![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] zrzuca bieg z szarpnięciem
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
[D2 96 4.2PB/LPG ] zrzuca bieg z szarpnięciem
witam , moja skrzynia 4hp24a cml jak dojeżdzam do skrzyżowania zrzuca z 3 na 2 z dosyc mocnym szarpnięciem a przy maksymalnym rozpędzaniu przy 200 km/h w momencie zmiany z 3 na 4 bieg również jest szarpnięcie . Co może to powodować, błędów nie ma .
Temat nie jest prosty do zdiagnozowania.
Napisz więcej. Od początku jak masz auto to było? Pojawiło się niedawno?
Zmianiełaeś olej w skrzyni?
Wjechałeś autem na podnośnik i sprawdziłeś luzy na półośkach i wale, tylnym dyfrze?
Sprawdziłeś stan oleju w skrzyni...
Zobacz ile tego jest... teraz Twoja kolej.
Napisz więcej. Od początku jak masz auto to było? Pojawiło się niedawno?
Zmianiełaeś olej w skrzyni?
Wjechałeś autem na podnośnik i sprawdziłeś luzy na półośkach i wale, tylnym dyfrze?
Sprawdziłeś stan oleju w skrzyni...
Zobacz ile tego jest... teraz Twoja kolej.
Czy na TIP jest to samo? Dojeżdżasz do skrzyżowania, hamujesz i w granicach 30 km/h skrzynia zrzuca bieg z 3 na 2. Spróbuj to zrobić na TIP ale przy większej prędkości około 40 może 50 i czy też wystąpi szarpnięcie.
Podczas spokojnej jazdy przy wrzucaniu z 3 na 4 masz szarpnięcie?
Wykonaj taki manewr że kiedy wyczujesz że skrzynia chce wrzucić już 4 bieg delikatnie dodaj gazu, dosłownie ciutke. I czy szarpnięcie wystąpi czy nie?
Najprawdopodobniej będzie to wina luzy w zawieszenia układu napędowego. Poduszka, podpora, luzy w zawieszeniu. Sprawdź dokładnie poduszki.
Podczas spokojnej jazdy przy wrzucaniu z 3 na 4 masz szarpnięcie?
Wykonaj taki manewr że kiedy wyczujesz że skrzynia chce wrzucić już 4 bieg delikatnie dodaj gazu, dosłownie ciutke. I czy szarpnięcie wystąpi czy nie?
Najprawdopodobniej będzie to wina luzy w zawieszenia układu napędowego. Poduszka, podpora, luzy w zawieszeniu. Sprawdź dokładnie poduszki.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
na tipie jest podobnie też szarpie przy zrzucaniu biegu, jak normalnie rozpędzam auto to 4 wchodzi spokojnie jak by na 2 razy słuchając obciążenia silnika. Przy większej prędkości na tipie tego nie ma , olej był zmieniany ok. 6mc temu , nie sprawdzałem stanu oleju i nie sprawdzałem luzów , ale tak jak piszesz z tymi luzami to może i to , tylny dyfer się odzywa przy zmianie z D na R itp.
Lewarkiem operujesz pomału czy szybko i raptownie? Podejrzewam że gdy pomału zmienisz bieg z D na R to nie będzie słychać uderzenia. Spróbuj zmieniać spokojnie. Nie jednym ruchem tylko przechodząc pomału z D na N i potem na R i zobacz czy szarpnie ( uderzy ) czy lekko ruszy budą. Delikatne przejście powinno być czuć aby to nie było Jebut.
Jeśli będzie tak jak piszę to stawiam na luzy
Jeśli będzie tak jak piszę to stawiam na luzy
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Powiem tak; moje problemy ze skrzynia zaczęły się od innych objawów ale pod koniec jej żywota też zaczęła stukać przy wrzucaniu na R .po rozmontowaniu całej skrzyni okazało się że ostatni kosz rozsypał się na wałku , ale do czego dążę - jak obejrzałem płytę sterującą to jeden z kanałów był praktycznie zabity opiłkami alu czuję że to tez miało jakiś wpływ na pracę a w konsekwencji na awarie .
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno