 255 to znaczy ze tempomat jest nie aktywny,wtedy w kodowaniu silnika zamiast 0 wpisujecie 11463 i tyle

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 05 lut 2014, 10:42

Mam pytanko odnosnie schematu instalacji tempomatu.

1. Co oznaczają cyferki zaznaczone na czerwono - czy to są numery pin od komputera silnika?
2. Co oznaczają cyferki zazn. na niebiesko - czy to są oznaczenia pin-ów komputera silnika?

Obrazek

Awatar użytkownika
DanioUK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 122
Rejestracja: 15 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Skelmersdale/Rybnik

Post autor: DanioUK » 05 lut 2014, 11:42

Te punkty na czerwono posylaja cie do numerkow ktore wlasnie zaznaczyles na niebiesko. Schemat czasem jest obszerny dlatego elsa pomaga sobie sposobem podpisujac kazdy kabelek idacy gdzies dalej na schemacie,

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 lut 2014, 12:11

Cyferki "czerwone" są powiązane z cyferkami "niebieskimi". Patrzysz pionowo w dół. Kable z "czerwonym" 5 i 8 są nad "niebieskim" 16. Teraz cofasz się stronę wcześniej i nad "niebieskim" 5 i 8 będziesz miał "czerwone" 16 - to są kontynuacje tych przewodów ;)
Four rings to rule them all

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl