![]() |
![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] Cat - wypadanie zapłonów
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 paź 2011, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
[D2 preFL ALL ] Cat - wypadanie zapłonów
Mam nadzieje ze tu uzyskam pomoc bo nie chce oddawac autka "fachowcom" którzy wymiienią mi pół auta metodą prób i błędów
po 6 latach użytkowania pojawił sie pierwszy problem w moim s8 ('98)
nieszczęsna kontrolka CAT o której czytam od kilku dni
wiem wiem , było tu mnóstwo tematów o tym , i trochę mi pomogły w diagnostyce ale nie do końca
zaczęło sie (tak obstawiam) od zatkanych odpływów wody z podszybia
efekt to zawilgotniały sterownik silnika i mokry sterownik skrzyni biegów (wskoczyła w tryb awaryjny) , problemy z odpaleniem auta ale tu pomogło zalanie baku paliwem w 3/4 objetosci i kontrolka CAT
po wymianie sterownika skrzyni i usunięciu vagiem błedów z obu sterowników skrzynia chodzi normalnie ale autem trzesie i po 30 sekundach od odpalenia pojawia sie CAT i na vagu wyskakuje 16689 - wypadanie zapłonu na 5 cylindrze
-swiece zmieniłem na nowe wg. producenta
-po 5 minutach zamieniałem je miejscami (gdyby akurat nowa okazała sie walnieta)
-zamieniałem miejscami cewki
-zamieniałem miejscami moduły zapłonu
i nadal pokazuje 5 cylinder
dodam że po wkręceniu nowych świec ta z 5-tego przy zamianie (dla sprawdzenia) wygladała jak nowa w porównaniu z innymi
Tzn. nie była zalana paliwem , nie była przykopcona , nie była wypalona
dzisiaj chce jeszcze zamienic miejscami wtryskiwacze (ten z 5 cyl. z innym)
Czy on może byc przyczyną błedu "wypadanie zapłonu" ?
po odpięciu na chwile wtyczki z 5 cyl. nie ma róznicy w zachowaniu silnika , chodzi identycznie (nierówno i trzęsie) jakby na 7 garów
zostaje jeszcze wiązka dla 5 cylindra i sterownik silnika
i tu pytania do Was czy mozna jakos sprawdzic miernikiem czy we wtyczce pojawia sie odpowiedni sygnał dla wtryskiwacza (prosze o dokładną instrukcje bo miernik mam ale jestem totalnym laikiem w tej kwesti)
i czy jest mozliwe żeby sterownik był walniety tylko w tej jednej kwesti ?
Bardzo prosze o pomoc <niewiem>
p.s.
i co poziom paliwa w baku (ponad połowa) ma do zapalania autka?
po 6 latach użytkowania pojawił sie pierwszy problem w moim s8 ('98)
nieszczęsna kontrolka CAT o której czytam od kilku dni
wiem wiem , było tu mnóstwo tematów o tym , i trochę mi pomogły w diagnostyce ale nie do końca
zaczęło sie (tak obstawiam) od zatkanych odpływów wody z podszybia
efekt to zawilgotniały sterownik silnika i mokry sterownik skrzyni biegów (wskoczyła w tryb awaryjny) , problemy z odpaleniem auta ale tu pomogło zalanie baku paliwem w 3/4 objetosci i kontrolka CAT
po wymianie sterownika skrzyni i usunięciu vagiem błedów z obu sterowników skrzynia chodzi normalnie ale autem trzesie i po 30 sekundach od odpalenia pojawia sie CAT i na vagu wyskakuje 16689 - wypadanie zapłonu na 5 cylindrze
-swiece zmieniłem na nowe wg. producenta
-po 5 minutach zamieniałem je miejscami (gdyby akurat nowa okazała sie walnieta)
-zamieniałem miejscami cewki
-zamieniałem miejscami moduły zapłonu
i nadal pokazuje 5 cylinder
dodam że po wkręceniu nowych świec ta z 5-tego przy zamianie (dla sprawdzenia) wygladała jak nowa w porównaniu z innymi
Tzn. nie była zalana paliwem , nie była przykopcona , nie była wypalona
dzisiaj chce jeszcze zamienic miejscami wtryskiwacze (ten z 5 cyl. z innym)
Czy on może byc przyczyną błedu "wypadanie zapłonu" ?
po odpięciu na chwile wtyczki z 5 cyl. nie ma róznicy w zachowaniu silnika , chodzi identycznie (nierówno i trzęsie) jakby na 7 garów
zostaje jeszcze wiązka dla 5 cylindra i sterownik silnika
i tu pytania do Was czy mozna jakos sprawdzic miernikiem czy we wtyczce pojawia sie odpowiedni sygnał dla wtryskiwacza (prosze o dokładną instrukcje bo miernik mam ale jestem totalnym laikiem w tej kwesti)
i czy jest mozliwe żeby sterownik był walniety tylko w tej jednej kwesti ?
Bardzo prosze o pomoc <niewiem>
p.s.
i co poziom paliwa w baku (ponad połowa) ma do zapalania autka?
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
No i na wszystko prawie sobie odpowiedziałeś skoro ta 5-ta świeca była czysta znakiem tego nie dostała paliwa spróbuj z zamianą wtrysku ,a jeśli i to nie pomoże to zostają do sprawdzenia przewody ele. ,ale z twojego opisu wnioskuję że na 5 cylinder nie idzie paliwko.
Hmm tankowanie ponad połowę zbiornika to bardzo proste , prawdopodobnie masz nie właściwie zamontowany kosz z pompom paliwa ,na pewno była przeprowadzana naprawa i ktoś nie prawidłowo to zamontował .Poczytaj jest tego sporo na forum.
Hmm tankowanie ponad połowę zbiornika to bardzo proste , prawdopodobnie masz nie właściwie zamontowany kosz z pompom paliwa ,na pewno była przeprowadzana naprawa i ktoś nie prawidłowo to zamontował .Poczytaj jest tego sporo na forum.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 paź 2011, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
i tu własnie pytanietutenhamon pisze:No i na wszystko prawie sobie odpowiedziałeś skoro ta 5-ta świeca była czysta znakiem tego nie dostała paliwa spróbuj z zamianą wtrysku ,a jeśli i to nie pomoże to zostają do sprawdzenia przewody ele. ,ale z twojego opisu wnioskuję że na 5 cylinder nie idzie paliwko.
jeżeli wtrysk okaże sie ok, jak sprawdzic miernikiem ten przewód idący na 5 cylinder?
tylko że przez 6 lat użytkowania tego auta nie miałem tego problemu, a nie raz na rezerwie sie jechało, moze pompa pada powoli ?tutenhamon pisze:Hmm tankowanie ponad połowę zbiornika to bardzo proste , prawdopodobnie masz nie właściwie zamontowany kosz z pompom paliwa ,na pewno była przeprowadzana naprawa i ktoś nie prawidłowo to zamontował .Poczytaj jest tego sporo na forum.
ale tym zajmę sie jak ogarne tego CATa, pewnie duzo znajde na forum na ten temat
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Poczytaj temat związane z wymianą lub dolegliwościami pomp to powinno troszkę rozjaśnić temat aaa tu coś znalazłem http://www.a8team.pl/d2-00-42pb-wymiana ... vt3282.htm
Jeśli paliwko by szło na 5 cylinder to świeca była by mokra ,a u ciebie była sucha <okioki>
Jeśli paliwko by szło na 5 cylinder to świeca była by mokra ,a u ciebie była sucha <okioki>
-
- Super Klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
- Lokalizacja: Gdańsk
Wypnij wtryskiwacz tzn wtyczke elektryczna i podlacz diode przystosowana pod 12V Moze tez byc taka probowka 12V z zaroweczka 1,2 W .Odpal auto.Przy zaroweczce ma mrygac , przy diodzie nie koniecznie wiec wtedy wyjmij z wtyczki i odwroc polaryzacje wtedy powinna blyskac.Jak blyska to sterownik i kable OK a nie OK wtryskiwacz-pewnie przytkany.Jak nie blyska to wiadomo,zaczynasz od przeswietlenia kabli.
Pozdr.
Adam
Pozdr.
Adam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 paź 2011, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
-
- Super Klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
- Lokalizacja: Gdańsk
Czyli rozumiem ze masz zaslepke dla wtyczki LPG. Instalacja LPG wymaga przeciecia kabli zasilania wtryskiwaczy benzynowych.
Nie pozostaje Tobie nic innego jak przeswietlic zgodnie ze schematem kabli wtryskiwaczy benzynowych .
Mozesz zrobic taki test.Przepnij wtyczke wtryskiwacza 5i6 zamiennie.Jesli to problem kablowy i oby nie ECU silnika to blad powedruje na 6 cyl
Nie pozostaje Tobie nic innego jak przeswietlic zgodnie ze schematem kabli wtryskiwaczy benzynowych .
Mozesz zrobic taki test.Przepnij wtyczke wtryskiwacza 5i6 zamiennie.Jesli to problem kablowy i oby nie ECU silnika to blad powedruje na 6 cyl
Jak dobrze kojarze to komp odcial ci juz ten cylinder z powodu bledu. Wiec zeby cos sprawdzic to CATa nie moze byc. Tylko zeby pojawil sie blad to musi byc awaria i sprawdziles wszystko poza wiazka do cewki i wtrysku oraz samym wtryskiem. Zrob na chwile obejscia przewodow z ecu do cewki i wtrysku i jak to poskutkuje to wiazka a jak nie to pozostaje sam wtrysk(mozna zamienic) lub cos w glebi samego ecu.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 paź 2011, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
mysle czy całkiem nie odciąc na chwile od 5 wtryskiwacza wtrysku od gazu -moze to pomoże?SenatorS8 pisze:Czyli rozumiem ze masz zaslepke dla wtyczki LPG. Instalacja LPG wymaga przeciecia kabli zasilania wtryskiwaczy benzynowych.
Nie pozostaje Tobie nic innego jak przeswietlic zgodnie ze schematem kabli wtryskiwaczy benzynowych .
Mozesz zrobic taki test.Przepnij wtyczke wtryskiwacza 5i6 zamiennie.Jesli to problem kablowy i oby nie ECU silnika to blad powedruje na 6 cyl
przepięcie wtyczek spowodowało bład wypadania zapłonu na obu cylindrach , nawet po wykasowaniu pojawiają sie po chwili na obu cylindrach( jak w logach liczba przekracza 150)
ale to moze byc spowodowane złym miejscem podpiecia wtyczek (inne cylindry niz te przypisane wtryskiwaczom)
faktycznie zapomniałem o wiązce do cewkiApophis pisze:Jak dobrze kojarze to komp odcial ci juz ten cylinder z powodu bledu. Wiec zeby cos sprawdzic to CATa nie moze byc. Tylko zeby pojawil sie blad to musi byc awaria i sprawdziles wszystko poza wiazka do cewki i wtrysku oraz samym wtryskiem. Zrob na chwile obejscia przewodow z ecu do cewki i wtrysku i jak to poskutkuje to wiazka a jak nie to pozostaje sam wtrysk(mozna zamienic) lub cos w glebi samego ecu.
pewnie zamiana cylindrami odpada
chyba pójde tym tropem i zrobie obejscia
tylko pytanie czy odciąc całkiem związki te gazowe wtryskiwacze , a konkretnie ten jeden ?
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 paź 2011, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
ok juz poprawiam
i wielkie dzieki wszystkim za pomoc
pierwsza z usterek znaleziona
jeden z kabelków przy ecu do cewki okazał sie walniety
na benzynie:
teraz jest idealnie , no chyba ze wyjdzie problem z tą pompą/bakiem itd
lpg
tez jest idealnie, chodź na logach w vagu wystepuja jakies mniejsze ilosci wypadania zapłonu ale nie powoduja błędu
jednak został problem z którym musze udac sie do gazownika, bo sama instalacja lub sterownik cos mi sieje zamęt, no chyba ze tutaj ktos cos poradzi.
tylko nie wiem czy to odpowiedni dział <niewiem>
opis:
na lpg chodzi dobrze, lecz jak przełacze na benzyne na 2 i 5 cylindrze zaczyna wypadac zapłon i po przekroczeniu liczby 100 wywala błędy na tych cylindrach , kontrolka Cat i auto nie jedzie
tego problemu z jazdą na benzynie nie ma kiedy bezpiecznik z lpg jest wyjęty
nie wiem tez jak auto zachowa sie jak bedzie zimne jechac na Pb w oczekiwaniu na przełaczenie sie na lpg
czyli:
jazda na Pb z wyciągnietym bezpiecznikiem lpg - idealnie
jazda na Pb z wsadzonym bezpiecznikiem lpg - Cat i wypadanie zapłonu na 2 i 5 cylindrze
jazda na Lpg - idealnie
mógł sterownik lpg szlag trafic ,albo cos sie rozstroiło ?

i wielkie dzieki wszystkim za pomoc
pierwsza z usterek znaleziona
jeden z kabelków przy ecu do cewki okazał sie walniety
na benzynie:
teraz jest idealnie , no chyba ze wyjdzie problem z tą pompą/bakiem itd
lpg
tez jest idealnie, chodź na logach w vagu wystepuja jakies mniejsze ilosci wypadania zapłonu ale nie powoduja błędu
jednak został problem z którym musze udac sie do gazownika, bo sama instalacja lub sterownik cos mi sieje zamęt, no chyba ze tutaj ktos cos poradzi.
tylko nie wiem czy to odpowiedni dział <niewiem>
opis:
na lpg chodzi dobrze, lecz jak przełacze na benzyne na 2 i 5 cylindrze zaczyna wypadac zapłon i po przekroczeniu liczby 100 wywala błędy na tych cylindrach , kontrolka Cat i auto nie jedzie
tego problemu z jazdą na benzynie nie ma kiedy bezpiecznik z lpg jest wyjęty
nie wiem tez jak auto zachowa sie jak bedzie zimne jechac na Pb w oczekiwaniu na przełaczenie sie na lpg
czyli:
jazda na Pb z wyciągnietym bezpiecznikiem lpg - idealnie
jazda na Pb z wsadzonym bezpiecznikiem lpg - Cat i wypadanie zapłonu na 2 i 5 cylindrze
jazda na Lpg - idealnie
mógł sterownik lpg szlag trafic ,albo cos sie rozstroiło ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
- Lokalizacja: Gdańsk
Czyli byla elektryczna przerwa w obwodzie.
Dziwne ze przy wtyczce ECU silnika
co do problemu
Masz 2 opcje
Nieszczelene wtryskiwacze gazowe.Maja swoje nalatane i przepuszczaja .Szybki test to scisniencie wezykow miedzy wtryskiwaczem a kolektorem i jazda na PB
Druga opcja ktora po zastanowieniu wydaje sie pewniejsza to uszkodzony sterownik LPG
Jakiej marki masz ECU LPG?
Dziwne ze przy wtyczce ECU silnika
co do problemu
Masz 2 opcje
Nieszczelene wtryskiwacze gazowe.Maja swoje nalatane i przepuszczaja .Szybki test to scisniencie wezykow miedzy wtryskiwaczem a kolektorem i jazda na PB
Druga opcja ktora po zastanowieniu wydaje sie pewniejsza to uszkodzony sterownik LPG
Jakiej marki masz ECU LPG?