Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 3.7PB/LPG ] błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown

Nas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2014, 19:10
Lokalizacja: Kraków

[D2 99 3.7PB/LPG ] błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown

Post autor: Nas » 20 mar 2014, 19:32

Witam. Niedawno nabyłem swoją A8 i znając moje szczęście wskoczyłem w niezłą kupę.

Moja usterka wygląda tak: Skrzynia jest cały czas w awaryjnym. Na vagu pokazała błąd 18238(Pressure control valve 4-N218: short to B+). Wydaje mi się że cały czas "ślizga sprzęgło" biegi wchodzą kiedy chcą, auto nie przyspiesza tak jak wydaje mi się że powinno.

Drugi problem to kickdown ale nie wiem czy nie jest on powiązany z tym pierwszym. Kick również działa kiedy chce. Raz wcisnę i ładnie zredukuje a raz nie. Próbowałem również w momencie kiedy nie zadziałał nacisnąć go jeszcze raz i za którymś razem zredukował bieg.

Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być czy po prostu kupiłem mega szrot?

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 20 mar 2014, 19:52

Nas pisze:Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być
Ja mam pomysł, ale nie wiem czy się Tobie spodoba.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 mar 2014, 19:55

Ja bym sprawdził na sam początek wiązkę. Takie objawy są na ciepłym i zimnym?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 830/006192

Nas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2014, 19:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Nas » 20 mar 2014, 19:58

krzychu22.p1i pisze:Ja bym sprawdził na sam początek wiązkę. Takie objawy są na ciepłym i zimnym?
Tak. Skrzynia cały czas jest w awaryjnym

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 20 mar 2014, 20:12

Możesz mieć trzy przyczyny:
- W przewodzie łączącym, prowadzącym do podzespołu jest zwarcie z plus.
- Uszkodzony zawór elektromagnetyczny 7-N94, zawór regulacji ciśnienia 4-N218.
- Uszkodzony komputer sterujący automatycznej skrzyni biegów J217.

A najlepiej podjedź do Jawornika(znajdziesz namiary), właściciel nie naciągnie na remont skrzyni.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown

Post autor: beyer28 » 20 mar 2014, 20:28

Nas pisze:Drugi problem to kickdown ale nie wiem czy nie jest on powiązany z tym pierwszym. Kick również działa kiedy chce. Raz wcisnę i ładnie zredukuje a raz nie.
Może za wcześnie kickdawnujesz :) bo jeśli startujesz i na 2 pierwszych biegach kickdown zapodajesz to nie oczekuj spektakularnych efektów, bo nie ma z czego redukować :D daj mu się najpierw trochę rozbujać ;)

Nas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2014, 19:10
Lokalizacja: Kraków

Re: błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown

Post autor: Nas » 20 mar 2014, 21:09

beyer28 pisze: Może za wcześnie kickdawnujesz :) bo jeśli startujesz i na 2 pierwszych biegach kickdown zapodajesz to nie oczekuj spektakularnych efektów, bo nie ma z czego redukować :D daj mu się najpierw trochę rozbujać ;)
właśnie chodzi o to, że jadę na 5 biegu 100 km/h wciskam gaz do oporu -> skrzynia redukuje na 4 i nic więcej. Jeśli wcisnę gaz do końca kilka razy to bieg to w końcu bieg spadnie na 3.
Wydaje mi się że powinna zrzucić na 3

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 20 mar 2014, 21:44

Jeśli masz na piątce to chyba powinien zrzucić raczej do 3, ale jak masz na 4 to wtedy do 2...? szczerze to sam się nie raz zastanawiałem jak jest z tym zrzucaniem biegów po kickdownie. Sam czasami mam wrażenie, że odejście po kopie raz jest lepsze, a raz słabsze i to raczej zależne jest od biegu na którym akurat lecimy. Najlepiej jakby ktoś światły objaśnił jak to jest z tym kickdownem na poszczególnych biegach

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 20 mar 2014, 22:10

beyer28 pisze:Jeśli masz na piątce to chyba powinien zrzucić raczej do 3, ale jak masz na 4 to wtedy do 2...? szczerze to sam się nie raz zastanawiałem jak jest z tym zrzucaniem biegów po kickdownie. Sam czasami mam wrażenie, że odejście po kopie raz jest lepsze, a raz słabsze i to raczej zależne jest od biegu na którym akurat lecimy. Najlepiej jakby ktoś światły objaśnił jak to jest z tym kickdownem na poszczególnych biegach
W objaśnianiu nie jestem dobry ale ja to widze tak: :D ze 100 to napewno powinien do 3 zrzucić przy 5biegowej skrzyni.
hehe ja kiedyś też nad tym kikdałnie myślałem, że raz wiekszy kop itp. ale wystarczy popatrzeć przy jakich prędkościach zmienia dany bieg na najw. obrotach. Czyli np. u mnie przy 105-110km/h jak wcisnę kikdałn to zmieni na 3 bo na 2 sie nieda już słabiej bedzie sie czuć ten power ale przy 80km/h bedzie taki większy odrzut bo na 2 zmieni a nie na 3 i wyzsze obroty bedą :D
dare to be great

ernesto

Post autor: ernesto » 20 mar 2014, 22:41

Wszystko po to by zapewnić jak najlepsze przyspieszenie. Ale też i nie zawsze, jeśli będziemy powoli dawkować gaz do podłogi to skrzynia nie zrzuci o 2 w dół tak jak by miała to zrobić przy natychmiastowym wtuleniem pedału w welurowy dywanik

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 20 mar 2014, 23:10

Dokładnie tak ,podczas jazdy z obojętnie jaką prędkością a nasza reakcja na pedał jest gwałtowna , skrzynia powinna zredukować bieg proporcjonalnie do prędkości .Ostatnio jadąc 35km/h też pięknie mi zredukował i ogień do przodu . W moim mniemaniu wcale nie musisz dać mu się rozbujać , sprawna skrzynia musi słuchać twoich poleceń .

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 20 mar 2014, 23:11

wgl trzema sie nauczyć jezdzić automatem bo na początku niektóre rzeczy sie wydają dziwnee (te zmiany biegów) :D ernesto, tak własnie jest jak powoli gaz to sie zmieni jeden w doł ale można też szybko zmienić 5 na 3 wciskając do połowy prawie popuścić lekko i dociskać znowu to wtedy fajnie uczucie jest jak przyspiesza inaczej niż w kikdałnie <tjaa>
dare to be great

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 20 mar 2014, 23:29

tutenhamon pisze:Ostatnio jadąc 35km/h też pięknie mi zredukował i ogień do przodu . W moim mniemaniu wcale nie musisz dać mu się rozbujać , sprawna skrzynia musi słuchać twoich poleceń .
Dobra, tylko jadąc te 35/h który miałeś bieg? bo napewno nie ten który pozwoliłby Ci o zrzucenie 2 biegów w dół. Bo powiedzmy fajnym tempem osiągasz te ok 40/h, dochodzisz do 3 nagle but, zrzuca o 1 i faktycznie ładnie pójdzie.Tu nie chodzi o rozbujanie nie wiadomo do jakiej prędkości, tylko o to, aby dojść do biegu na którym skrzynia zrzuci Ci te 2biegi, czyli real kickdown. Nawet najsprawniejsza skrzynie nie zrzuci Ci -2 z 3 biegu, bo to jest przecież nie możliwe. Także z tym słuchaniem się nawzajem to tak 50/50 wg mnie :)

ernesto

Post autor: ernesto » 21 mar 2014, 06:13

U mnie 30 zapina już 3 bieg więc na logikę przy kicku powinien zbić na 1.
Ale wracajmy do meritum sprawy, chłopak ma problem i trza jakoś zaradzić ;)

Nas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2014, 19:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Nas » 21 mar 2014, 15:46

też mi się wydaje że kick powinien zbić z 3 na 1 przy 30km/h

dziś zobaczę na wiązkę przy kompie i skrzyni. może jest zaśniedziała

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl