![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] wymiana rozdzielacza zaworów powietrza
[D3 03 4.2MPI/LPG ] wymiana rozdzielacza zaworów powietrza
Z racji tego ze mam błąd czujnika g291 to juz wiem ze czeka mnie wymiana rozdzielacza powietrza. Czy przy wymianie trzeba zrobić jakieś szczególne zabiegi typu zblokowanie zawieszenia czy odłączenie aku. Boje sie czy auto nie opadnie i beda jakies problemy z jego postawieniem.
Zablokować zawieszenie to konieczność.... to prawie święte przykazanie dla użytkownika D3.
Poza tym, jak będzie zablokowane, to nic szczególnego raczej się nie wydarzy.
Ja ostatnio wymieniałem koledze tylny amortyzator - zawieszenie zablokowane i nic dziwnego mi się z nim nie wydarzyło..... auto ładnie wstało i nic dodatkowego robić nie musiałem.
Poza tym, jak będzie zablokowane, to nic szczególnego raczej się nie wydarzy.
Ja ostatnio wymieniałem koledze tylny amortyzator - zawieszenie zablokowane i nic dziwnego mi się z nim nie wydarzyło..... auto ładnie wstało i nic dodatkowego robić nie musiałem.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No jak to zdycha, przecież był niedawno wymieniany.... i to podobno nowymacisz12 pisze:Od czasu do czasu wywali też błąd 01400 - suspension level control 002 -lower limit exceeded . Kompresor zdycha?

Ale kalibracji zawieszenia to raczej mu poprawnie nie zrobili a przecież twój poprzednik miał parę przygód z tym zawieszeniem i mechanikami.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ale to że nie był on nowy to ja mówiłem od początku - wiem ile kosztuje nowy bo montowałem ich już kilka w klubowych autach i ten za tą cenę nie mógł być nowy na pewno.macisz12 pisze:Damian kalibracje to ja już robiłem i kilka razy. Mam wątpliwości czy ten kompresor był nowy tak jak reszta opowieści poprzednika co to on nie wymienił.
Z drugiej jednak strony jak byłem ratować to auto u mechanika to widziałem drugi kompresor z rozbiórki więc chyba coś wymienili.
Ale ja tego nie robiłem więc nie wiem co dokładnie zrobili, ja tylko ratowałem sytuację jak auto runęło im na glebę i 2 tygodnie nie byli w stanie go podnieść.
To, że zjechał poniżej dolnego progu. Ale taki błąd chwilowy który nie prowadzi do trybu awaryjnego nie musi oznaczać usterki.macisz12 pisze:Masz jakiś pomysł co może oznaczać ten drugi błąd?
Coś takiego można samemu wymusić - wystarczy zapakować się na szybko w 5-ciu rosłuch chłopa do samochodu i jak zawiecha nie zdąży zareagować to opadnie poniżej wartości progowej..... ale opadnie chwilowo bo jak układ sprawny to zaraz się podniesie.
Ale jak masz VAG'a to diagnozuj tą zawiechę - patrz w blokach pomiarowych co się z nim dzieje... ile powietrza pompuje, kiedy włącza się kompresor i jak często, ile kompresor pompuje, czy zawiecha samoczynnie nie opada.
Możesz też sprawdzić czy czujniki poziomowania są sprawne ale jeżeli nic się nie dzieje to nie szukaj dziury w całym

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Tylko ze ten błąd mi wyskakiwal jak auto dość długo szło do góry a w samochodzie byłem sam. Zrobiłem taki test dałem na lift później comfort i na końcu dynamic. No i z dynamica mi juz nie poszedł do góry, trwało to dość długo zaczym rzucił błędem. Temperatura kompresora ponad 100st. No to pewnie mam odpowiedz.
Kolego to nie zajmuj sie rozdzielaczem tylko wymien kompresor na sprawny.
Tym bardziej że długo pompuje. Zrobisz rozdzielacz a problem dalej bedzie.
Gdzies juz na forum czytałem taki temat, ten błąd i dopiero po wymianie kompresora wszystko sie uspokoiło.
Sprawdz jakie masz ciśnienie na kompresorze. Kanał 34, Bloki Pomiarowe, Blok 006 pozycja 2.
Niby przy sprawnym kompresorze po dłuższej pracy auta, ciśnienie powinno oscylować około 16 barów.
Ja u siebie nie sprawdzę bo auto obecnie u mechanika stoi... Ale ktoś z życzliwych a jest ich tutaj coraz mniej może sie pofatyguje i w drodze na zakupy/miasto etc podepie kompa i sprawdzi ciśnienie, i będzie tak łaskaw, nabierze chęci i napisze Tu na forum żeby pomóc innym.
Tym bardziej że długo pompuje. Zrobisz rozdzielacz a problem dalej bedzie.
Gdzies juz na forum czytałem taki temat, ten błąd i dopiero po wymianie kompresora wszystko sie uspokoiło.
Sprawdz jakie masz ciśnienie na kompresorze. Kanał 34, Bloki Pomiarowe, Blok 006 pozycja 2.
Niby przy sprawnym kompresorze po dłuższej pracy auta, ciśnienie powinno oscylować około 16 barów.
Ja u siebie nie sprawdzę bo auto obecnie u mechanika stoi... Ale ktoś z życzliwych a jest ich tutaj coraz mniej może sie pofatyguje i w drodze na zakupy/miasto etc podepie kompa i sprawdzi ciśnienie, i będzie tak łaskaw, nabierze chęci i napisze Tu na forum żeby pomóc innym.
No brak mi słów.... ale wskazuje na kompresor który nie daje radymacisz12 pisze:Tylko ze ten błąd mi wyskakiwal jak auto dość długo szło do góry a w samochodzie byłem sam. Zrobiłem taki test dałem na lift później comfort i na końcu dynamic. No i z dynamica mi juz nie poszedł do góry, trwało to dość długo zaczym rzucił błędem. Temperatura kompresora ponad 100st.

A mówiłem żeby wymienić na nowy - ten od Mercedesa po przeróbkach pasuje elegancko.
Jakby coś to pisz, dzwoń.... albo ogarniesz sam albo ja ci to zrobię......
ale nie mogę uwierzyć w ten kompresor, przecież wymieniany podobno był

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Cholerka u mnie to samo i zaświeca mi się kontrolka zawieszenia, czyli na 100% kompresor ?? jaką powinien mieć temp. pracy ??macisz12 pisze:Sprawdzilem dzis to cisnienie, 8.5bara ledwo dociagnal i temperatura 107st.
W jakim celu montowac od mietka ?? jest tańszy ??FOSS pisze: ten od Mercedesa po przeróbkach pasuje elegancko.