Audi A8 D2 pytania!?
No tak automatu nie bedzie raczej tylko manual ale czy quattro nie wiem... niby fajna jak sie startnie ze swiatel to nie zamuli itp ale niekiedy fajnie jest pociagnac auto z piskiem aa w zime z doswiadczeniem z golfa nie jestem zadowolony bo ja mu w deche aa o odcinal moc w przy pewnym momecie obrotowym itp wiec to mnie troche zrazilo a nie wiem czy w audi tak samo nie ma
Qwer, moja jest bez quattro, z quattro dolicz sobie z 1l do spalania. Jeśli masz czas to przyjedź do mnie na jazdę próbną. Co do instalacji gazowej nie mam bo po prostu wyrabiam na benzynę ale koszt instalacji gazowej do v6 to jakieś 3500zł tak więc nie ma tragedii. I to że ktoś piszę że automaty lubią się wysypywać po 200 000km to jest tylko spostrzeżenie ludzi któy mieli pecha bo poprzedni użytkownik samochodu o niego nie dbał, mój tiptronik chodzi bez zarzutu i nie przewiduję żeby w najbliższym czasie coś się miało z nim dziać (odpukać).
Podałem Ci moje spalanie to dodaj do niego 2-3litry gazu więcej. Czyli jeśli średnie benzyny mam 10l to +3l gazu = 13l LPG * 2.20zł = 28,6zł/100km
Pozdrawiam.
Podałem Ci moje spalanie to dodaj do niego 2-3litry gazu więcej. Czyli jeśli średnie benzyny mam 10l to +3l gazu = 13l LPG * 2.20zł = 28,6zł/100km
Pozdrawiam.
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
Trzeba rozgraniczyć aspekt przebiegu.200.000 na polskę to jakieś 500.000 przebiegu realnego(lub więcej),więc jak ktoś ma na 100% oryginalny przebieg w granicach 250.000 to nie ma co się martwić o skrzynię,o ile oczywiście poprzedni właściciel należycie ją serwisował.Tak ja to widzę.raptor90 pisze:I to że ktoś piszę że automaty lubią się wysypywać po 200 000km
To tak samo jak teorie że 2.5 TDI pada w okolicach 200.000.Moim zdaniem bzdura,Bo te auta które mają na liczniku magiczne 186.000 to realnie mają po 600.000,i wtedy wałki mogą się wytrzeć.Oryginalny nie kręcony przebieg w granicach 300.000 to tylko piardnięcie dla skrzyni jak i dla 2.5 TDI.Kolega ma a6 2,5 TDI od nowości,ma w tej chwili około 400.000 i żadnego remontu silnika nie robił,chodzi jak talala.Tyle z autopsji.
Ależ Qwer, kolega Raptor ma swoje 2,8V6 właśnie w automacie (Tip) więc spalanie które podał dotyczy właśnie Tip-a ;-)Qwer pisze:(...) Z tego co widze raptor90 ma własnie 2.8 w automacie ale na samej benie i ma fajne spalanie czyli spalanie gazu bylo by o 2-3 litry wiecej ?
A skoro jak wiadomo automaty lubią sobie wybić więcej aa już nie wspomnę o quattro aa jak już wcześniej wspomniał Pers, po 200tys km lubią się psuć aa mi chodzi o to żeby te auto jak już zostanie przez zemnie zakupione to chciał bym żeby już jezdziło bardzo bardzo długo...wiec chyba zostanę przy wajchowaniu tylko jakie tu będzie dokładne spalanie gazu i beny..?
Tylko że 4Motion w Golfie to zupełnie inna konstrukcja niż Quattro w A8...Qwer pisze:MorgothV8 pisze ze nalepiej 2.8 quattro tylko ja nie chce quattro jakos po golfie v 4Motion wole przednia oś
:arrow: 4Motion to napęd oparty na sprzęgle Haldex...
Przy tym napędzie w normalnych warunkach jazdy napęd jest przekazywany tylko na koła przednie a auto zachowuje się jak typowe FWD...
dopiero kiedy pojawia się poślizg (różnica prędkości obrotowych na osi przezdniej i tylnej) sprzęgło haldex dołącza napęd osi tylnej.
:arrow: Quattro w A8
W naszych autach tak jak w większości modeli Audi (z wyjątkiem A3 i TT) napęd 4x4 to powszechnie uznany Torsen...
jest to stały napęd na wszystkie cztery koła w którym dodatkowo w warunkach eksteremalnych (poślizg) jest możliwy automatyczny balans przekazywanego momentu pomiędzy osiami przednią i tylną (proporcjonalnie).
Dla osób trochę lepiej czujących samochód jazda autem 4Motion oraz Quattro ujawni te kolosalne różnice ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
jeszcze zalezy ile kolega ma dolarow na furke..... bo roznica w cenie miedzy 2.8 a s8 w manulau to rzad wielkosci 10-20 tys nawet,,,,,,, 2.8 kupic idzie za 15tys a s8 w manualu to rząd wielnosci 30-40 tys
2,5 tdi byly bardzo awaryjne bardzo czeste usterki to pompy wtryskowe, wycierajace sie walki itp itd. kosz naprawy masakryczny
2,5 tdi byly bardzo awaryjne bardzo czeste usterki to pompy wtryskowe, wycierajace sie walki itp itd. kosz naprawy masakryczny
raptor90, Dzięki wielkie za zaproszenie ale przejazd 500 km w jedna strone na obecna chwile jest nie możliwy... co do napędu w golfie 5 nie zgodzę się z kolega FOSS, dlatego ze w nowej generacji vw napęd jest czynny podczas normalnej jazdy komputer sam ustala kiedy i jak zostaje przydzielany napęd jak pod gorke zalerzy jaka daje 60% na tył aaa 40% na przod i odwrotnie na prostej natomiast jest rozłorzony rownomiernie aa nie tylko na przednia oś podczas startu ze świateł w zalerznosci ile mu sie depnie komputer dostosowuje se moc ile ma byc mocy i gdzie... ale mniejsza z tym to nie jest forum o VW tylko Audi
Co do wyboru podanie na 2,8 ale zastanawiam sie automat czy manual
Co do wyboru podanie na 2,8 ale zastanawiam sie automat czy manual
Hej,raptor90 pisze:@michu proszę nie opowiadaj tu takich głupot :shock:
Moje 2.8 pali (średnia) 10l latem, 11 zima, trasa 9l (jazda dynamiczna do 150km/h)
Jeśli wykręcisz takie spalanie 4.2 na manualu czyli S8 bo tylko tam można znaleźć ową skrzynię to pogratuluję i kupię Ci flaszkę :->
.
Juz sie wystraszylem, ze nie dam rady... ale na szczescie piszesz, ze masz FWD i do kłatro można litra dodać.
A jak litra dodasz to jesteś w domu jak chodzi o spalanie w mojej.
Niedowiarków - zapraszam do Wawy - zreszta juz wielu z audiklub.org weryfikowalo.
Ja mam wlasnie 4.2 w manual'u.
ps - jak zona jedzie to na takich wartosciach jak Ty tutaj podales - tzn. ok. 9 l / 100km w trasie.
Nie wiem jak ona to robi...
A ogólnie - warto rzucic okiem na wykres moc / moment, na wage i na obrotomierz. Przy wspomnianej dynamicznej jezdzie. Oczywiscie - porownujac podobna dynamike robiona w s8 vs 2.8l.
2.8 - po prostu cięzko pracuje w tej furze. a 4.2 bulgoce sobie jak zupa na wolnym ogniu...
[ Dodano: 2010-03-20, 00:19 ]
Hej,Qwer pisze:raptor90, Dzięki wielkie za zaproszenie ale przejazd 500 km w jedna strone na obecna chwile jest nie możliwy... co do napędu w golfie 5 nie zgodzę się z kolega FOSS, dlatego ze w nowej generacji vw napęd jest czynny podczas normalnej jazdy komputer sam ustala kiedy i jak zostaje przydzielany napęd jak pod gorke zalerzy jaka daje 60% na tył aaa 40% na przod i odwrotnie na prostej natomiast jest rozłorzony rownomiernie aa nie tylko na przednia oś podczas startu ze świateł w zalerznosci ile mu sie depnie komputer dostosowuje se moc ile ma byc mocy i gdzie... ale mniejsza z tym to nie jest forum o VW tylko Audi
Co do wyboru podanie na 2,8 ale zastanawiam sie automat czy manual
1. VW to wciaz Haldex + komputer.
Audi - to kłatro, a więc mechaniczny rozdział mocy.
Nawet mój poprzedni szef (ktory nie jest jakims mega subtelnie wyczulonym gosciem), mowil, ze VW (a mial 2 Paska i Golfa) plywaly mu w sniegu / myszkowaly i "szukaly" optymalnego toru w sniegu.
A Audi (tez mial 2 - a6) - idzie jak czolg. To naprawde zupelnie inna bajka.
2. Jak chcialbys blizej podjechac - to zapraszam do Wawy na rundkę s8 :d . Zobaczymy czy wtedy bedziesz jeszcze myślał o 2.8 :mrgreen:
3. Jak dobrze zrozumialem - myslales o aucie w okolicy 35 tys? To juz s8 znajdziesz i to fajna.
4. Serwis nie jest drozszy - wiec o co kaman?
Dasz mu gaz i litr / 100 roznicy nie fajta. A gang 8 garów + manual...
Bezcenne.
;-)
michu tylko że Twoja żona pewnie jeździ 90km/h i nikogo nie wyprzedza... Nie wiem jaka to radość mieć S8 i tak jechać. Ja osiągam 9l średnia na trasie z kickdown-ami i dość częstym wyprzedzaniem, i prędkość około 140km/h.
Nie uwierzę że S8 pali litro może 2 więcej od 2.8 bo to zwykła bajka jest. 6 cylindrów vs 8... 8 musi siłą rzeczy wsiąść więcej.
Poruszasz też kwestię utrzymania... w 2.8 tarcze hamulcowe masz 280mm w s8 bodajże 340mm... Drobny przykład...
Ah i jeśli znajdziesz ZADBANĄ S8 na manualu po FL za 35 000zł to naprawdę pogratuluję.
Pozdrawiam.
Nie uwierzę że S8 pali litro może 2 więcej od 2.8 bo to zwykła bajka jest. 6 cylindrów vs 8... 8 musi siłą rzeczy wsiąść więcej.
Poruszasz też kwestię utrzymania... w 2.8 tarcze hamulcowe masz 280mm w s8 bodajże 340mm... Drobny przykład...
Ah i jeśli znajdziesz ZADBANĄ S8 na manualu po FL za 35 000zł to naprawdę pogratuluję.
Pozdrawiam.
michu, co do vw tak dalej jest komp ale chodzilo mi o to ze juz nie ma przydzialu stalego ze nic sie nie zmienia tzn vw synchro tak mialo 60% przod a 40% tył mocy i w kazdej sytulacji tak mial.. a golf 5 ma przydzial mocy rownomierny..
Dobra wracajac do audi wiemy ile spala 2.8 w automacie
bena (średnia) 10l latem, 11 zima, trasa 9l to spalanie jakie podał raptor90, czyli w gazie bedzie jakies 2-3 litry wiecej wzalerznosci od stylu jazdy, teraz jeszcze interesowało by mnie żeby ktoś się wypowiedział jakie ma spalanie manual w tym silniku..
michu, przykro mi ale jak dla mnie 4.2 będzie nie mozliwe do ograniecia miedzy innymi przez spalanie..
Co do quattro chyba raczej tego nie będzie, aczkolwiek jeśli będzie jakaś fajna okazja to i może wezme w quattro aa tak to bede uwaznie spogladal na przednia ośke
Dobra wracajac do audi wiemy ile spala 2.8 w automacie
bena (średnia) 10l latem, 11 zima, trasa 9l to spalanie jakie podał raptor90, czyli w gazie bedzie jakies 2-3 litry wiecej wzalerznosci od stylu jazdy, teraz jeszcze interesowało by mnie żeby ktoś się wypowiedział jakie ma spalanie manual w tym silniku..
michu, przykro mi ale jak dla mnie 4.2 będzie nie mozliwe do ograniecia miedzy innymi przez spalanie..
Co do quattro chyba raczej tego nie będzie, aczkolwiek jeśli będzie jakaś fajna okazja to i może wezme w quattro aa tak to bede uwaznie spogladal na przednia ośke
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
No i znowu zacznie się wojna"jaki to ja mam oszczędny samochód z V8 pod maską".Jak s8 pali litr więcej od 2.8 i ma takie same koszty eksploatacji to za przeproszeniem po jaką cholerę pchali do tego auta silnik 2,8 :?: :?: :?:
Mając s8 i jeździć "o kropelce"to nieporozumienie,w takim przypadku powodem zakupu takiego auta może być tylko rozchuśtanie pingponga sąsiadowi a nie przyjemność z jazdy.
Widok wyprzedzającego cię tico na trasie-bezcenny :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Mając s8 i jeździć "o kropelce"to nieporozumienie,w takim przypadku powodem zakupu takiego auta może być tylko rozchuśtanie pingponga sąsiadowi a nie przyjemność z jazdy.
Widok wyprzedzającego cię tico na trasie-bezcenny :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
gierobliala dokładnie - nic dodać nic ująć.
Qwer poprostu przeczytaj posty w tym temacie (każdy napisał tam jaki silnik i ile pali)
LINK do tematu o spalaniu
Czytając patrz na rocznik i wersję silnikową.
Pozdrawiam.
Qwer poprostu przeczytaj posty w tym temacie (każdy napisał tam jaki silnik i ile pali)
LINK do tematu o spalaniu
Czytając patrz na rocznik i wersję silnikową.
Pozdrawiam.
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
Qwer większość z nas tutaj obecnych miało w swoim aucie silnik 2,8 ponieważ większość z nas miało setki C4,A6 C4,B4 2,8,itd itp.W A8 to trochę nowsza konstrukcja od wspomnianych przeze mnie co za tym idzie spalanie może być trochę mniejsze.Mi C4 2,8 paliła około 16-18 w mieście i około 10 na trasie.