![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] mierzenie/kontrola ciśnienia w oponach
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 paź 2009, 15:52
- Lokalizacja: Praszka
[D2 FL ALL ] mierzenie/kontrola ciśnienia w oponach
"W autach grupy VAG ciśnienie jest mierzone poprzez układ ESP. Funkcje można aktywować VCDS , z tymże po każdej awarii bądź wymianie kół trzeba zresetować komputer(mając TPM fabryczne na konsoli znajduje się przycisk), Nie potrzeba żadnych dodatkowych czujników. "
..takie cuś znalazłem na jednym z "forów" prawda ci to czy nie?
..takie cuś znalazłem na jednym z "forów" prawda ci to czy nie?
- and808
- Super Klubowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
- Lokalizacja: PL
Re: mierzenie/kontrola ciśnienia w oponach
esosiem pisze:"W autach grupy VAG ciśnienie jest mierzone poprzez układ ESP. Funkcje można aktywować VCDS , z tymże po każdej awarii bądź wymianie kół trzeba zresetować komputer(mając TPM fabryczne na konsoli znajduje się przycisk), Nie potrzeba żadnych dodatkowych czujników. "
..takie cuś znalazłem na jednym z "forów" prawda ci to czy nie?
tak to prawda. mam to w swoim samochodzie.
dziala to w nastepujacy sposob:
czujniki ESP na biezaco monitoruja predkosc liniowa kol i czujnik skretu kierownicy. jesli wystepuje roznica w predkosci liniowej jednego z kol wobec tych samych wartosci odczytywanych z pozostalych kol, wtedy na desce rozdzielczej zapala sie kontrolka. niestety nie wiem czy mozna to aktywowac VCDS-em. dlaczego ? otoz chyba jest potrzebny jakis modul. wieczorem poszperam.
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Kurcze, w tak młodym samochodzie?...and808 pisze:tak to prawda. mam to w swoim samochodzie.
pytam bo w D2 za dopłatą był na pewno system kontroli ciśnienia wykorzystujący czujniki ciśnienia w kołach (ten system miałem w swoimm S8).
W VW natomiast już ładnych parę ładnych lat temu identyczna funkcja (realizowana dzięki czujnikom ABS) była dostepna za dodatkową dopłatą.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
z tego co ja wiem, to w skodach i małych pojazdach jest "sprawdzane" ciśnienie w kołach na podstawie czujnika ABS (sytuacja jak opisał and808, w dużych i droższych są przy wentylach specjalne czujniki (także w zapasówce). Na 100% ma takie coś VW Phaeton i BMW 7 E65, także A8 D3 raczej też ma czujniki.
W przypadku tych specjalnych czujników, na wyświetlaczu od navi można zobaczyć jakie jest ciśnienie w każdej pojedynczej oponie. Czujniki te trzeba co jakiś czas (2 lata?) wymieniać. Można je w ogóle wywalić, ale wtedy oczywiście nie będzie działała informacja o przebitej oponie.
W przypadku tych specjalnych czujników, na wyświetlaczu od navi można zobaczyć jakie jest ciśnienie w każdej pojedynczej oponie. Czujniki te trzeba co jakiś czas (2 lata?) wymieniać. Można je w ogóle wywalić, ale wtedy oczywiście nie będzie działała informacja o przebitej oponie.
- and808
- Super Klubowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
- Lokalizacja: PL
troche namieszalem. przepraszam. opisywalem samochod A3 (przy okazji: nie moge znalezc informacji, czy kazdy software w ESP posiada ta funkcjonalnosc). w D3 nie wystepuja tego rodzau "czujniki". sa tam prawdziwe czujniki w kolach. wersje eurpoejskie 433 mhz, pomaranczowe. szare (dzalajace np w Q7) nie pasuja, brazowe (USA 315 mhz) nie pasuja. w kazdym razie jeszcze uzuplenie informacje, ze te czujniki sa zasilane krzysztalkami kwarcu i ich dzialanie obliczone jest na okolo 8 lat. w jednym moim samochodzie takie czujniki sa juz 6 lat i nadal dzialaja.
sa dwie wersje samochodow z czujnikami
- 4 czujniki
- 5 czujnikow (kolo zapasowe)
te 5 czujnikow to z tego co pamietam tylko z felgami 17 i 18 cali (ale dobrze nie pamietam)
sa dwie wersje samochodow z czujnikami
- 4 czujniki
- 5 czujnikow (kolo zapasowe)
te 5 czujnikow to z tego co pamietam tylko z felgami 17 i 18 cali (ale dobrze nie pamietam)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 maja 2010, 20:56
- Lokalizacja: Warszawa
Odświeżę trochę temat, mam w moim A8 z 2001 w komputerze pokładowym znalazłem że mam czujnik ciśnienia w oponach. Czy ktoś wie na jakiej zasadzie to działa ? Felg które były założone fabrycznie w tym samochodzie pewnei już dawno nie ma, wiec na jakiej zasadzie to działa ? Dzisiaj dopompowałem koła i włączyłem tę funkcję, komputer zapisał dane o ciśnieniach i teraz jak odpalam za każdym razem samochód wyskakuje mi OK. Czy możliwe ze jest to tylko fikcja ? czy faktycznie jakoś to bada ? a jeśli tak to jak ? bo te felgi co mam to raczej napewnie nie mają żadnych czujników.
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
W każdym kole przy wentylu powinieneś mieś czujnik ciśnienia... z komputerem auta komunikuje się on drogą radiową i w ten sposób masz kontrolę każdego koła ;-)Osek pisze:Odświeżę trochę temat, mam w moim A8 z 2001 w komputerze pokładowym znalazłem że mam czujnik ciśnienia w oponach. Czy ktoś wie na jakiej zasadzie to działa ?...
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 maja 2010, 20:56
- Lokalizacja: Warszawa
Mam tam same wentyle, nie widze nic co by wyglądało jak jakiś czujnik, wiec jak się domyślam to mój komputer bada ciśnienie na podstawie fikcjiFOSS pisze:W każdym kole przy wentylu powinieneś mieś czujnik ciśnienia... z komputerem auta komunikuje się on drogą radiową i w ten sposób masz kontrolę każdego koła ;-)Osek pisze:Odświeżę trochę temat, mam w moim A8 z 2001 w komputerze pokładowym znalazłem że mam czujnik ciśnienia w oponach. Czy ktoś wie na jakiej zasadzie to działa ?...

Jeszcze zobacze na kole zapasowym czy cos tam fabrycznego było zamontowane.
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Ale gdzie zaglądałeś?... bo czujniki ciśnienia są od tylnej strony wentyla czyli w kole :lol: jak masz założoną oponę to nie ma szansy abyś go zobaczył :lol:Osek pisze:Mam tam same wentyle, nie widze nic co by wyglądało jak jakiś czujnik, wiec jak się domyślam to mój komputer bada ciśnienie na podstawie fikcjiFOSS pisze:W każdym kole przy wentylu powinieneś mieś czujnik ciśnienia... z komputerem auta komunikuje się on drogą radiową i w ten sposób masz kontrolę każdego koła ;-)
Fotki czujnika nie mam ale looknij w googlach albo na Alledrogo ;-)
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 maja 2010, 20:56
- Lokalizacja: Warszawa
Hehehe myślałem że to coś co jest założone na wentylu, przed nakrętkąFOSS pisze:Ale gdzie zaglądałeś?... bo czujniki ciśnienia są od tylnej strony wentyla czyli w kole :lol: jak masz założoną oponę to nie ma szansy abyś go zobaczył :lol:Osek pisze:Mam tam same wentyle, nie widze nic co by wyglądało jak jakiś czujnik, wiec jak się domyślam to mój komputer bada ciśnienie na podstawie fikcjiFOSS pisze:W każdym kole przy wentylu powinieneś mieś czujnik ciśnienia... z komputerem auta komunikuje się on drogą radiową i w ten sposób masz kontrolę każdego koła ;-)
Fotki czujnika nie mam ale looknij w googlach albo na Alledrogo ;-)



- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Owszem, dokładnie coś takiego ;-)Osek pisze:Hehehe myślałem że to coś co jest założone na wentylu, przed nakrętkączyli to pewnei wygląda jak to http://...
Przede wszystkim sprawdzić dokładnie które się kupuje bo nie jest tak że wszystkie od AUDI chodzą we wszystkich modelach nie wspominając już o innych markach.Osek pisze:a czy po zakupie to trzeba jakoś skalibrować z komputerem ?
W D2 kalibracji chyba żadnej nie robisz.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 maja 2010, 20:56
- Lokalizacja: Warszawa
Pewnie różnią się czestotliwością czy coś takiego, podjadę do ASO i dowiem sie ile kosztują tam takie czujniki do mojego, po VIN-ie dobiorą bez problemuFOSS pisze:Owszem, dokładnie coś takiego ;-)Osek pisze:Hehehe myślałem że to coś co jest założone na wentylu, przed nakrętkączyli to pewnei wygląda jak to http://...
Przede wszystkim sprawdzić dokładnie które się kupuje bo nie jest tak że wszystkie od AUDI chodzą we wszystkich modelach nie wspominając już o innych markach.Osek pisze:a czy po zakupie to trzeba jakoś skalibrować z komputerem ?
W D2 kalibracji chyba żadnej nie robisz.


- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Dokładnie tak, różnią się częstotliwością... sorki że nie napisałem tego wprost.Osek pisze:Pewnie różnią się czestotliwością czy coś takiego...
To właśnie chciałem zasugerować tylko klepię ze szpitalnego łóżka i myśli mi się rwą... przy okazji odwiedzić ASO i dobrać po numerze sprawdzić czy nie przesadzają z ceną (jak to w ASO).Osek pisze:podjadę do ASO i dowiem sie ile kosztują tam takie czujniki do mojego, po VIN-ie dobiorą bez problemudzięki za pomoc
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-