[D2 97 4.2PB/LPG ] Silnik kuleje, brak mocy, CAT
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Producent zaleca przy sprawdzaniu kompresji aby temperatura oleju nie była niższa jak 30*C i napięcie co najmniej 12.7V. Należy wypiąć wtyczki od cewek, wtryskiwaczy i wykręcić świeczki. Pomiaru dokonujemy przy otwartej przepustnicy na maxa.
Wartości dla:
Pre FL:
ABZ Nowy: 10 - 15 bar Minimalnie: 7.5 bar
AEW Nowy: 10 - 15 bar Minimalnie: 7.5 bar
AHC Nowy: 14 bar Minimalnie: 9 bar
Max. różnica między cylindrami: 3 bar
Po Fl:
- Nowy 10....13 bar
- Minimalnie 7 bar
- Max. różnica między cylindrami: 3 bar
Wartości dla:
Pre FL:
ABZ Nowy: 10 - 15 bar Minimalnie: 7.5 bar
AEW Nowy: 10 - 15 bar Minimalnie: 7.5 bar
AHC Nowy: 14 bar Minimalnie: 9 bar
Max. różnica między cylindrami: 3 bar
Po Fl:
- Nowy 10....13 bar
- Minimalnie 7 bar
- Max. różnica między cylindrami: 3 bar
-
- Forum Audi A8
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A8
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
- Lokalizacja: Warszawa
-nafta z olejem równa się brak smarowania <niewiem>piotrek1980 pisze:Ile powinno wejść nafty do tego cylindra?bo ja gdy tłok był ułożony tak,że wchodziło jakieś 3cm patyczka poniżej gwint na świecę to wlałem jakieś dwa litry i nigdzie to nie wyciekło (miską też nie) i mogłem tak sobie chyba lać jeszcze,ale sprawdziłem słomką dmuchając w nią i na tłoku nafta jest.(bulgocze) ...o co tu chodzi?
prawdopodobnie coś komuś gdzieś kiedyś wpadło i masz uszkodzoną powłokę
albo pierścieni brak /trzeba by rozebrać ale w twoim wypadku to tylko zmiana motoru wchodzi w grę
-
- Forum Audi A8
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A8
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
- Lokalizacja: Warszawa
Nafta prawdopodobnie popłynęła przez otwarte zawory wydechowe.
Wracając do sprawdzania kondycji silnika, powiedzcie jaka szczelina na pierścieniach powinna być. Bo będąc pod wpływem tematu rozebrałem doszczętnie mój motor. Mierzyłem pierścienie i na olejowym ciasno bardzo wchodzi 0,3mm, ale na górnym pierścieniu 1,3mm wchodzi. Uważam że dużo, za dużo.
Wracając do sprawdzania kondycji silnika, powiedzcie jaka szczelina na pierścieniach powinna być. Bo będąc pod wpływem tematu rozebrałem doszczętnie mój motor. Mierzyłem pierścienie i na olejowym ciasno bardzo wchodzi 0,3mm, ale na górnym pierścieniu 1,3mm wchodzi. Uważam że dużo, za dużo.
piotrek1980, Teraz jak dolałeś to doszło do gardła. Wlałeś do pełna? Jesli tak to jutro z rana sprawdź ile ubyło. Jeśli zeszło to lej dalej. Za jedną noc nie odpuści, no chyba że.. ale wątpię. Mój pił cały weekend. Wychlał kilka butelek. Oczywiście pamiętasz żeby potem spuścić olej i zalać nowy i nowy filtr.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
- Lokalizacja: Warszawa
piotrek1980, Mój też się przelał. Odparuje do tego czasu. A prędzej ją wypluje. Oczywiście jak już go odpalisz to dobrze by było żeby pochodził sobie na wolnych obrotach jakiś czas. Jak już złapie temperaturę to możesz pozwolić sobie go delikatnie prze-gazować ale bez szaleństw. Niech się wszystko ładnie poukłada. Będzie dymił na biało jak szalony. Tym się nie przejmuj, bo w ten czas będzie wypalał naftę.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
- Lokalizacja: Warszawa