Mnie by wystarczyl schemat do AQF i generalnie nic wiecejsylwekr pisze:Jak rozpracuję temat zrobię instrukcję.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Montaż tempomatu
-
Cris9222
- Forum Audi A8

- Posty: 7
- Rejestracja: 22 kwie 2012, 21:43
- Lokalizacja: Koło/Wielkopolska
http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... wejac.png/
naszukalem się, ale znalazlem, żywcem do A8 4,2 AQF :-)
naszukalem się, ale znalazlem, żywcem do A8 4,2 AQF :-)
- sylwekr
- Super Klubowicz

- Posty: 755
- Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
- Lokalizacja: Łowicz
Ja w końcu podłączyłem u siebie tempomat. Powyższy schemat idealnie pasuje również do 2.8 AQD - kolory przewodów i piny identycznie. Prawdopodobnie we wszystkich poliftach można zastosować powyższy schemat. 3 godzinki roboty aby wymienić manetkę, zrobić okablowanie i aktywować tempomat. Dzisiaj miałem dłuższą trasę i na autostradzie korzystałem :-)Cris9222 pisze:http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... wejac.png/
naszukalem się, ale znalazlem, żywcem do A8 4,2 AQF :-)
-
uszek
- Super Klubowicz

- Posty: 972
- Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
- Lokalizacja: RZ
Sylwek a powiedz mi gdzie sie wpinales kablami? jak z prowadzeniem wiazki, bardziej mi chodzi o to czy trzeba w jakas kostke czy prosto w sterownik, gdzie go znalazles? Generalnie tez sie do tego przymierzam ale generalnie z czasem brak, ledwo wymienilem ostatnio czujnik poziomowania.Ale zawsze jak ktos cos wiecej nakresli to bede mial mniej pracy z szukaniem co gdzie i jak.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- sylwekr
- Super Klubowicz

- Posty: 755
- Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
- Lokalizacja: Łowicz
Kabelki
1) Potrzebujesz zasilanie. Musi być "po stacyjce" Ja wziąłem ze skrzynki bezpiecznikowej pod nogami pasażera, dodatkowo dołożyłem bezpiecznik. Można też wziąść z ECU, znaleźć przewód zasilający miernikiem i stamtąd pociągnąć zasilanie. Możliwości jest wiele. Musi być napięcie +12 jak przekręcisz kluczyk
2)Resztę przewodów wpinasz w wiązkę która idzie do ECU - Komora silnika, po prawej stronie, trzeba odkręcić kilka wkrętów od góry i masz na wierzchu sterownik silnika. Odpinasz akumulator przed grzebaniem, odpinasz złacze i sprawdzasz wg schematu przewody. NA wtyczce piny masz ponumerowane. U mnie wszystkie kolory się zgadzały dokładnie ze schematem. Ja jak znalazłem interesujący przewód przed wtykiem go odizolowałem i dolutowałem przewód idący od manetki. Tak robisz ze wszystkimi przewodami. Izolujesz, spinasz, podpinasz VAG-a aktywujesz tempomat i to wszystko
Wiązkę u siebie poprowadziłem od manetki przeszedłem za kierownicą w ścianie grodziowej był otwór z zaślepką gumową - wyciąłem otwór i już dalej przy podszybiu do skrzynki z ECU
1) Potrzebujesz zasilanie. Musi być "po stacyjce" Ja wziąłem ze skrzynki bezpiecznikowej pod nogami pasażera, dodatkowo dołożyłem bezpiecznik. Można też wziąść z ECU, znaleźć przewód zasilający miernikiem i stamtąd pociągnąć zasilanie. Możliwości jest wiele. Musi być napięcie +12 jak przekręcisz kluczyk
2)Resztę przewodów wpinasz w wiązkę która idzie do ECU - Komora silnika, po prawej stronie, trzeba odkręcić kilka wkrętów od góry i masz na wierzchu sterownik silnika. Odpinasz akumulator przed grzebaniem, odpinasz złacze i sprawdzasz wg schematu przewody. NA wtyczce piny masz ponumerowane. U mnie wszystkie kolory się zgadzały dokładnie ze schematem. Ja jak znalazłem interesujący przewód przed wtykiem go odizolowałem i dolutowałem przewód idący od manetki. Tak robisz ze wszystkimi przewodami. Izolujesz, spinasz, podpinasz VAG-a aktywujesz tempomat i to wszystko
Wiązkę u siebie poprowadziłem od manetki przeszedłem za kierownicą w ścianie grodziowej był otwór z zaślepką gumową - wyciąłem otwór i już dalej przy podszybiu do skrzynki z ECU
-
kmicic-lt
- Super Klubowicz

- Posty: 441
- Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
- Lokalizacja: 3-miasto/Oslo
- DanioUK
- Forum Audi A8

- Posty: 122
- Rejestracja: 15 sty 2012, 22:16
- Lokalizacja: Skelmersdale/Rybnik
- gtfan
- Super Klubowicz

- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin







