[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku
mario-975, to samo mialem. U mnie pomoglola wymiana sterownika od recznego na nowy :-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
mario-975, sterownik jest pod akumulatorem wyjmujesz go i tam siedzie. U mnie tam wilgoć była i to najprowdopodobniej przyczyna. Robiłem kalibracje itd i cały czas klocki do wymiany i wymieniłem na drugi i spokój
Ja kupowałem z firmy Vacar z Gdańska, ale nie pamiętam ile zapłaciłem wiesz chyba coś ok 150zł jak się nie mylę. Więc wydatek nie duży i nie ma Component Protection więc śmiało można zmieniać
Ja kupowałem z firmy Vacar z Gdańska, ale nie pamiętam ile zapłaciłem wiesz chyba coś ok 150zł jak się nie mylę. Więc wydatek nie duży i nie ma Component Protection więc śmiało można zmieniać
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Cholera go wie <niewiem> lewy i prawy kręcą normalnie zaciąga i puszcza gdyby nie ta kontrolka na fisie to bym myślał że wszystko jest OK.Jutro dobiorę się do sterownika i posprawdzam czy jest przejście na przewodach.pioter pisze:Silniczki od zacisku są dobre ? Zanim kupisz sterownik to sprawdź gdzie jest błąd .
Sprawdź jakiego sterownika potrzebujesz, bo ja mam na zbyciu (w ogłoszeniach). Ważna jest litera kodowa. Zerknij też na procedury Ross-Tech dotyczące hamulców tylnych, a konkretnie wpisywania grubości klocków. Trzeba też kilka razy (serwis zaleca minimum trzy) otworzyć i zamknąć zaciski.mario-975 pisze:Qurcze znowu wydatek ile dałeś za sterownik i gdzie on się znajduje? Wyczytałem gdzieś że jest kolo akumulatora ale dokładnie nie wiem.Lukas134 pisze:mario-975, to samo mialem. U mnie pomoglola wymiana sterownika od recznego na nowy :-)
Bądź dobry jak chleb.
Oczywiście, bo czujnik hallotronowy wewnątrz zacisków mierzy liczbę obrotów silniczka i na tej podstawie sterownik wylicza przesunięcie tłoczka zacisku. Jeśli źle działa, to nieprawidłowo dociska. W zeszycie metodycznym SSP285 na stronie 43 napisano:pioter pisze:U mnie kiedyś też otwierało i zamykało się normalnie - okazało się że czujnik halla w jednym był trafiony .
Rozpoznawanie stopnia zużycia klocków i korekcja luzu
Grubość klocków hamulcowych jest mierzona regularnie co ok. 500 km, na postoju, gdy hamulec postojowy nie jest zaciśnięty. W tym celu sterownik dosuwa klocki z położenia spoczynkowego (krańcowego) do tarczy hamulcowej. Na podstawie informacji czujnika hallotronowego w silniku wylicza skok tłoka, a z niego grubość klocków. Pomiar odbywa się w samochodzie zaparkowanym z zablokowaną kierownicą, gdy hamulec nie jest zaciśnięty. Gdy kierowca regularnie używa hamulca postojowego, informacja o grubości klocków może być mniej dokładna niż w samochodzie, w którym hamulec jest rzadko uruchamiany.
Bądź dobry jak chleb.
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
To witam.od wczoraj po wymianie akumulatora na nowy błąd informacja o wymnianie tylnych klocków. wpisałem nową wartośc -adaptacja-test. i nic jak wchodzę vcds. w 53 pisk i błąd na desce <niewiem>
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
pebo pisze:Zapodawaj kody błędów.
Adres 53 : Parking Etykiety hamulcowy: 4E0 - 910 - 801.lbl
Moduł sterujący Part Number: 4E0 910 801 D HW : 4E0 907 801 B
Komponent i / lub wersja: EPB A4EC0230 H03 0230
Kodowanie oprogramowanie : 0000221
Kodeks pracy Sklep: WSC 02313 785 00200
VCID : 204BE4B38A53
Znaleziono 1 błąd :
02596 - Zużyte klocki hamulcowe tylna
008 - Nieoczekiwane sygnal
Freeze Frame :
Fault status: 01111000
Usterka Priorytet : 6
Częstość błędu : 2
Wyzerować licznik: 168
Wskazanie czasu: 0
błędu na desce brak,widoczny po podłączeniu vcds <aparat>
Ostatnio zmieniony 23 mar 2014, 21:34 przez olimpus104, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Wracając do mojej usterki,sprawdziłem przejście na kablach idących od sterownika do zacisku -wszystko jest ok więc albo padł ster albo silnik nawala.Chcę na krótko sprawdzić silniczek ale nie wiem które piny podpiąć i na jakiej zasadzie działa czy jest zmienna polaryzacja? W kostce są 4 piny 2 grube kable brązowy(masa?) i zielono/czerwony(prądowy?) oraz cieńkie 2 przewody zielono/niebieski i zielono czerwony - strona kierowcy.
mam podobny problem po wymianie klocków. było tak, że ręczny wariował po zatrzymaniu auta i wyłączeniu zapłonu kręcił przez chwile przy tylnych kołach (bez zaciągniętego ręcznego) teraz pojawiła sie pioruńska kontrolka. Człowiek który wymieniał mówił, że cała procedurę adaptacji klocków przeprowadził
Ręczny nadal działa
Ręczny nadal działa
mario-975, najszybciej sprawdzisz czy dobry jest Twój silniczek od ręcznego, zamieniając go stronami ja tak zrobiłem u siebie. zmieniłem lewy na prawy i z tej samej strony błąd był, przejście na wszystkich było i zmiana sterownika pomogła
Kaktus, a czy mechanik wpisał odpowiednią grubość klocków?? może dlatego zwariował?? musi być nie tak coś z adaptacją.
Kaktus, a czy mechanik wpisał odpowiednią grubość klocków?? może dlatego zwariował?? musi być nie tak coś z adaptacją.
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.