Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] zrzuca bieg z szarpnięciem

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

[D2 96 4.2PB/LPG ] zrzuca bieg z szarpnięciem

Post autor: chicken20091986 » 18 lut 2014, 11:40

witam , moja skrzynia 4hp24a cml jak dojeżdzam do skrzyżowania zrzuca z 3 na 2 z dosyc mocnym szarpnięciem a przy maksymalnym rozpędzaniu przy 200 km/h w momencie zmiany z 3 na 4 bieg również jest szarpnięcie . Co może to powodować, błędów nie ma .

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 18 lut 2014, 14:14

Temat nie jest prosty do zdiagnozowania.

Napisz więcej. Od początku jak masz auto to było? Pojawiło się niedawno?
Zmianiełaeś olej w skrzyni?
Wjechałeś autem na podnośnik i sprawdziłeś luzy na półośkach i wale, tylnym dyfrze?
Sprawdziłeś stan oleju w skrzyni...

Zobacz ile tego jest... teraz Twoja kolej.

ernesto

Post autor: ernesto » 18 lut 2014, 17:41

Czy na TIP jest to samo? Dojeżdżasz do skrzyżowania, hamujesz i w granicach 30 km/h skrzynia zrzuca bieg z 3 na 2. Spróbuj to zrobić na TIP ale przy większej prędkości około 40 może 50 i czy też wystąpi szarpnięcie.
Podczas spokojnej jazdy przy wrzucaniu z 3 na 4 masz szarpnięcie?
Wykonaj taki manewr że kiedy wyczujesz że skrzynia chce wrzucić już 4 bieg delikatnie dodaj gazu, dosłownie ciutke. I czy szarpnięcie wystąpi czy nie?

Najprawdopodobniej będzie to wina luzy w zawieszenia układu napędowego. Poduszka, podpora, luzy w zawieszeniu. Sprawdź dokładnie poduszki.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 18 lut 2014, 18:07

na tipie jest podobnie też szarpie przy zrzucaniu biegu, jak normalnie rozpędzam auto to 4 wchodzi spokojnie jak by na 2 razy słuchając obciążenia silnika. Przy większej prędkości na tipie tego nie ma , olej był zmieniany ok. 6mc temu , nie sprawdzałem stanu oleju i nie sprawdzałem luzów , ale tak jak piszesz z tymi luzami to może i to , tylny dyfer się odzywa przy zmianie z D na R itp.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 18 lut 2014, 20:08

chicken20091986 pisze: tylny dyfer się odzywa przy zmianie z D na R itp.
W jaki sposób to się uwidacznia?poprzez te szarpnięcia?czy podejrzane dźwięki?

ernesto

Post autor: ernesto » 19 lut 2014, 00:19

Lewarkiem operujesz pomału czy szybko i raptownie? Podejrzewam że gdy pomału zmienisz bieg z D na R to nie będzie słychać uderzenia. Spróbuj zmieniać spokojnie. Nie jednym ruchem tylko przechodząc pomału z D na N i potem na R i zobacz czy szarpnie ( uderzy ) czy lekko ruszy budą. Delikatne przejście powinno być czuć aby to nie było Jebut.
Jeśli będzie tak jak piszę to stawiam na luzy

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 lut 2014, 07:27

albo za wysokie obroty motoru :)

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 19 lut 2014, 09:30

u mnie jest podobnie,a zwłaszcza wystepuje mocne szarpnięcie z P na R albo D jak silnik zimny.byłem u mechesa który zajmuje sie skrzyniami i powiedział że w dużej mierze odpowiadaja za to jakies zaworki w skrzyni co puszczaja olej,wystarczy ja wymienić i podobno będzie ok.koszt ok.600-700 zeta.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 19 lut 2014, 17:48

No tak z P na R postuka z pół roku i wywali w końcu tłok od wstecznego w mojej starej skrzyni uszkodził się cały kosz .

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 20 lut 2014, 10:19

ale myślisz,że to może byc wina tych zaworków czy może szukać problemu gdzie indziej?

Hjeniu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 166
Rejestracja: 23 gru 2013, 09:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hjeniu » 20 lut 2014, 21:09

gacuś pisze:ale myślisz,że to może byc wina tych zaworków czy może szukać problemu gdzie indziej?
tak

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 21 lut 2014, 09:13

Powiem tak; moje problemy ze skrzynia zaczęły się od innych objawów ale pod koniec jej żywota też zaczęła stukać przy wrzucaniu na R .po rozmontowaniu całej skrzyni okazało się że ostatni kosz rozsypał się na wałku , ale do czego dążę - jak obejrzałem płytę sterującą to jeden z kanałów był praktycznie zabity opiłkami alu czuję że to tez miało jakiś wpływ na pracę a w konsekwencji na awarie .

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 21 lut 2014, 10:25

czyli trzeba jak najszybciej sie tym zająć,żeby w konsekwencji uniknąć roboty całej skrzyni.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 21 lut 2014, 12:38

No myślę że tak , wszyscy wiedzą i doradzają że nawet przy najmniejszych zmianach pracy skrzyni należy jak najszybciej dostarczyć auto do dobrego i najlepiej znanego i polecanego warsztatu ASB , co pozwoli nam na szybkie wykrycie usterki a za czym idzie zmniejszenie kosztów naprawy .

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 21 lut 2014, 12:58

do wymiany zaworków trzeba demontować skrzynie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl