[D3 04 W12 ] Zbyt wcześnie zmienia biegi
Jasne .... niech będzie Ravenol.. ja jedynie sugeruje aby mieć 10000% pewność że to jest właściwy olej do tej skrzyni,...tyle .. samo oznaczenie Ravenol 6HP coś tam wcale nie musi oznaczać ze wszystkie 6 biegówki ZFa sa tym zalewane..
Proponuję dokładnie zapoznać się ze specyfikacją Ravenola (tabela pewnie jakaś jest na stronie producenta podobnie jak jest w serwisie ZF) lun zadzwonić do dystrubutora i podać numer skrzyni aby dobrali lub/i upewnili kolegę co do właściwego dobrania oleju.
Historii i dywagacji jaki olej (niebieski czy zółty etc co kiedy się zmieniało etc) nawet na tym forum jest dużo.
Proponuję dokładnie zapoznać się ze specyfikacją Ravenola (tabela pewnie jakaś jest na stronie producenta podobnie jak jest w serwisie ZF) lun zadzwonić do dystrubutora i podać numer skrzyni aby dobrali lub/i upewnili kolegę co do właściwego dobrania oleju.
Historii i dywagacji jaki olej (niebieski czy zółty etc co kiedy się zmieniało etc) nawet na tym forum jest dużo.
Endrju_b, Dokładnie robię tak jak piszesz zawsze jak zamawiam olej dzwonię albo do serwisu jeżeli chodzi o Audi VW itd, a jak do czegoś innego tam gdzie biorę tak samo dzwonili do serwisu Volvo Mazdy z nr VIN i pytali o numer org i po numerze dobieramy )
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Pebo - w GQF nie zrobisz adaptacji skrzyni. Walczyłem z tematem bo miałem identyczny objaw z 3 na 4 bieg.pebo pisze:Czy jest możliwa adaptacja skrzyni GQF (6HP26)? Aktualnie mam takie parametry:PABLO200 pisze:Zapraszam mamy VAS i zrobimy adaptacje
Adressword : 02
Nazwa :Elektronika skrzyni biegów
Numer VAG :4E0910156E
Opis ster. :AG6 09E 4,2L5V USA
Wersja SW :0110
Kodowanie :0000002
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=760
Nie wykryto usterek.
Zauważyłem, że skrzynia ma tendencję do zbyt wczesnej zmiany biegu z 3 na 4 oraz czasami zdarza się falowanie obrotów silnika (zarówno przy przyspieszaniu jak i po zupełnym zdjęciu nogi z gazu np. jadąc z rozpędu). Z tego co się doczytałem, to elektronika tych skrzyń ma jakieś programy adaptacji do stylu jazdy kierowcy, a jestem 4 osobą która jeździ autem i mam wrażenie, że skrzynia dostaje czasami głupawki. Objawów te nie występują, gdy się jedzie w trybie ręcznej zmiany biegów. Z tego co wiem, to czasy przełączania biegów wybierane są automatycznie z dodatkowych matryc przełączania biegów w zależności od położenia pedału przyspieszenia i prędkości jazdy (matryca przełączania dla ekstremalnych wzniesień - dopasowana do mocy silnika, matryca przełączania dla ekstremalnych zjazdów w dół - dopasowana do hamowania silnikiem).
Silnik na wolnych obrotach pracuje równiutko - sprawdzane VCP na blokach pomiarowych. Lekkie falowanie zaczyna się jedynie podczas jazdy.
VCDS się poddał, VAS teoretycznie przeprowadzał adaptację lecz bez efektów.
Po wizycie w ASO Panowie utwierdzili w przekonaniu - w skrzyni GQF przeprowadzenie adaptacji jest niemożliwe.
To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"? A jeśli tak, to przekładnik do wymiany?Rapik pisze:Pebo - w GQF nie zrobisz adaptacji skrzyni. Walczyłem z tematem bo miałem identyczny objaw z 3 na 4 bieg.
VCDS się poddał, VAS teoretycznie przeprowadzał adaptację lecz bez efektów.
Po wizycie w ASO Panowie utwierdzili w przekonaniu - w skrzyni GQF przeprowadzenie adaptacji jest niemożliwe.
Kupiłem tylko 2 litry Ravenolu bo chcę zrobić podmianę a nie cały olej, aby zbyt mocno nie zmienić parametrów pracy skrzyni. Wydawało mi się, że to trochę nowocześniejszy olej od ZFa. Auto ma 98 tysi przebiegu. Dziś wymieniłem olej w tylnym moście: mos jest suchy (żadnych wycieków) a olej był brązowy i przeźroczysty (poza gęstą konsystencją wyglądał bardziej jak silnikowy). Stąd wydaje mi się, że auto nie jest wymęczone i przebieg jest realny. W tygodniu chyba podzwonię do serwisu i popytam o tę skrzynię i adaptację, choć teraz pilniejszy temat to sterownik ABS.
Bądź dobry jak chleb.
Uczy się, uczy.... i adaptacja jest ale.... problem w tym, że niestety w twoim roczniku nie ma możliwości wyzerowania sterownika i tego co nauczył się do tej pory.pebo pisze:To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"?
A sama adaptacja przebiega poprzez stosowanie odpowiednich procedur w trakcie jazdy drogowej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy?FOSS pisze:Uczy się, uczy.... i adaptacja jest ale.... problem w tym, że niestety w twoim roczniku nie ma możliwości wyzerowania sterownika i tego co nauczył się do tej pory.pebo pisze:To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"?
A sama adaptacja przebiega poprzez stosowanie odpowiednich procedur w trakcie jazdy drogowej.
Bądź dobry jak chleb.
Procedura adaptacji jest szczegółowo opisana, dla każdego biegu i każdego sprzęgła.pebo pisze:Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Chyba jest taki ból, że ja właśnie jeżdżę z takim "piórkiem", zbyt delikatnie traktuję auto. A gdzie mógłbym znaleźć opis takiej procedury adaptacji? Może jakaś dobra dusza ma coś takiego?FOSS pisze:Procedura adaptacji jest szczegółowo opisana, dla każdego biegu i każdego sprzęgła.pebo pisze:Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy?
Bądź dobry jak chleb.
Koledzy ktoś tu wyżej pisał że odłączenie akumulatora pomogło że skrzynia się zresetowała, a jak to jest z tym odłączaniem aku w D3 nic się nie dzieje po odcięciu prądu nie trzeba później niczego adoptować ?
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Chyba nie spotkałem jeszcze automatów nie uczących się (przynajmnije po 90 roku ;P ). Tak więc nie ma co poddawać to wątpliwości. Resetowanie ustawień jest zależne od budowy sterownika. Nie wiem jak to jets w naszych Aósemkach ale spora część aut kasuje takie ustawienia po odłączeniu aku. Właśnie SPORA, ale nie wszystkie.
Także odpowiadając na pytanie Ogród-Lce, odłączałem aku u siebie na jakieś 8 godzin podczas wymiany czujnika zderzeniowego i skrzynia pracuje ciagle identycznie. Więc raczej tak jej nie zresetujesz. A adaptować nic nie musiałem, jedynie po włożeniu kluczyka w stacyjkę czekałem 15 minut aż auto się obdzi ze snu (keyless oczywiście nie odpowiada odrazu, a właściwie całe auto nie działa przez te 15 min ;P).
P.S. Doczytałem, że pytasz o D2. Opisana sytuacja działa się w D3
Także odpowiadając na pytanie Ogród-Lce, odłączałem aku u siebie na jakieś 8 godzin podczas wymiany czujnika zderzeniowego i skrzynia pracuje ciagle identycznie. Więc raczej tak jej nie zresetujesz. A adaptować nic nie musiałem, jedynie po włożeniu kluczyka w stacyjkę czekałem 15 minut aż auto się obdzi ze snu (keyless oczywiście nie odpowiada odrazu, a właściwie całe auto nie działa przez te 15 min ;P).
P.S. Doczytałem, że pytasz o D2. Opisana sytuacja działa się w D3
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG