[D2 FL ALL ] mierzenie/kontrola ciśnienia w oponach
[D2 FL ALL ] mierzenie/kontrola ciśnienia w oponach
"W autach grupy VAG ciśnienie jest mierzone poprzez układ ESP. Funkcje można aktywować VCDS , z tymże po każdej awarii bądź wymianie kół trzeba zresetować komputer(mając TPM fabryczne na konsoli znajduje się przycisk), Nie potrzeba żadnych dodatkowych czujników. "
..takie cuś znalazłem na jednym z "forów" prawda ci to czy nie?
..takie cuś znalazłem na jednym z "forów" prawda ci to czy nie?
Re: mierzenie/kontrola ciśnienia w oponach
esosiem pisze:"W autach grupy VAG ciśnienie jest mierzone poprzez układ ESP. Funkcje można aktywować VCDS , z tymże po każdej awarii bądź wymianie kół trzeba zresetować komputer(mając TPM fabryczne na konsoli znajduje się przycisk), Nie potrzeba żadnych dodatkowych czujników. "
..takie cuś znalazłem na jednym z "forów" prawda ci to czy nie?
tak to prawda. mam to w swoim samochodzie.
dziala to w nastepujacy sposob:
czujniki ESP na biezaco monitoruja predkosc liniowa kol i czujnik skretu kierownicy. jesli wystepuje roznica w predkosci liniowej jednego z kol wobec tych samych wartosci odczytywanych z pozostalych kol, wtedy na desce rozdzielczej zapala sie kontrolka. niestety nie wiem czy mozna to aktywowac VCDS-em. dlaczego ? otoz chyba jest potrzebny jakis modul. wieczorem poszperam.
Kurcze, w tak młodym samochodzie?...and808 pisze:tak to prawda. mam to w swoim samochodzie.
pytam bo w D2 za dopłatą był na pewno system kontroli ciśnienia wykorzystujący czujniki ciśnienia w kołach (ten system miałem w swoimm S8).
W VW natomiast już ładnych parę ładnych lat temu identyczna funkcja (realizowana dzięki czujnikom ABS) była dostepna za dodatkową dopłatą.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
z tego co ja wiem, to w skodach i małych pojazdach jest "sprawdzane" ciśnienie w kołach na podstawie czujnika ABS (sytuacja jak opisał and808, w dużych i droższych są przy wentylach specjalne czujniki (także w zapasówce). Na 100% ma takie coś VW Phaeton i BMW 7 E65, także A8 D3 raczej też ma czujniki.
W przypadku tych specjalnych czujników, na wyświetlaczu od navi można zobaczyć jakie jest ciśnienie w każdej pojedynczej oponie. Czujniki te trzeba co jakiś czas (2 lata?) wymieniać. Można je w ogóle wywalić, ale wtedy oczywiście nie będzie działała informacja o przebitej oponie.
W przypadku tych specjalnych czujników, na wyświetlaczu od navi można zobaczyć jakie jest ciśnienie w każdej pojedynczej oponie. Czujniki te trzeba co jakiś czas (2 lata?) wymieniać. Można je w ogóle wywalić, ale wtedy oczywiście nie będzie działała informacja o przebitej oponie.
troche namieszalem. przepraszam. opisywalem samochod A3 (przy okazji: nie moge znalezc informacji, czy kazdy software w ESP posiada ta funkcjonalnosc). w D3 nie wystepuja tego rodzau "czujniki". sa tam prawdziwe czujniki w kolach. wersje eurpoejskie 433 mhz, pomaranczowe. szare (dzalajace np w Q7) nie pasuja, brazowe (USA 315 mhz) nie pasuja. w kazdym razie jeszcze uzuplenie informacje, ze te czujniki sa zasilane krzysztalkami kwarcu i ich dzialanie obliczone jest na okolo 8 lat. w jednym moim samochodzie takie czujniki sa juz 6 lat i nadal dzialaja.
sa dwie wersje samochodow z czujnikami
- 4 czujniki
- 5 czujnikow (kolo zapasowe)
te 5 czujnikow to z tego co pamietam tylko z felgami 17 i 18 cali (ale dobrze nie pamietam)
sa dwie wersje samochodow z czujnikami
- 4 czujniki
- 5 czujnikow (kolo zapasowe)
te 5 czujnikow to z tego co pamietam tylko z felgami 17 i 18 cali (ale dobrze nie pamietam)
Odświeżę trochę temat, mam w moim A8 z 2001 w komputerze pokładowym znalazłem że mam czujnik ciśnienia w oponach. Czy ktoś wie na jakiej zasadzie to działa ? Felg które były założone fabrycznie w tym samochodzie pewnei już dawno nie ma, wiec na jakiej zasadzie to działa ? Dzisiaj dopompowałem koła i włączyłem tę funkcję, komputer zapisał dane o ciśnieniach i teraz jak odpalam za każdym razem samochód wyskakuje mi OK. Czy możliwe ze jest to tylko fikcja ? czy faktycznie jakoś to bada ? a jeśli tak to jak ? bo te felgi co mam to raczej napewnie nie mają żadnych czujników.
W każdym kole przy wentylu powinieneś mieś czujnik ciśnienia... z komputerem auta komunikuje się on drogą radiową i w ten sposób masz kontrolę każdego koła ;-)Osek pisze:Odświeżę trochę temat, mam w moim A8 z 2001 w komputerze pokładowym znalazłem że mam czujnik ciśnienia w oponach. Czy ktoś wie na jakiej zasadzie to działa ?...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Mam tam same wentyle, nie widze nic co by wyglądało jak jakiś czujnik, wiec jak się domyślam to mój komputer bada ciśnienie na podstawie fikcji Masz może fotke jak wygląda taki czujnik? ile kosztuje i ewentualnie gdzie można kupić ?FOSS pisze:W każdym kole przy wentylu powinieneś mieś czujnik ciśnienia... z komputerem auta komunikuje się on drogą radiową i w ten sposób masz kontrolę każdego koła ;-)Osek pisze:Odświeżę trochę temat, mam w moim A8 z 2001 w komputerze pokładowym znalazłem że mam czujnik ciśnienia w oponach. Czy ktoś wie na jakiej zasadzie to działa ?...
Jeszcze zobacze na kole zapasowym czy cos tam fabrycznego było zamontowane.
Ale gdzie zaglądałeś?... bo czujniki ciśnienia są od tylnej strony wentyla czyli w kole :lol: jak masz założoną oponę to nie ma szansy abyś go zobaczył :lol:Osek pisze:Mam tam same wentyle, nie widze nic co by wyglądało jak jakiś czujnik, wiec jak się domyślam to mój komputer bada ciśnienie na podstawie fikcjiFOSS pisze:W każdym kole przy wentylu powinieneś mieś czujnik ciśnienia... z komputerem auta komunikuje się on drogą radiową i w ten sposób masz kontrolę każdego koła ;-)
Fotki czujnika nie mam ale looknij w googlach albo na Alledrogo ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Hehehe myślałem że to coś co jest założone na wentylu, przed nakrętką czyli to pewnei wygląda jak to http://allegro.pl/beru-czujnik-cisnieni ... 50373.html rozumiem że kolesie w wulkanizacji znają sprawę i wiedzą jak zamontować ? Tanie to one nie są to cena chyba za sztuke, to przypuszczam że w aso kupie za podobną kwote a czy po zakupie to trzeba jakoś skalibrować z komputerem ?FOSS pisze:Ale gdzie zaglądałeś?... bo czujniki ciśnienia są od tylnej strony wentyla czyli w kole :lol: jak masz założoną oponę to nie ma szansy abyś go zobaczył :lol:Osek pisze:Mam tam same wentyle, nie widze nic co by wyglądało jak jakiś czujnik, wiec jak się domyślam to mój komputer bada ciśnienie na podstawie fikcjiFOSS pisze:W każdym kole przy wentylu powinieneś mieś czujnik ciśnienia... z komputerem auta komunikuje się on drogą radiową i w ten sposób masz kontrolę każdego koła ;-)
Fotki czujnika nie mam ale looknij w googlach albo na Alledrogo ;-)
Owszem, dokładnie coś takiego ;-)Osek pisze:Hehehe myślałem że to coś co jest założone na wentylu, przed nakrętką czyli to pewnei wygląda jak to http://...
Przede wszystkim sprawdzić dokładnie które się kupuje bo nie jest tak że wszystkie od AUDI chodzą we wszystkich modelach nie wspominając już o innych markach.Osek pisze:a czy po zakupie to trzeba jakoś skalibrować z komputerem ?
W D2 kalibracji chyba żadnej nie robisz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Pewnie różnią się czestotliwością czy coś takiego, podjadę do ASO i dowiem sie ile kosztują tam takie czujniki do mojego, po VIN-ie dobiorą bez problemu dzięki za pomocFOSS pisze:Owszem, dokładnie coś takiego ;-)Osek pisze:Hehehe myślałem że to coś co jest założone na wentylu, przed nakrętką czyli to pewnei wygląda jak to http://...
Przede wszystkim sprawdzić dokładnie które się kupuje bo nie jest tak że wszystkie od AUDI chodzą we wszystkich modelach nie wspominając już o innych markach.Osek pisze:a czy po zakupie to trzeba jakoś skalibrować z komputerem ?
W D2 kalibracji chyba żadnej nie robisz.
Dokładnie tak, różnią się częstotliwością... sorki że nie napisałem tego wprost.Osek pisze:Pewnie różnią się czestotliwością czy coś takiego...
To właśnie chciałem zasugerować tylko klepię ze szpitalnego łóżka i myśli mi się rwą... przy okazji odwiedzić ASO i dobrać po numerze sprawdzić czy nie przesadzają z ceną (jak to w ASO).Osek pisze:podjadę do ASO i dowiem sie ile kosztują tam takie czujniki do mojego, po VIN-ie dobiorą bez problemu dzięki za pomoc
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-