części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.0TDI ] Wymiana klocków tył - co potrzebne ?

vito555
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 05 lip 2010, 21:23
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: vito555 » 23 sie 2011, 19:29

Klimass1 pisze:może ktoś używa czegoś co może przydać się także do innych samochodów ? typu CDIF tylko żeby było to tańsze ?
Cdif szału nie robi (jak każdy uniwersal ),aczkolwiek przydaje się.Coś tańszego? :roll: nie wiem.

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 07 mar 2014, 15:06

W VCDS-ie podczas adaptacji grubości klocków wpisuje się grubość samych okładzin czy całkowitej grubości z blachą?

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 07 mar 2014, 15:14

mario-975, w KTSie wpisuje sama grubosc okladziny bez blachy :-).mysle ze w vcds tak samo jest:-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 07 mar 2014, 16:48

Lukas134 pisze:mario-975, w KTSie wpisuje sama grubosc okladziny bez blachy :-).mysle ze w vcds tak samo jest:-)
masz chyba rację bo klocki które kupiłem mają gr.17mm a wpisać można zdaje się max 14mm.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 07 mar 2014, 22:27

mario-975, no tez tak mysle :-) ja wpisywalem ostatnio 9 a calosc chyba 14 miala :-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 mar 2014, 16:52

Podaje się grubość klocka bez płytki podłoża. Zarówno dla PR-1KE jak i dla PR-1KW minimalna grubość okładziny (wartość graniczna) to 3 mm, a maksymalna to 12 mm. Jeśli uda się wkodować większą cyfrę niż 12 to może wyrzucać błędy. Jeśli wkodowana grubość będzie większa od faktycznej, to będzie bujać autem przy hamowaniu, a jeśli zbyt mała, to klocki będą tarły o tarcze. Auto co około 500 km sterownik sprawdza grubość klocków.
Pozdrawiam
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 08 mar 2014, 17:40

pebo pisze:Jeśli wkodowana grubość będzie większa od faktycznej, to będzie bujać autem przy hamowaniu
Nie zauważyłem żeby bujało, a zawsze oszukuję sterownik o 2mm, ale robię to jak klocki są zużyte w połowie.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 mar 2014, 17:49

labas pisze:
pebo pisze:Jeśli wkodowana grubość będzie większa od faktycznej, to będzie bujać autem przy hamowaniu
Nie zauważyłem żeby bujało, a zawsze oszukuję sterownik o 2mm, ale robię to jak klocki są zużyte w połowie.
Bo po pewnym czasie auto robi pomiar i zapisuje prawidłowe wartości. Ale po pierwszym wpisie to przy hamowaniu jest lekkie bujanie w kierunku przód-tył. Tłoczki same się dociskają jeszcze mechanizmem dociskowym - regulują luz. Co ciekawe, dla serwisu grubość klocka podaje się w zakresie 3-14 mm. Po wymianie zamknąć i otworzyć trzy razy elektryczny hamulec postojowy, poczekać za każdym razem, aż silniki nastawcze elektrycznego hamulca postojowego osiągną położenie krańcowe.
Bądź dobry jak chleb.

Arczer34
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2012, 23:48
Lokalizacja: UK

Post autor: Arczer34 » 04 maja 2014, 20:53

Witam mam pytanie dotyczace tylnych klockow. Wymienilem klocki i na desce pojawila sie kontrolka ze klocki sa do wymiany. Tak samo w vcds pokazuje blad o potrzebie wymiany klocko tyl. nastepny trik pokazal mi jak zaparkowalem na wzniesieniu . Pokazal sie komunikat ze samochod jest za stromo zaparkowanay. Moje klocki maja 17,7 mm ale to chyba calosc wiec bez blachy bedzie okolo 14. Nie adaptowalem grubosci bo w c6 jak wymienialem nie musialem nic takiego robic. Moje pytanie brzmi dlaczego nie moge wykasowac bledu i czy musze wpisac ta grubosc klocka

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 04 maja 2014, 20:59

Arczer34, Musisz zrobić adaptację grubości klocków + test zacisków i błąd można skasować .

Arczer34
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2012, 23:48
Lokalizacja: UK

Post autor: Arczer34 » 04 maja 2014, 22:31

Dziekuje bardzo za odpowiedz . Wszytko jest juz ok. Faktycznie wpisalem grubosc klockow 9 i to zalatwilo sprawe.tak naprawde nie wiem czy tyle maja. Ale komunikat o samochodzie zaparkowanym za stromo widze pierwszy raz a parkuje w tym miejscu od ponad 2 lat tyle ze wczesniej na starych klockach. moze juz nie klockach a blachach

Rabol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 18 gru 2013, 23:32
Lokalizacja: TG

Post autor: Rabol » 16 sie 2014, 19:47

jacek pisze:Arczer34, Musisz zrobić adaptację grubości klocków + test zacisków i błąd można skasować .
Czy może mi ktoś napisać jak zrobić test zacisków. Wymieniłem klocki na nowe, dokonałem adaptacji, a ciągle wyskakuje mi błąd "02596 Klocki hamulcowe z tyłu zużyte 008-niezrozumiały sygnał. Nie da się tego błędu skasować. Nie wiem co jest nie tak. Może ktoś pomóc?

Awatar użytkownika
orkaskawina
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 627
Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
Lokalizacja: Skawina

Post autor: orkaskawina » 16 sie 2014, 22:16

Przecież masz napisane stronę wcześniej :D
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

Post autor: wafelo » 05 lut 2016, 10:49

Mam pytanie odnośnie smarowania przy wymianie klocków.
Czym smarować trzpienie prowadzące i czy prowadnicę się w ogóle czymś smaruje?

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 05 lut 2016, 12:15

wafelo, masz specjalne smary, ja używam ATE, ale to dosyć spore tubki, jak w sklepiej będziesz kupował często mają z Textara smar taki :) posmarujesz trochę prowadnice i możesz dać troszkę pod gumkę od tłoczka :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl