[D2 ALL ] Odcinka na gazie z automatyczną skrzynią biegów.
[D2 ALL ] Odcinka na gazie z automatyczną skrzynią biegów.
Witam. W poprzednim roku oglądałem z zamiarem kupna Audi 80 B4, 2.8 z automatyczną skrzynią biegów i z instalacją LPG. Podobno była to sekwencja. Ja o LPG i benzynie wiem niewiele, zawsze wokół mnie były diesle Próbowałem jak to Audi przyspiesza i problem był, że automat nie zmieniał biegu z pierwszego na drugi z gazem do dechy. Słyszałem, że w starszych generacjach instalacji nie ma takiego czegoś jak odcięcie, ale nie wiem jak to jest w przypadku sekwencji. Szukam teraz D2 i chciałbym wiedzieć czego się mogę spodziewać
Ostatnio zmieniony 23 mar 2014, 20:22 przez k11h, łącznie zmieniany 1 raz.
jezeli skrzynia na PB zmienia biegi normalnie to tak samo powinna na LPG chyba ze jak wspomnial pebo,
przy pelnym bucie co sie moze stac to jedynie ze odetnie LPG i przelaczy na PB bo reduktor jesli slaby to nie bedzie wyrabial, dlatego zaleca sie intalke dwóch reduktorow, lub jednego mocnego ale tylko jezeli kierowca nie ma tendencji do ciaglej sportowej jazdy <tjaa>pebo pisze: może źle dobrana/złożona instalacja gazowa.
to nie jest zwykły napęd...to
Martin, masz rację, ale do tego silnika (domyślam się że to AAH) są reduktory które wyrabiają z mocą. Poza tym gdyby reduktor był za słaby (albo na przykład za małe średnice przewodów gazowych) to komputer przełączał by na benzynę na każdym biegu. Można dywagować i snuć domysły co jest nie tak, ale podsumowując, to powiem, że jeśli instalacja gazowa jest prawidłowo złożona i założona, to różnice w pracy pojazdu są znikome i takie rzeczy jak kolega pisze się nie dzieją. Po prostu coś jest nie tak.martin_rs4 pisze:jezeli skrzynia na PB zmienia biegi normalnie to tak samo powinna na LPG chyba ze jak wspomnial pebo,przy pelnym bucie co sie moze stac to jedynie ze odetnie LPG i przelaczy na PB bo reduktor jesli slaby to nie bedzie wyrabial, dlatego zaleca sie intalke dwóch reduktorow, lub jednego mocnego ale tylko jezeli kierowca nie ma tendencji do ciaglej sportowej jazdy <tjaa>pebo pisze: może źle dobrana/złożona instalacja gazowa.
Bądź dobry jak chleb.
pebo, zgadzam sie z Toba w 100%. Sam mialem A4 2.8 Q AAH na Scorpionie i niestety nie wyrabial Natomiast teraz mam BRC na jedym Geniuszu Maxie i daje rade, no ale mam wszystko ustawione jak trzeba i tak jak piszesz nie odczuwam praktycznie w ogole roznic miedzy PLG a PB nawet przy przelaczaniu (ale dopiero na cieplym )
to nie jest zwykły napęd...to
Ja w dawnych czasach miałem 80 w ośce z AAH ale jeszcze na mieszalniku, więc o żadnych odcinkach nie było mowy. Różnica była tylko taka, że na PB mogłem rozbujać budę do 240 km/h, a na gazie do 210-220 km/h, co też bardzo rzadko się zdarzało (młodzieńcza głupota). Poza tym z gazem ZERO problemów i byłem z instalki bardzo zadowolony. A dzisiejsze instalacje - inna bajka.
Bądź dobry jak chleb.
W mojej żony A4 1,8 ADR siedzi druga generacja gazu i po przekroczeniu już nie pamiętam jakich wartości obrotowych na gazie przeskakuje na petrol i robi odcięcie.
Skoro auto przy gazie w podłodze na automacie nie wrzuciło z 1 na 2 to jest coś nie halo. Bo z reguły są tak zestrojone by nie zarżnąć motoru i nie doprowadzić go do odcinki, jednym słowem tam gdzie kończy się moc i moment obrotowy powinien wbić bieg wyżej.
Skoro auto przy gazie w podłodze na automacie nie wrzuciło z 1 na 2 to jest coś nie halo. Bo z reguły są tak zestrojone by nie zarżnąć motoru i nie doprowadzić go do odcinki, jednym słowem tam gdzie kończy się moc i moment obrotowy powinien wbić bieg wyżej.