części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] hamowanie pulsacyjne po wymianie opon

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 05 kwie 2014, 18:45

jak sie hamuje to zacisk nie powinien stukać :) tylko jak jedziesz normalnie i np. wjezdzasz w dziure, nierownosc itp.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2014, 01:53 przez danielos8, łącznie zmieniany 1 raz.
dare to be great

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 05 kwie 2014, 19:52

A więc cóż to może być <niewiem> jeśli nie zaciski...

zaxaz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2013, 19:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zaxaz » 07 kwie 2014, 08:43

Mam to samo. Tydzien temu wymienione tarcze+klocki tylne, oraz zregenerowane zaciski (byly zapieczone), a mimo to dalej przy ponad 120km/h bije/szarpie tylem. Drgania sa rosnace w miare hamowania, choc znacznie maleja ponizej 90km/h, oraz maleja po mocniejszym wcisnieciu hamulca. Diagnoza: krzywe piasty, ale dopiero jade do mechanika z tym na pomiary, wiec wtedy sie okaze czy prawda.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 kwie 2014, 11:30

beyer28 pisze:A więc cóż to może być jeśli nie zaciski...
wychodzi na to że piasta! Ja tak mialem jak wpadlem w dziure. Wymienilem pol zawiechy, wyprosotwalem felge + nowe opony i dalej biło :/ na końcu wyszło że piasta. Na szczescie miałem w zapasie jedną jak kupowałem całą zwrotnice :D
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 07 kwie 2014, 17:18

Tak może być Panowie, że to piasta jest powodem tego bicia :/ szczerze to już wcześniej myślałem o tym aby ją sprawdzić, ale nie miałem tego przyrządu do mierzenia. A tym bardziej, że u mnie to stukanie przy hamowaniu jest słyszalne w prawym przednim kole, a bicie to wiadomo czuć na całym samochodzie. Dzięki za sugestie, znajdę warsztat, który dysponuje zegarem i sprawdzę to jako pierwsze
Zaxaz widzę, że jesteś z Wawy, masz jakiegoś mechanika, który ma ten przyrząd do mierzenia piasty?bym prosił o namiar.

zaxaz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2013, 19:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zaxaz » 07 kwie 2014, 22:41

Zobacze co wyjdzie w piatek i jak to beda robic, oraz jaki bedzie efekt koncowy i wtedy polece, bądz odradze.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 08 kwie 2014, 19:39

Ok, czekam na info.A jeśli to będzie to, tarcze znów będę musiał wymieniać, tzn. czy pognął się znów przez krzywą piastę?

zaxaz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2013, 19:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zaxaz » 11 kwie 2014, 13:21

A wiec u mnie po rozbiorce zawieszenia zdiagnozowalismny:

- pekniete wszystkie 3 simerblocki mostu
- luzna podpora walu
- luz na koncowkach drazkow przod
- nowe (wymienione 2 tyg. temu) tarcze ATE po pomiarach daly bicie: prawa .04mm, lewa .10mm!!!
- piaty pomierzone i wyszlo, ze sa proste

Samochod czeka na czesci, wiec na razie nie wiem jaki bedzie efekt tych napraw, ale na pewno wszystkie przyczyny moga miec wplyw na powstawanie drgan.

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

Post autor: Jakub » 11 kwie 2014, 15:59

U mnie na rolkach wyszło,że prawe koło dużo słabiej hamuje niż lewe,a od tego właśnie koła czuję wibracje,może być przyczyną,że klocki przy hamowaniu nie dociskają jak należy i wtedy wchodzi w wibracje?
Muszę gdzieś koło mnie znaleść warsztat,gdzie mają ten zegar do pomiarów bicia i pomierzyć jeszcze raz tarcze i piasty.
10 mm bicia!przecież to centymetr,może miało być 1 mm?

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 11 kwie 2014, 18:15

zaxaz pisze:ale na pewno wszystkie przyczyny moga miec wplyw na powstawanie drgan.
Pewnie tak, ale jeśli masz znów krzywe tarcze to pewnie największym powodem są one właśnie. Tylko czemu po 2 tyg znów się skrzywiły, skoro piasty proste...Daj namiar warsztatu, gdzie mierzyli Ci tym zegarem

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 11 kwie 2014, 18:20

Często bywa że nowe tarcze są już krzywe. Ja bym to reklamował, sam byłem świadkiem jak w fabryce brembo rzucają tarczami już gotowymi. I jak ma to nie być krzywe <niewiem>

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 11 kwie 2014, 18:40

Dokładnie, właśnie dlatego chcę pomierzyć i mieć pewność. Jak krzywe to do reklamacji, bo ja napewno do tego się nie przyczyniłem.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 11 kwie 2014, 18:58

Reklamacja tarcz jest bardzo upierdliwa - 50%szans na wymianę.

Tarcze można zaorać po dwóch dniach, nawet jeżdżąc jak emeryt.
Skoro piasta dobra to winy należy szukać w zaciskach, jarzmie, tłoczkach bo to jest powodem krzywienia tarcz i wymiana na nowe nic nie da, za dwa tygodnie znów padną.

zaxaz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2013, 19:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zaxaz » 11 kwie 2014, 20:04

Jakub pisze:U mnie na rolkach wyszło,że prawe koło dużo słabiej hamuje niż lewe,a od tego właśnie koła czuję wibracje,może być przyczyną,że klocki przy hamowaniu nie dociskają jak należy i wtedy wchodzi w wibracje?
Muszę gdzieś koło mnie znaleść warsztat,gdzie mają ten zegar do pomiarów bicia i pomierzyć jeszcze raz tarcze i piasty.
10 mm bicia!przecież to centymetr,może miało być 1 mm?
Nie 10mm :), a 10 mikrometrów (patrz gdzie postawiłem kropkę), a druga 4 mikrometry. Co do wymiany tarcz na gwarancji to nie widzę innej opcji, na pewno nie zgodzę się na przetoczenie nowych tarcz za które wyłożyłem kupę szmalu. Tarcze biły od razu po założeniu, więc musiały być krzywe od razu, ale myśleliśmy, że to wina farby zabezpieczającej powierzchnię tarczy (kiedyś olej), która zgodnie z instrukcją musi się zetrzeć przy pierwszych ~200km. Zdam relację czy się poprawiło po wymianie wymienionych elementów na nowe (poniedziałek).

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 kwie 2014, 21:04

Kolego .04 to 4 setki, a 4 mikrometry to .004 :P Inaczej mówiąc 40 mikronów to 4 setki ;)

Swoją drogą mierzenie bicia tarcz czujnikiem mikronowym to paranoja, setkowy wystarcza to tego.

Prawa tarcza cztery setki bicia, lewa dycha. Ta druga do wyrzucenia. Podobno max tolerancja to .05mm

Odnośnie tematu czyli hamowania pulsacyjnego to stawiałbym na blokowanie tłoczka w zacisku lub przegrzanie tarcz bo klocki i tarcze są nowe.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl