![]() |
![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] Cat - wypadanie zapłonów
[D2 preFL ALL ] Cat - wypadanie zapłonów
Mam nadzieje ze tu uzyskam pomoc bo nie chce oddawac autka "fachowcom" którzy wymiienią mi pół auta metodą prób i błędów
po 6 latach użytkowania pojawił sie pierwszy problem w moim s8 ('98)
nieszczęsna kontrolka CAT o której czytam od kilku dni
wiem wiem , było tu mnóstwo tematów o tym , i trochę mi pomogły w diagnostyce ale nie do końca
zaczęło sie (tak obstawiam) od zatkanych odpływów wody z podszybia
efekt to zawilgotniały sterownik silnika i mokry sterownik skrzyni biegów (wskoczyła w tryb awaryjny) , problemy z odpaleniem auta ale tu pomogło zalanie baku paliwem w 3/4 objetosci i kontrolka CAT
po wymianie sterownika skrzyni i usunięciu vagiem błedów z obu sterowników skrzynia chodzi normalnie ale autem trzesie i po 30 sekundach od odpalenia pojawia sie CAT i na vagu wyskakuje 16689 - wypadanie zapłonu na 5 cylindrze
-swiece zmieniłem na nowe wg. producenta
-po 5 minutach zamieniałem je miejscami (gdyby akurat nowa okazała sie walnieta)
-zamieniałem miejscami cewki
-zamieniałem miejscami moduły zapłonu
i nadal pokazuje 5 cylinder
dodam że po wkręceniu nowych świec ta z 5-tego przy zamianie (dla sprawdzenia) wygladała jak nowa w porównaniu z innymi
Tzn. nie była zalana paliwem , nie była przykopcona , nie była wypalona
dzisiaj chce jeszcze zamienic miejscami wtryskiwacze (ten z 5 cyl. z innym)
Czy on może byc przyczyną błedu "wypadanie zapłonu" ?
po odpięciu na chwile wtyczki z 5 cyl. nie ma róznicy w zachowaniu silnika , chodzi identycznie (nierówno i trzęsie) jakby na 7 garów
zostaje jeszcze wiązka dla 5 cylindra i sterownik silnika
i tu pytania do Was czy mozna jakos sprawdzic miernikiem czy we wtyczce pojawia sie odpowiedni sygnał dla wtryskiwacza (prosze o dokładną instrukcje bo miernik mam ale jestem totalnym laikiem w tej kwesti)
i czy jest mozliwe żeby sterownik był walniety tylko w tej jednej kwesti ?
Bardzo prosze o pomoc <niewiem>
p.s.
i co poziom paliwa w baku (ponad połowa) ma do zapalania autka?
po 6 latach użytkowania pojawił sie pierwszy problem w moim s8 ('98)
nieszczęsna kontrolka CAT o której czytam od kilku dni
wiem wiem , było tu mnóstwo tematów o tym , i trochę mi pomogły w diagnostyce ale nie do końca
zaczęło sie (tak obstawiam) od zatkanych odpływów wody z podszybia
efekt to zawilgotniały sterownik silnika i mokry sterownik skrzyni biegów (wskoczyła w tryb awaryjny) , problemy z odpaleniem auta ale tu pomogło zalanie baku paliwem w 3/4 objetosci i kontrolka CAT
po wymianie sterownika skrzyni i usunięciu vagiem błedów z obu sterowników skrzynia chodzi normalnie ale autem trzesie i po 30 sekundach od odpalenia pojawia sie CAT i na vagu wyskakuje 16689 - wypadanie zapłonu na 5 cylindrze
-swiece zmieniłem na nowe wg. producenta
-po 5 minutach zamieniałem je miejscami (gdyby akurat nowa okazała sie walnieta)
-zamieniałem miejscami cewki
-zamieniałem miejscami moduły zapłonu
i nadal pokazuje 5 cylinder
dodam że po wkręceniu nowych świec ta z 5-tego przy zamianie (dla sprawdzenia) wygladała jak nowa w porównaniu z innymi
Tzn. nie była zalana paliwem , nie była przykopcona , nie była wypalona
dzisiaj chce jeszcze zamienic miejscami wtryskiwacze (ten z 5 cyl. z innym)
Czy on może byc przyczyną błedu "wypadanie zapłonu" ?
po odpięciu na chwile wtyczki z 5 cyl. nie ma róznicy w zachowaniu silnika , chodzi identycznie (nierówno i trzęsie) jakby na 7 garów
zostaje jeszcze wiązka dla 5 cylindra i sterownik silnika
i tu pytania do Was czy mozna jakos sprawdzic miernikiem czy we wtyczce pojawia sie odpowiedni sygnał dla wtryskiwacza (prosze o dokładną instrukcje bo miernik mam ale jestem totalnym laikiem w tej kwesti)
i czy jest mozliwe żeby sterownik był walniety tylko w tej jednej kwesti ?
Bardzo prosze o pomoc <niewiem>
p.s.
i co poziom paliwa w baku (ponad połowa) ma do zapalania autka?
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
No i na wszystko prawie sobie odpowiedziałeś skoro ta 5-ta świeca była czysta znakiem tego nie dostała paliwa spróbuj z zamianą wtrysku ,a jeśli i to nie pomoże to zostają do sprawdzenia przewody ele. ,ale z twojego opisu wnioskuję że na 5 cylinder nie idzie paliwko.
Hmm tankowanie ponad połowę zbiornika to bardzo proste , prawdopodobnie masz nie właściwie zamontowany kosz z pompom paliwa ,na pewno była przeprowadzana naprawa i ktoś nie prawidłowo to zamontował .Poczytaj jest tego sporo na forum.
Hmm tankowanie ponad połowę zbiornika to bardzo proste , prawdopodobnie masz nie właściwie zamontowany kosz z pompom paliwa ,na pewno była przeprowadzana naprawa i ktoś nie prawidłowo to zamontował .Poczytaj jest tego sporo na forum.
i tu własnie pytanietutenhamon pisze:No i na wszystko prawie sobie odpowiedziałeś skoro ta 5-ta świeca była czysta znakiem tego nie dostała paliwa spróbuj z zamianą wtrysku ,a jeśli i to nie pomoże to zostają do sprawdzenia przewody ele. ,ale z twojego opisu wnioskuję że na 5 cylinder nie idzie paliwko.
jeżeli wtrysk okaże sie ok, jak sprawdzic miernikiem ten przewód idący na 5 cylinder?
tylko że przez 6 lat użytkowania tego auta nie miałem tego problemu, a nie raz na rezerwie sie jechało, moze pompa pada powoli ?tutenhamon pisze:Hmm tankowanie ponad połowę zbiornika to bardzo proste , prawdopodobnie masz nie właściwie zamontowany kosz z pompom paliwa ,na pewno była przeprowadzana naprawa i ktoś nie prawidłowo to zamontował .Poczytaj jest tego sporo na forum.
ale tym zajmę sie jak ogarne tego CATa, pewnie duzo znajde na forum na ten temat
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Poczytaj temat związane z wymianą lub dolegliwościami pomp to powinno troszkę rozjaśnić temat aaa tu coś znalazłem http://www.a8team.pl/d2-00-42pb-wymiana ... vt3282.htm
Jeśli paliwko by szło na 5 cylinder to świeca była by mokra ,a u ciebie była sucha <okioki>
Jeśli paliwko by szło na 5 cylinder to świeca była by mokra ,a u ciebie była sucha <okioki>
Wypnij wtryskiwacz tzn wtyczke elektryczna i podlacz diode przystosowana pod 12V Moze tez byc taka probowka 12V z zaroweczka 1,2 W .Odpal auto.Przy zaroweczce ma mrygac , przy diodzie nie koniecznie wiec wtedy wyjmij z wtyczki i odwroc polaryzacje wtedy powinna blyskac.Jak blyska to sterownik i kable OK a nie OK wtryskiwacz-pewnie przytkany.Jak nie blyska to wiadomo,zaczynasz od przeswietlenia kabli.
Pozdr.
Adam
Pozdr.
Adam
Czyli rozumiem ze masz zaslepke dla wtyczki LPG. Instalacja LPG wymaga przeciecia kabli zasilania wtryskiwaczy benzynowych.
Nie pozostaje Tobie nic innego jak przeswietlic zgodnie ze schematem kabli wtryskiwaczy benzynowych .
Mozesz zrobic taki test.Przepnij wtyczke wtryskiwacza 5i6 zamiennie.Jesli to problem kablowy i oby nie ECU silnika to blad powedruje na 6 cyl
Nie pozostaje Tobie nic innego jak przeswietlic zgodnie ze schematem kabli wtryskiwaczy benzynowych .
Mozesz zrobic taki test.Przepnij wtyczke wtryskiwacza 5i6 zamiennie.Jesli to problem kablowy i oby nie ECU silnika to blad powedruje na 6 cyl
Jak dobrze kojarze to komp odcial ci juz ten cylinder z powodu bledu. Wiec zeby cos sprawdzic to CATa nie moze byc. Tylko zeby pojawil sie blad to musi byc awaria i sprawdziles wszystko poza wiazka do cewki i wtrysku oraz samym wtryskiem. Zrob na chwile obejscia przewodow z ecu do cewki i wtrysku i jak to poskutkuje to wiazka a jak nie to pozostaje sam wtrysk(mozna zamienic) lub cos w glebi samego ecu.
mysle czy całkiem nie odciąc na chwile od 5 wtryskiwacza wtrysku od gazu -moze to pomoże?SenatorS8 pisze:Czyli rozumiem ze masz zaslepke dla wtyczki LPG. Instalacja LPG wymaga przeciecia kabli zasilania wtryskiwaczy benzynowych.
Nie pozostaje Tobie nic innego jak przeswietlic zgodnie ze schematem kabli wtryskiwaczy benzynowych .
Mozesz zrobic taki test.Przepnij wtyczke wtryskiwacza 5i6 zamiennie.Jesli to problem kablowy i oby nie ECU silnika to blad powedruje na 6 cyl
przepięcie wtyczek spowodowało bład wypadania zapłonu na obu cylindrach , nawet po wykasowaniu pojawiają sie po chwili na obu cylindrach( jak w logach liczba przekracza 150)
ale to moze byc spowodowane złym miejscem podpiecia wtyczek (inne cylindry niz te przypisane wtryskiwaczom)
faktycznie zapomniałem o wiązce do cewkiApophis pisze:Jak dobrze kojarze to komp odcial ci juz ten cylinder z powodu bledu. Wiec zeby cos sprawdzic to CATa nie moze byc. Tylko zeby pojawil sie blad to musi byc awaria i sprawdziles wszystko poza wiazka do cewki i wtrysku oraz samym wtryskiem. Zrob na chwile obejscia przewodow z ecu do cewki i wtrysku i jak to poskutkuje to wiazka a jak nie to pozostaje sam wtrysk(mozna zamienic) lub cos w glebi samego ecu.
pewnie zamiana cylindrami odpada
chyba pójde tym tropem i zrobie obejscia
tylko pytanie czy odciąc całkiem związki te gazowe wtryskiwacze , a konkretnie ten jeden ?
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
ok juz poprawiam
i wielkie dzieki wszystkim za pomoc
pierwsza z usterek znaleziona
jeden z kabelków przy ecu do cewki okazał sie walniety
na benzynie:
teraz jest idealnie , no chyba ze wyjdzie problem z tą pompą/bakiem itd
lpg
tez jest idealnie, chodź na logach w vagu wystepuja jakies mniejsze ilosci wypadania zapłonu ale nie powoduja błędu
jednak został problem z którym musze udac sie do gazownika, bo sama instalacja lub sterownik cos mi sieje zamęt, no chyba ze tutaj ktos cos poradzi.
tylko nie wiem czy to odpowiedni dział <niewiem>
opis:
na lpg chodzi dobrze, lecz jak przełacze na benzyne na 2 i 5 cylindrze zaczyna wypadac zapłon i po przekroczeniu liczby 100 wywala błędy na tych cylindrach , kontrolka Cat i auto nie jedzie
tego problemu z jazdą na benzynie nie ma kiedy bezpiecznik z lpg jest wyjęty
nie wiem tez jak auto zachowa sie jak bedzie zimne jechac na Pb w oczekiwaniu na przełaczenie sie na lpg
czyli:
jazda na Pb z wyciągnietym bezpiecznikiem lpg - idealnie
jazda na Pb z wsadzonym bezpiecznikiem lpg - Cat i wypadanie zapłonu na 2 i 5 cylindrze
jazda na Lpg - idealnie
mógł sterownik lpg szlag trafic ,albo cos sie rozstroiło ?

i wielkie dzieki wszystkim za pomoc
pierwsza z usterek znaleziona
jeden z kabelków przy ecu do cewki okazał sie walniety
na benzynie:
teraz jest idealnie , no chyba ze wyjdzie problem z tą pompą/bakiem itd
lpg
tez jest idealnie, chodź na logach w vagu wystepuja jakies mniejsze ilosci wypadania zapłonu ale nie powoduja błędu
jednak został problem z którym musze udac sie do gazownika, bo sama instalacja lub sterownik cos mi sieje zamęt, no chyba ze tutaj ktos cos poradzi.
tylko nie wiem czy to odpowiedni dział <niewiem>
opis:
na lpg chodzi dobrze, lecz jak przełacze na benzyne na 2 i 5 cylindrze zaczyna wypadac zapłon i po przekroczeniu liczby 100 wywala błędy na tych cylindrach , kontrolka Cat i auto nie jedzie
tego problemu z jazdą na benzynie nie ma kiedy bezpiecznik z lpg jest wyjęty
nie wiem tez jak auto zachowa sie jak bedzie zimne jechac na Pb w oczekiwaniu na przełaczenie sie na lpg
czyli:
jazda na Pb z wyciągnietym bezpiecznikiem lpg - idealnie
jazda na Pb z wsadzonym bezpiecznikiem lpg - Cat i wypadanie zapłonu na 2 i 5 cylindrze
jazda na Lpg - idealnie
mógł sterownik lpg szlag trafic ,albo cos sie rozstroiło ?
Czyli byla elektryczna przerwa w obwodzie.
Dziwne ze przy wtyczce ECU silnika
co do problemu
Masz 2 opcje
Nieszczelene wtryskiwacze gazowe.Maja swoje nalatane i przepuszczaja .Szybki test to scisniencie wezykow miedzy wtryskiwaczem a kolektorem i jazda na PB
Druga opcja ktora po zastanowieniu wydaje sie pewniejsza to uszkodzony sterownik LPG
Jakiej marki masz ECU LPG?
Dziwne ze przy wtyczce ECU silnika
co do problemu
Masz 2 opcje
Nieszczelene wtryskiwacze gazowe.Maja swoje nalatane i przepuszczaja .Szybki test to scisniencie wezykow miedzy wtryskiwaczem a kolektorem i jazda na PB
Druga opcja ktora po zastanowieniu wydaje sie pewniejsza to uszkodzony sterownik LPG
Jakiej marki masz ECU LPG?