części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.2MPI ] Jaki płyn do wspomagania kierownicy?


Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

[D3 05 4.2MPI ] Jaki płyn do wspomagania kierownicy?

Post autor: 123mielony » 05 lut 2014, 22:25

Szukam i szukam ale żadnych konkretów.
Panowie czy do D3 idzie taki sam płyn do wspomagania jak do D2 czyli Febi zielony 6162 ?

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 06 lut 2014, 09:15


Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 06 lut 2014, 19:40

Wielkie dzięki.
Jakiś zamiennik jest dostępny?czy lepiej nie ryzykować.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 06 lut 2014, 21:22

Weź oryginał cena normalna.

I tak jedna butelka wystarczy.

Dla nowszych aut grupy VAG jest jeden płyn.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 06 lut 2014, 21:45

bunga bunga pisze:Weź oryginał cena normalna.
Cena normalna tyle że do najbliższego aso mam 100km.tak to jest jak się mieszka na końcu świata.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 06 lut 2014, 22:19

Ale za to masz piękniejsze okoliczności przyrody.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 06 lut 2014, 22:42

Co do terenów to faktycznie nie można narzekać. Jest dobrze, płyn kupię przez neta i też będzie,może kilka zeta więcej ale z dostawa do domu :D

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 lut 2014, 07:35

123mielony pisze:Wielkie dzięki.
Jakiś zamiennik jest dostępny?czy lepiej nie ryzykować.
FEBI 06161
firma Febi Bilstein zmieniła barwnik płynu do układu wspomagania o numerze 06161.

Płyn ma teraz kolor zielony zamiast dotychczasowego koloru żółtego i jest zgodny z normami OE /marka VW/Audi/

Zastosowanie i wszelkie właściwości płynu 06161 pozostają bez zmian.
w nowszych samochodach minerał zastapiono syntetykiem
Black Cars Matters

tommy47
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 21 sie 2014, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: tommy47 » 25 wrz 2014, 21:25

witam. panowie wymienialem plyny , oleje i we wspomaganiu mechanik wlal mi febi 06162 - 1litrem przeplukal a drugi wlal i powiem szczerze ze cos dziwnie rzeżi mi wspoma , wczesniej tak nie bylo . Czy zostal mi wlany odpowiedni olej - dodam ze wczesniej byl zielony i taki tez wlano nowy.
z gory dzieki za pomoc. pzdr
CARPE DIEM

ernesto

Post autor: ernesto » 25 wrz 2014, 21:55

tommy47, sprawa wygląda następująco że każdy płyn czy olej nie jest wieczny. Tak jak np koncerny piszą że olej we wspomaganiu czy w skrzyni jest niewymienny. Guzik prawda.
Wiedz o tym że z biegiem czasu elementy które pracują jakiś czas na danym oleju pracują bo muszą ( zużywają się )
Trafi się ktoś kto stwierdzi że czas na wymianę płynów eksploatacyjnych i nagle robią się cyrki.
To jest przypadłość np ASB kiedy to po wymianie oleju nagle pada skrzynie.
Nowy olej ma inne właściwości ( prawidłowe )
Dam Ci przykład robiłem kiedyś test w A4 gdzie nigdy nie był zmieniany płyn w układzie wspomagania. Auto z przebiegiem 400tyś km. Zmieniłem na nowy i nagle wspomaganie osłabło i zaczęła odzywać się pompa. Wniosek jeden nowy olej jest rzadszy i nie ma tak dobrego uszczelnienia układu co stary który zrobił się gęste.
Dla testu spuściłem trochę płynu i dolałem MIXOL który zagęścił płyn. Pompa ucichła a wspomaganie jest takie że można jednym paluszkiem kręcić.
Wszystko z czasem się zużywa. Dlatego podstawą jest dbanie o eksploatację i wymianę płynów we właściwym czasie. Ludzie niestety o tym zapominają i potem rodzą się cyrki po wymianach typu:
- cieknie wspomaganie
- słabe wspomaganie
- padła skrzynia
- jęczy pompa wspomagania
- padłą maglownica
itp.

Dodam jeszcze że te układy są bardzo wrażliwe na braki. Jazda na minimum wystarczy by przytrzeć pompę. Mam nadzieje że nie przytarła się pompa u Ciebie bo ona jest bardzo wrażliwa na braki smarowania.

tommy47
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 21 sie 2014, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: tommy47 » 25 wrz 2014, 23:00

Dzieki bardzo za odpowiedz . Jutro jade do mechanika , popatrzymy , zobaczymy . Poprostu kupilem auto i mowie porobie sobie wszystko by sluzylo a tu taki psikus , dobrze ze skrzynia po wymianie pracuje lepiej a nie gorzej.
Korzystajac z okazji zadam Ci jeszcze jedno pytanie. Ruszajac spod garazu , lekko skrecajac w lewo czy w prawo slychac i czuc takie drania - powiem szczerze ze myslalem ze to kwestia Quattro ale jezdzilem ostatnia nowsza d3 i nie bylo tego czuc. Musze wybrac sie chyba do jakieos magika by przetrzepal dobrze uklad zawieszenia bo auto jest w Italy wiec zapewne bedzie pare rzeczy do zrobienia. pozdrawiam


Aaaa czy ten olej Febi 061062 zostal dobrze dobrany do mojeo auta czy mial tam isc febi 06161?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2014, 02:52 przez tommy47, łącznie zmieniany 1 raz.
CARPE DIEM

ernesto

Post autor: ernesto » 25 wrz 2014, 23:10

Co do tych drgań to może się coś napinać. To jest bardzo wrażliwy układ czasami może zawodzić torsen. Jeździłem kiedyś Audi V8 D11 która podczas skrętu napinała się jak przestraszony kot.
Układ ma swoje granice. Ale powinien niwelować wszelkie różnice w prędkości kół. Jeśli tego nie robi zaczyna się napinać, przeskakiwać, czuć tak jak by koła przeskakiwały lub szurały podczas skrętu. Ale to już osobny temat.

Gość

Post autor: Gość » 26 wrz 2014, 14:23

DO D3 nie zaleca się FEBIego ponieważ czesto słyszy się że mimo specyfikacji nie pracuje poprawnie. WIele problemów ucichło po zalaniu oryginalnego oleju z ASO.

tommy47
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 21 sie 2014, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: tommy47 » 26 wrz 2014, 17:19

Teraz juz tez do tego doszedlem , jutro lece do Aso zakupic 2 litry . Przy zakupie nie chodzilo o oszczednosci tylko posluchalem sie kumpla ktory na Febim lata i ot taka sytuacja. Mam nadzieje ze pompa jest wporzo. Sadzisz ze po zalaniu ucichnie sprawa ? :-)
CARPE DIEM

ernesto

Post autor: ernesto » 26 wrz 2014, 17:42

tommy47 pisze:Sadzisz ze po zalaniu ucichnie sprawa ? :-)
Niestety nie ma na to pewności. Miejmy nadzieje że będzie dobrze i pompa się nie podtarła. Jeśli nic jej się nie stało powinno ucichnąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl