Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] zrzuca bieg z szarpnięciem

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 21 lut 2014, 13:05

tych zaworkow o ile pamietam to nie bo przy wymianie oleju mi czyscili je
dare to be great

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 21 lut 2014, 13:52

Wszystko można zrobić na podnośniku demontując miskę skrzyni .
Na tej stronce masz fotki podglądowe - http://www.skrzynie-biegow.com/

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 23 lut 2014, 11:54

więc wystarczy odkręcić te płytę i wyczyścić ? dobrze to rozumiem ?bo niedługo wymieniam pierwszy raz olej i przy okazji mozna by to zrobić

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 23 lut 2014, 12:10

Myślę że warto , jednakże nie polecam samodzielnego grzebania chyba że miałeś już do czynienia z tego typu pracami w przeciwnym razie zleć te zabiegi komuś kto zjadł na tym zęby .

Gość

Post autor: Gość » 23 lut 2014, 12:25

Paleta elektrozaworów przy podjechanych lub zajechanych ASB zazwyczaj dostaje syfu i szwankuje. Czyszczenie to koszt 200-300zł moja wyczyścili pare lat temu przy remoncie ale to jest zabieg który może poskutkować a może nie lub w czesci.

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 23 lut 2014, 12:37

no właśnie mam takiego co olej wymieniał ale tego raczej nie robił ,skrzynia (odpukać) zmienia super ale jak na postoju lewarkiem przesuwam to czasem takie pukanie szarpanie jest ,no i r jak wrzucam to stuknięcie jest prawie zawsze ,olej od nowosci 252 k teraz ma

Gość

Post autor: Gość » 23 lut 2014, 12:58

U mnie na R stuka gdy jest ciepły olej,jak zimny to echo. Ale to nie jest az tak mocne lecz przy ostatniej wymianie mi mowili że trza by sprawdzić to. I przy nastepnej wymianie raczej sie w to wgłebie ale musze absolutnie czysto mieć z babolami.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 kwie 2014, 20:20

podepne sie pod temat bo mialem (w sumie mam jeszcze) podobny objaw i tez mi stukalo metalicznie przy zrzucaniu biegu z 5 - 4 i czasami z 3 -2. :/

Przy wymianie tylnego zawieszenia zauwazylem te gumy na tulejach podpory tylnego dyfra byly popekane, wrecz jakby przeciete, wiec kupilem dobra uzywke i zamontowalem. Te stuki jednak nie ustaly, wiec szukalem dalej i podejrzenie padlo na lewa półoś a dokladniej na przegub wewnetrzny! Poloska latala w kazda strone pozostale siedzialy twardo. Wiec zakupilem rowniez uzywana polos z dobrym przegubem wewnetrzym. Nie chcialem tych z alledrogo typu PRZEGUB SUPER MOCNY za ok. 200pln wole jednak ori uzywke w dobrym stanie. Przegub wymieniony, nowy smar i....stuki ustaly w 80%. <hura>

Nie ma juz metalicznego stuku przy zrzucaniu biegow i jest o niebo lepiej, jednak przy mocnym hamowaniu, w sumie tylko z 3 - 2 jest odczuwalne stukniecie na mechanizmie rozocowym z przodu. :( Nie uda sie tego pewnie w 100% zniwelowac bo krecac samym walkiem przy skrzyni ten luz jest wyczuwalny. Co moze pomoc to wszystkie luzy wyeliminowac czyli jeszcze wymiana przegubu walu od strony skrzyni (ten od dyfra juz wymienilem) oraz musze sprawdzic podpore walu. Po tym powinno byc jeszcze lepiej :D

w kazdym badz razie zamiezam jeszcze "otworzyc" wszystki oslony przgubow i wypenic je nowym smarem. Na pewno nie zaszkodzi :)
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 kwie 2014, 20:48

a poduszki masz ok

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 kwie 2014, 20:53

no wlasnie chyba nie ;( bo moj mechanik tez mi zwrocil na to uwage. Poduchy od skrzyni wygladaja sie byc ok, natomiast pod silnikiem nie a wiem ze byly chyba wymieniane bo sa bez czujnikow zuzycia i mi blad wywala. Wiec raczej tez bede musial sie tym zajac.

Tak wiec....duzo to roboty przy wymianie poduszek pod silnikiem ?
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 kwie 2014, 21:59

nie :)
tylko belka :D

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 kwie 2014, 08:57

chodzi właśnie o to czy jest potrzeba ściągać całe sanki, czy jest jakis inny sposób?
to nie jest zwykły napęd...to

Antek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 maja 2012, 17:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Antek » 25 kwie 2014, 16:43

A mnie ciekawi jaki powinien byc luz na mechanizmie z przodu? Czy powinno byc sztywno czy powinien byc luz powiedzmy ok kilku mm obrotu? Bo u mnie taki podobny stuk wystepuje (tzn nie ma szarpniecia tylko slychac tyk, czasem bardziej metaliczne). Z tym, ze skrzynie juz mialem na stole, byla robiona. Co wiecej...Mechanizm tez mialem wyjety i nie widac luzow. Wiec gdzie taki luz/stukniecie moze byc? Na podporze walu?

Awatar użytkownika
Szopen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 141
Rejestracja: 15 mar 2010, 22:52
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Szopen » 25 kwie 2014, 17:51

Pukać może ze D na R także wtedy kiedy jest uszkodzony przegub elastyczny wału. Warto sprawdzić czy jest na nim luz, czy guma jest cała, czy jest smar.
O tak to wygląda :
http://allegro.pl/przegub-walu-audi-a4- ... 00742.html
No quattro no fun ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 kwie 2014, 23:45

powoli dochodze do wniosku że to nie luz na różnicowym (choć wyczuwalny) lecz gdzies indziej lezy problem...tzn. prawdopodobnie będą to poduszki pod silnikiem, ale zaczne od wału i przegubu od strony skrzyni oraz podpory.
Szopen pisze:wtedy kiedy jest uszkodzony przegub elastyczny wału. Warto sprawdzić czy jest na nim luz, czy guma jest cała, czy jest smar.
O tak to wygląda :
http://allegro.pl/przegub...4117900742.html
Przeguby te z alledrogo omijam szerokim łukiem. Do naszych wałów pasuje przegub wewnętrzny od Forda Scorpio rok. 1991-1994. Przerabiałem to w A4 oraz tu w A8 mam wymieniony przegub od strony dyfra.
Szopen pisze:Pukać może ze D na R
no własnie co ciekawe u mnie nie stuka przy zmianie w zednej konfiguracji z :

P - R / P - D / R - D i nazad... ;)

a stuki te wystepuja tylko i wyłącznie przy mocnym hamowaniu jakby cos w skrzyni odbiło sie dwa razy ( w przód i w tył) PUK....PUK.
przy delikatnym "dojazdowym" hamowaniu nie stuka / puka nic...
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl