części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 W12 ] Zbyt wcześnie zmienia biegi

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Endrju_b » 02 kwie 2014, 19:39

Jasne .... niech będzie Ravenol.. ja jedynie sugeruje aby mieć 10000% pewność że to jest właściwy olej do tej skrzyni,...tyle .. samo oznaczenie Ravenol 6HP coś tam wcale nie musi oznaczać ze wszystkie 6 biegówki ZFa sa tym zalewane..
Proponuję dokładnie zapoznać się ze specyfikacją Ravenola (tabela pewnie jakaś jest na stronie producenta podobnie jak jest w serwisie ZF) lun zadzwonić do dystrubutora i podać numer skrzyni aby dobrali lub/i upewnili kolegę co do właściwego dobrania oleju.

Historii i dywagacji jaki olej (niebieski czy zółty etc co kiedy się zmieniało etc) nawet na tym forum jest dużo.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 02 kwie 2014, 20:40

Endrju_b, Dokładnie robię tak jak piszesz :) zawsze jak zamawiam olej dzwonię albo do serwisu jeżeli chodzi o Audi VW itd, a jak do czegoś innego tam gdzie biorę tak samo dzwonili do serwisu Volvo Mazdy z nr VIN i pytali o numer org i po numerze dobieramy :))
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 03 kwie 2014, 16:16

pebo pisze:
PABLO200 pisze:Zapraszam mamy VAS i zrobimy adaptacje
Czy jest możliwa adaptacja skrzyni GQF (6HP26)? Aktualnie mam takie parametry:
Adressword : 02
Nazwa :Elektronika skrzyni biegów
Numer VAG :4E0910156E
Opis ster. :AG6 09E 4,2L5V USA
Wersja SW :0110
Kodowanie :0000002
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=760
Nie wykryto usterek.

Zauważyłem, że skrzynia ma tendencję do zbyt wczesnej zmiany biegu z 3 na 4 oraz czasami zdarza się falowanie obrotów silnika (zarówno przy przyspieszaniu jak i po zupełnym zdjęciu nogi z gazu np. jadąc z rozpędu). Z tego co się doczytałem, to elektronika tych skrzyń ma jakieś programy adaptacji do stylu jazdy kierowcy, a jestem 4 osobą która jeździ autem i mam wrażenie, że skrzynia dostaje czasami głupawki. Objawów te nie występują, gdy się jedzie w trybie ręcznej zmiany biegów. Z tego co wiem, to czasy przełączania biegów wybierane są automatycznie z dodatkowych matryc przełączania biegów w zależności od położenia pedału przyspieszenia i prędkości jazdy (matryca przełączania dla ekstremalnych wzniesień - dopasowana do mocy silnika, matryca przełączania dla ekstremalnych zjazdów w dół - dopasowana do hamowania silnikiem).
Silnik na wolnych obrotach pracuje równiutko - sprawdzane VCP na blokach pomiarowych. Lekkie falowanie zaczyna się jedynie podczas jazdy.
Pebo - w GQF nie zrobisz adaptacji skrzyni. Walczyłem z tematem bo miałem identyczny objaw z 3 na 4 bieg.
VCDS się poddał, VAS teoretycznie przeprowadzał adaptację lecz bez efektów.
Po wizycie w ASO Panowie utwierdzili w przekonaniu - w skrzyni GQF przeprowadzenie adaptacji jest niemożliwe.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 05 kwie 2014, 19:20

Rapik pisze:Pebo - w GQF nie zrobisz adaptacji skrzyni. Walczyłem z tematem bo miałem identyczny objaw z 3 na 4 bieg.
VCDS się poddał, VAS teoretycznie przeprowadzał adaptację lecz bez efektów.
Po wizycie w ASO Panowie utwierdzili w przekonaniu - w skrzyni GQF przeprowadzenie adaptacji jest niemożliwe.
To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"? A jeśli tak, to przekładnik do wymiany?
Kupiłem tylko 2 litry Ravenolu bo chcę zrobić podmianę a nie cały olej, aby zbyt mocno nie zmienić parametrów pracy skrzyni. Wydawało mi się, że to trochę nowocześniejszy olej od ZFa. Auto ma 98 tysi przebiegu. Dziś wymieniłem olej w tylnym moście: mos jest suchy (żadnych wycieków) a olej był brązowy i przeźroczysty (poza gęstą konsystencją wyglądał bardziej jak silnikowy). Stąd wydaje mi się, że auto nie jest wymęczone i przebieg jest realny. W tygodniu chyba podzwonię do serwisu i popytam o tę skrzynię i adaptację, choć teraz pilniejszy temat to sterownik ABS.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 kwie 2014, 09:32

pebo pisze:To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"?
Uczy się, uczy.... i adaptacja jest ale.... problem w tym, że niestety w twoim roczniku nie ma możliwości wyzerowania sterownika i tego co nauczył się do tej pory.
A sama adaptacja przebiega poprzez stosowanie odpowiednich procedur w trakcie jazdy drogowej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 07 kwie 2014, 23:13

