części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu- przyczyna

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 24 sty 2014, 13:07

No tak ale mi się wydaje jak dobrze sobie przypominam to mechanik mówił mi że nie wie co jest bo 4 cylindry nie palą .Dopiero jak mu VAG-a przyniosłem to podłączył auto i wyskoczył właśnie ten czujnik .

Cetek

Post autor: Cetek » 24 sty 2014, 13:35

faktycznie, wstawiłem furę do nich, niby diagnozują swoim jakimś urządzonkiem przenośnym, ale może warto podpiąc waginę, która podobno prawdę Ci powie :)


co konkretnie sprawdzac VAGiem? nie jestem z nim mocno obeznany :/
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 13:52 przez Cetek, łącznie zmieniany 1 raz.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 sty 2014, 18:17

a pasek jest na swym miejscu ?
może lpg

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 24 sty 2014, 19:56

Cetek pisze:co konkretnie sprawdzac VAGiem? nie jestem z nim mocno obeznany
Kolego sprawdź najpierw błędy w silniku i skrzyni. Jeśli uwalony jest któryś z czujników to na pewno go wywali.
Dążenie do doskonałości.

brother
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 12 wrz 2013, 06:44
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: brother » 24 sty 2014, 20:26

Panowie,nasze auta są tanie w zakupie,ale kupujący musi mieć wiedzę techniczną i zaplecze swoje do ogarnięcia napraw,inaczej <niewiem> te auta mają po 20 lat ,i to już jeżdżący armagedon,i jak widzę te tematu,typu pomocy,i ciągną się na 10 stron,to aż mnie skręca.Moja naprawa z wypadaniem zapłonu kosztowała mnie 95 zł.tak jak koledzy piszą VAG to podstawa,ale odczytane błędy trzeba też rozumieć.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 25 sty 2014, 19:40

brother, Nie mogę powstrzymać sie przed małym OT . Adamie, forum istnieje dla wszystkich , dla tych którzy wiedzą i dla tych którzy nie wiedzą, ale mają pasję .
Właśnie dzięki pasjonatom to i inne fora żyją , mam nadzieję że Twoja pewnikiem nie mała wiedza przyczyni sie do utrwalania tej pasji wśród wielu posiadaczy tego samochodu - jest wśród nich też wielu bardzo młodych ludzi - i w krótce zobaczę Cie na 22 stronie "tematu" Pozdrawiam
Złego diabli nie biorą ...

Cetek

Post autor: Cetek » 10 lut 2014, 11:46

ponad miesiąc ósemeczka stoi.


z poczynionych napraw//wymiany części:

- czujnik wału korbowego, nowy ASO ~570zł
- czujnik wałka rozrządu, nowy ori Bosch
- cewki sprawdzone, pozamieniane miejscami
- moduły zapłonowe dwa sprawne na podmiankę
- świece nowe
- sprawdzona kompresja na cylindrach (2 razy)- obie głowice mają niemal wzorowe parametry


Auto:

- kuleje po odpaleniu, pokazuje się cały czas błąd 16684 czyli znane na forum losowe wypadanie zapłonu

- zaczyna się od 3 cylindra (błąd 16687) ale po chwili i tak wypadają pozostałe 3 cylindy czyli w sumie 1,2,3 i 4. inne nie

- było podejrzenie, że moduły świrują jak dostaną temperatury ale zostało to wykluczone.

- nie ma iskry na 3 cylindrze

- zmierzamy powoli po kablach do komputera. następnie wtryski, a na końcu rozrząd.


mam dość tej padaki. nie poszedłem w stronę używanych części z racji, że szkoda mi było czasu na wysyłki itp., ale na nowych częściach dalej kupa.

oczywiście mam chęc kupic teraz dwa nowiutkie moduły zapłonu, ale czy to ma sens? cały czas wybija 1,2,3,4 cylindry.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 10 lut 2014, 11:58

No to już niewiele zostało do podmienienia.

ECU silnika? Sprawdzany był sterownik czy nie zamoczony? Rozebrać i popatrzeć
co tam w środku się dzieje.

adrian949

Post autor: adrian949 » 10 lut 2014, 12:02

Czasem nie zasysa ci powietsza przez uszczelkę kolektora? Popsikaj wd jak odpalisz. Później podmien kompa.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 10 lut 2014, 12:23

Cetek pisze:- nie ma iskry na 3 cylindrze
a jak to sprawdzałeś ? może jest i podobnież jak na reszcie też jest, tylko przeskakuje przez przewody (czyt.fajki) przy silikonowej izolacji jeśli następuje upływ bardzo trudno zobaczyć iskrę i ślad pełzania prądu jak to ma miejsce np. na elementach ebonitowych.

Sprawdź , najlepiej przez podmianę fajki i sugestia adriana949 też jest istotna ,dodał bym jeszcze szczelność osadzenia wtrysków ale w sumie lewizna powinna wyjść na wskazaniu sond bądź analizatorze. Pasowało by sprawdzic rozrząd, ciśnienie zasilania paliwem ,wydatek pompy i oporność wtryskiwaczy na zimnym i ciepłym... cdn...

oczywiście wszystko przy założeniu, że dotychczasowe działania i założone cześci działają poprawnie
Złego diabli nie biorą ...

Cetek

Post autor: Cetek » 10 lut 2014, 12:27

chyba nie zasysa, nie zdmuchuje iskry, bo i tak jej nie ma.

mechanicy odpinają teraz sterownik gazu, więc będzie można go wykluczyc.


kompa nie mam żądnego na podmiankę, będę musiał ogarnac. mam nadzieje, że nie będę musiał, ale czas pokaże.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 10 lut 2014, 12:31

A skąd rzesz Ci przyszło do głowy zdmuchiwanie iskry ? ( toż to nie urodziny :D )
Ty idż fajki sprawdź :]
Złego diabli nie biorą ...

Cetek

Post autor: Cetek » 10 lut 2014, 12:37

dzisiaj zdalnie przez telefon mam łącznośc z warsztatem więc nie mogę iśc i sprawdzic.


co im dokładnie powiedziec, chodzi o fajki czyli cewki ??

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 10 lut 2014, 12:41

chodzi o fajki ( fajka- nie integralna cześć cewki ,taka z silikonu osadzona na cewce) na 99% mają upływ do bloku... , wartało co by posmarowali je czymś do likwidacji przebić (może pomóc ,tylko coś profesjonalnego a nie fukacz z alledrogo) jeśli nie masz innych na podmianę

W moim skromnym 25 letnim doświadczeniu ,rzadko widywałem kompy uszkodzone same z się , najczęściej zalane, czasem utlenione złącza na 3 miejscu po zwarciach. Kompa więc jeśli nie nosi śladów w/w odpuść sobie narazie bo w koszty idziesz , a masz jeszcze wiele innych powodów do sprawdzenia
Złego diabli nie biorą ...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 lut 2014, 17:55

lewiznę ma pewnie gdzieś

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl