![]() |
![]() |
[D2 99 3.7PB/LPG ] błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown
[D2 99 3.7PB/LPG ] błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown
Witam. Niedawno nabyłem swoją A8 i znając moje szczęście wskoczyłem w niezłą kupę.
Moja usterka wygląda tak: Skrzynia jest cały czas w awaryjnym. Na vagu pokazała błąd 18238(Pressure control valve 4-N218: short to B+). Wydaje mi się że cały czas "ślizga sprzęgło" biegi wchodzą kiedy chcą, auto nie przyspiesza tak jak wydaje mi się że powinno.
Drugi problem to kickdown ale nie wiem czy nie jest on powiązany z tym pierwszym. Kick również działa kiedy chce. Raz wcisnę i ładnie zredukuje a raz nie. Próbowałem również w momencie kiedy nie zadziałał nacisnąć go jeszcze raz i za którymś razem zredukował bieg.
Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być czy po prostu kupiłem mega szrot?
Moja usterka wygląda tak: Skrzynia jest cały czas w awaryjnym. Na vagu pokazała błąd 18238(Pressure control valve 4-N218: short to B+). Wydaje mi się że cały czas "ślizga sprzęgło" biegi wchodzą kiedy chcą, auto nie przyspiesza tak jak wydaje mi się że powinno.
Drugi problem to kickdown ale nie wiem czy nie jest on powiązany z tym pierwszym. Kick również działa kiedy chce. Raz wcisnę i ładnie zredukuje a raz nie. Próbowałem również w momencie kiedy nie zadziałał nacisnąć go jeszcze raz i za którymś razem zredukował bieg.
Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być czy po prostu kupiłem mega szrot?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Ja bym sprawdził na sam początek wiązkę. Takie objawy są na ciepłym i zimnym?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 830/006192
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 830/006192
Możesz mieć trzy przyczyny:
- W przewodzie łączącym, prowadzącym do podzespołu jest zwarcie z plus.
- Uszkodzony zawór elektromagnetyczny 7-N94, zawór regulacji ciśnienia 4-N218.
- Uszkodzony komputer sterujący automatycznej skrzyni biegów J217.
A najlepiej podjedź do Jawornika(znajdziesz namiary), właściciel nie naciągnie na remont skrzyni.
- W przewodzie łączącym, prowadzącym do podzespołu jest zwarcie z plus.
- Uszkodzony zawór elektromagnetyczny 7-N94, zawór regulacji ciśnienia 4-N218.
- Uszkodzony komputer sterujący automatycznej skrzyni biegów J217.
A najlepiej podjedź do Jawornika(znajdziesz namiary), właściciel nie naciągnie na remont skrzyni.
Re: błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown
Może za wcześnie kickdawnujeszNas pisze:Drugi problem to kickdown ale nie wiem czy nie jest on powiązany z tym pierwszym. Kick również działa kiedy chce. Raz wcisnę i ładnie zredukuje a raz nie.



Re: błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown
właśnie chodzi o to, że jadę na 5 biegu 100 km/h wciskam gaz do oporu -> skrzynia redukuje na 4 i nic więcej. Jeśli wcisnę gaz do końca kilka razy to bieg to w końcu bieg spadnie na 3.beyer28 pisze: Może za wcześnie kickdawnujeszbo jeśli startujesz i na 2 pierwszych biegach kickdown zapodajesz to nie oczekuj spektakularnych efektów, bo nie ma z czego redukować
daj mu się najpierw trochę rozbujać
Wydaje mi się że powinna zrzucić na 3
Jeśli masz na piątce to chyba powinien zrzucić raczej do 3, ale jak masz na 4 to wtedy do 2...? szczerze to sam się nie raz zastanawiałem jak jest z tym zrzucaniem biegów po kickdownie. Sam czasami mam wrażenie, że odejście po kopie raz jest lepsze, a raz słabsze i to raczej zależne jest od biegu na którym akurat lecimy. Najlepiej jakby ktoś światły objaśnił jak to jest z tym kickdownem na poszczególnych biegach
W objaśnianiu nie jestem dobry ale ja to widze tak:beyer28 pisze:Jeśli masz na piątce to chyba powinien zrzucić raczej do 3, ale jak masz na 4 to wtedy do 2...? szczerze to sam się nie raz zastanawiałem jak jest z tym zrzucaniem biegów po kickdownie. Sam czasami mam wrażenie, że odejście po kopie raz jest lepsze, a raz słabsze i to raczej zależne jest od biegu na którym akurat lecimy. Najlepiej jakby ktoś światły objaśnił jak to jest z tym kickdownem na poszczególnych biegach

hehe ja kiedyś też nad tym kikdałnie myślałem, że raz wiekszy kop itp. ale wystarczy popatrzeć przy jakich prędkościach zmienia dany bieg na najw. obrotach. Czyli np. u mnie przy 105-110km/h jak wcisnę kikdałn to zmieni na 3 bo na 2 sie nieda już słabiej bedzie sie czuć ten power ale przy 80km/h bedzie taki większy odrzut bo na 2 zmieni a nie na 3 i wyzsze obroty bedą

dare to be great
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Dokładnie tak ,podczas jazdy z obojętnie jaką prędkością a nasza reakcja na pedał jest gwałtowna , skrzynia powinna zredukować bieg proporcjonalnie do prędkości .Ostatnio jadąc 35km/h też pięknie mi zredukował i ogień do przodu . W moim mniemaniu wcale nie musisz dać mu się rozbujać , sprawna skrzynia musi słuchać twoich poleceń .
wgl trzema sie nauczyć jezdzić automatem bo na początku niektóre rzeczy sie wydają dziwnee (te zmiany biegów)
ernesto, tak własnie jest jak powoli gaz to sie zmieni jeden w doł ale można też szybko zmienić 5 na 3 wciskając do połowy prawie popuścić lekko i dociskać znowu to wtedy fajnie uczucie jest jak przyspiesza inaczej niż w kikdałnie <tjaa>

dare to be great
Dobra, tylko jadąc te 35/h który miałeś bieg? bo napewno nie ten który pozwoliłby Ci o zrzucenie 2 biegów w dół. Bo powiedzmy fajnym tempem osiągasz te ok 40/h, dochodzisz do 3 nagle but, zrzuca o 1 i faktycznie ładnie pójdzie.Tu nie chodzi o rozbujanie nie wiadomo do jakiej prędkości, tylko o to, aby dojść do biegu na którym skrzynia zrzuci Ci te 2biegi, czyli real kickdown. Nawet najsprawniejsza skrzynie nie zrzuci Ci -2 z 3 biegu, bo to jest przecież nie możliwe. Także z tym słuchaniem się nawzajem to tak 50/50 wg mnietutenhamon pisze:Ostatnio jadąc 35km/h też pięknie mi zredukował i ogień do przodu . W moim mniemaniu wcale nie musisz dać mu się rozbujać , sprawna skrzynia musi słuchać twoich poleceń .
