[D3 05 4.2MPI ] Jaki płyn do wspomagania kierownicy?
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
[D3 05 4.2MPI ] Jaki płyn do wspomagania kierownicy?
Szukam i szukam ale żadnych konkretów.
Panowie czy do D3 idzie taki sam płyn do wspomagania jak do D2 czyli Febi zielony 6162 ?
Panowie czy do D3 idzie taki sam płyn do wspomagania jak do D2 czyli Febi zielony 6162 ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Inaczej nie pokazuje jak G004000M2
http://www.partadax.pl/czesc-oem/olej-h ... /g004000m2
http://www.sklep.vwkim.pl/plyn.html
http://www.partadax.pl/czesc-oem/olej-h ... /g004000m2
http://www.sklep.vwkim.pl/plyn.html
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
FEBI 06161123mielony pisze:Wielkie dzięki.
Jakiś zamiennik jest dostępny?czy lepiej nie ryzykować.
w nowszych samochodach minerał zastapiono syntetykiemfirma Febi Bilstein zmieniła barwnik płynu do układu wspomagania o numerze 06161.
Płyn ma teraz kolor zielony zamiast dotychczasowego koloru żółtego i jest zgodny z normami OE /marka VW/Audi/
Zastosowanie i wszelkie właściwości płynu 06161 pozostają bez zmian.
Black Cars Matters
witam. panowie wymienialem plyny , oleje i we wspomaganiu mechanik wlal mi febi 06162 - 1litrem przeplukal a drugi wlal i powiem szczerze ze cos dziwnie rzeżi mi wspoma , wczesniej tak nie bylo . Czy zostal mi wlany odpowiedni olej - dodam ze wczesniej byl zielony i taki tez wlano nowy.
z gory dzieki za pomoc. pzdr
z gory dzieki za pomoc. pzdr
CARPE DIEM
tommy47, sprawa wygląda następująco że każdy płyn czy olej nie jest wieczny. Tak jak np koncerny piszą że olej we wspomaganiu czy w skrzyni jest niewymienny. Guzik prawda.
Wiedz o tym że z biegiem czasu elementy które pracują jakiś czas na danym oleju pracują bo muszą ( zużywają się )
Trafi się ktoś kto stwierdzi że czas na wymianę płynów eksploatacyjnych i nagle robią się cyrki.
To jest przypadłość np ASB kiedy to po wymianie oleju nagle pada skrzynie.
Nowy olej ma inne właściwości ( prawidłowe )
Dam Ci przykład robiłem kiedyś test w A4 gdzie nigdy nie był zmieniany płyn w układzie wspomagania. Auto z przebiegiem 400tyś km. Zmieniłem na nowy i nagle wspomaganie osłabło i zaczęła odzywać się pompa. Wniosek jeden nowy olej jest rzadszy i nie ma tak dobrego uszczelnienia układu co stary który zrobił się gęste.
Dla testu spuściłem trochę płynu i dolałem MIXOL który zagęścił płyn. Pompa ucichła a wspomaganie jest takie że można jednym paluszkiem kręcić.
Wszystko z czasem się zużywa. Dlatego podstawą jest dbanie o eksploatację i wymianę płynów we właściwym czasie. Ludzie niestety o tym zapominają i potem rodzą się cyrki po wymianach typu:
- cieknie wspomaganie
- słabe wspomaganie
- padła skrzynia
- jęczy pompa wspomagania
- padłą maglownica
itp.
Dodam jeszcze że te układy są bardzo wrażliwe na braki. Jazda na minimum wystarczy by przytrzeć pompę. Mam nadzieje że nie przytarła się pompa u Ciebie bo ona jest bardzo wrażliwa na braki smarowania.
Wiedz o tym że z biegiem czasu elementy które pracują jakiś czas na danym oleju pracują bo muszą ( zużywają się )
Trafi się ktoś kto stwierdzi że czas na wymianę płynów eksploatacyjnych i nagle robią się cyrki.
To jest przypadłość np ASB kiedy to po wymianie oleju nagle pada skrzynie.
Nowy olej ma inne właściwości ( prawidłowe )
Dam Ci przykład robiłem kiedyś test w A4 gdzie nigdy nie był zmieniany płyn w układzie wspomagania. Auto z przebiegiem 400tyś km. Zmieniłem na nowy i nagle wspomaganie osłabło i zaczęła odzywać się pompa. Wniosek jeden nowy olej jest rzadszy i nie ma tak dobrego uszczelnienia układu co stary który zrobił się gęste.
Dla testu spuściłem trochę płynu i dolałem MIXOL który zagęścił płyn. Pompa ucichła a wspomaganie jest takie że można jednym paluszkiem kręcić.
Wszystko z czasem się zużywa. Dlatego podstawą jest dbanie o eksploatację i wymianę płynów we właściwym czasie. Ludzie niestety o tym zapominają i potem rodzą się cyrki po wymianach typu:
- cieknie wspomaganie
- słabe wspomaganie
- padła skrzynia
- jęczy pompa wspomagania
- padłą maglownica
itp.
Dodam jeszcze że te układy są bardzo wrażliwe na braki. Jazda na minimum wystarczy by przytrzeć pompę. Mam nadzieje że nie przytarła się pompa u Ciebie bo ona jest bardzo wrażliwa na braki smarowania.
Dzieki bardzo za odpowiedz . Jutro jade do mechanika , popatrzymy , zobaczymy . Poprostu kupilem auto i mowie porobie sobie wszystko by sluzylo a tu taki psikus , dobrze ze skrzynia po wymianie pracuje lepiej a nie gorzej.
Korzystajac z okazji zadam Ci jeszcze jedno pytanie. Ruszajac spod garazu , lekko skrecajac w lewo czy w prawo slychac i czuc takie drania - powiem szczerze ze myslalem ze to kwestia Quattro ale jezdzilem ostatnia nowsza d3 i nie bylo tego czuc. Musze wybrac sie chyba do jakieos magika by przetrzepal dobrze uklad zawieszenia bo auto jest w Italy wiec zapewne bedzie pare rzeczy do zrobienia. pozdrawiam
Aaaa czy ten olej Febi 061062 zostal dobrze dobrany do mojeo auta czy mial tam isc febi 06161?
Korzystajac z okazji zadam Ci jeszcze jedno pytanie. Ruszajac spod garazu , lekko skrecajac w lewo czy w prawo slychac i czuc takie drania - powiem szczerze ze myslalem ze to kwestia Quattro ale jezdzilem ostatnia nowsza d3 i nie bylo tego czuc. Musze wybrac sie chyba do jakieos magika by przetrzepal dobrze uklad zawieszenia bo auto jest w Italy wiec zapewne bedzie pare rzeczy do zrobienia. pozdrawiam
Aaaa czy ten olej Febi 061062 zostal dobrze dobrany do mojeo auta czy mial tam isc febi 06161?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2014, 02:52 przez tommy47, łącznie zmieniany 1 raz.
CARPE DIEM
Co do tych drgań to może się coś napinać. To jest bardzo wrażliwy układ czasami może zawodzić torsen. Jeździłem kiedyś Audi V8 D11 która podczas skrętu napinała się jak przestraszony kot.
Układ ma swoje granice. Ale powinien niwelować wszelkie różnice w prędkości kół. Jeśli tego nie robi zaczyna się napinać, przeskakiwać, czuć tak jak by koła przeskakiwały lub szurały podczas skrętu. Ale to już osobny temat.
Układ ma swoje granice. Ale powinien niwelować wszelkie różnice w prędkości kół. Jeśli tego nie robi zaczyna się napinać, przeskakiwać, czuć tak jak by koła przeskakiwały lub szurały podczas skrętu. Ale to już osobny temat.