FOSS pisze:
pebo pisze:To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"?
Uczy się, uczy.... i adaptacja jest ale.... problem w tym, że niestety w twoim roczniku nie ma możliwości wyzerowania sterownika i tego co nauczył się do tej pory.
A sama adaptacja przebiega poprzez stosowanie odpowiednich procedur w trakcie jazdy drogowej.
Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy?
Bądź dobry jak chleb.

ernesto

Post autor: ernesto » 08 kwie 2014, 06:13

Wydaje mi się że chodzi o to jak operujesz pedałem gazu. Jeśli będziesz jeździł z piórkiem na gazie to będzie zmieniać biegi jak najwcześniej. Im głębiej będziesz deptał w dywanik tym wyżej będzie zmieniać biegi.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 kwie 2014, 07:50

pebo pisze:Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy?
Procedura adaptacji jest szczegółowo opisana, dla każdego biegu i każdego sprzęgła.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 09 kwie 2014, 10:01

FOSS pisze:
pebo pisze:Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy?
Procedura adaptacji jest szczegółowo opisana, dla każdego biegu i każdego sprzęgła.
Chyba jest taki ból, że ja właśnie jeżdżę z takim "piórkiem", zbyt delikatnie traktuję auto. A gdzie mógłbym znaleźć opis takiej procedury adaptacji? Może jakaś dobra dusza ma coś takiego?
Bądź dobry jak chleb.

krypto35
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 87
Rejestracja: 18 sie 2013, 13:46
Lokalizacja: pomorskie/niemcy

Post autor: krypto35 » 01 maja 2014, 11:01

Jestem właśnie po wymianie oleju w skrzyni biegów. Jak wcześniej pisałem wymianę robiłem w firmie ZF. Po zakończenu zapytałem się o adaptację,odpowiedz była taka że jeśli niebyło żadnych porblemów to nie trzeba wykonywać tej adaptaci.
Pozdrawiam.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 maja 2014, 21:57

tak na prawdę to auto samo adaptuje się
proponuje komuś słabo poustawiać lpg :)
wtedy się dzieje

Awatar użytkownika
Ogród-Lca
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 23 paź 2009, 03:15
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ogród-Lca » 05 lis 2014, 18:47

Koledzy ktoś tu wyżej pisał że odłączenie akumulatora pomogło że skrzynia się zresetowała, a jak to jest z tym odłączaniem aku w D3 nic się nie dzieje po odcięciu prądu nie trzeba później niczego adoptować ?
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 lis 2014, 09:02

chyba nie jest tak łatwo :)
w tym modelu

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 lis 2014, 09:29

Chyba nie spotkałem jeszcze automatów nie uczących się (przynajmnije po 90 roku ;P ). Tak więc nie ma co poddawać to wątpliwości. Resetowanie ustawień jest zależne od budowy sterownika. Nie wiem jak to jets w naszych Aósemkach ale spora część aut kasuje takie ustawienia po odłączeniu aku. Właśnie SPORA, ale nie wszystkie.

Także odpowiadając na pytanie Ogród-Lce, odłączałem aku u siebie na jakieś 8 godzin podczas wymiany czujnika zderzeniowego i skrzynia pracuje ciagle identycznie. Więc raczej tak jej nie zresetujesz. A adaptować nic nie musiałem, jedynie po włożeniu kluczyka w stacyjkę czekałem 15 minut aż auto się obdzi ze snu (keyless oczywiście nie odpowiada odrazu, a właściwie całe auto nie działa przez te 15 min ;P).

P.S. Doczytałem, że pytasz o D2. Opisana sytuacja działa się w D3 :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

simon68
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 87
Rejestracja: 19 kwie 2014, 09:48
Lokalizacja: oświęcim

Post autor: simon68 » 06 lis 2014, 10:55

To i ja się włączę do dyskusji,
Robiłem serwis skrzyni w sserwis, i tam panowie po prostu adaptacja to wgranie na nowo oprogramowania......

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl