części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] hamowanie pulsacyjne po wymianie opon

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 11 kwie 2014, 21:49

krzychu22.p1i pisze:Odnośnie tematu czyli hamowania pulsacyjnego to stawiałbym na blokowanie tłoczka w zacisku
Ale czy zablokowany tłoczek powodowałby drgania przy hamowaniu <niewiem>

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 kwie 2014, 22:02

Na zimnym i rozgrzanym zestawie jest to samo?

Dodano:
Takie coś na necie znalazłem teraz: http://www.teko.waw.pl/uszkodzeniatarczhamulcowych.htm
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

zaxaz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2013, 19:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zaxaz » 11 kwie 2014, 22:24

krzychu22.p1i pisze:Kolego .04 to 4 setki, a 4 mikrometry to .004 :P Inaczej mówiąc 40 mikronów to 4 setki ;)

Swoją drogą mierzenie bicia tarcz czujnikiem mikronowym to paranoja, setkowy wystarcza to tego.

Prawa tarcza cztery setki bicia, lewa dycha. Ta druga do wyrzucenia. Podobno max tolerancja to .05mm

Odnośnie tematu czyli hamowania pulsacyjnego to stawiałbym na blokowanie tłoczka w zacisku lub przegrzanie tarcz bo klocki i tarcze są nowe.
Masz racje. Mierzone było setkowym, nie mikronowym. Z tego co zrozumiałem, to obie tarcze będą na gwarancji wymienione, bo moi twierdzą, że 3 setki mogą już dawać bicie.

ernesto

Post autor: ernesto » 12 kwie 2014, 09:34

uszek pisze:sam byłem świadkiem jak w fabryce brembo rzucają tarczami
Nigdy więcej. Raz w życiu kupiłem tarcze brembo do forda Mondeo i po 4 tyś bicie, objeździłem się po warsztatach jak głupi. Zawieszenie, opony, wyważanie. Aż wpadłem na pomysłżeby wsadzić stare tarcze i zobaczyć co się stanie. Po wsadzeniu nie było problemu więc tarcze oddałem na reklamacje i po dwóch tygodniach dali mi nowe. Jak zapytałem jaka była przyczyna że tarcze się pokrzywiły to nie uzyskałem odpowiedzi. Nic, założyłem drugi komplet i po przejechaniu 400 km przy prędkości 100 delikatnie na pedał hampla i bicie :/ myślałem że mnie krew zaleje. Zwróciłem i kupiłem oryginalne fordowskie i problem się skończył. Nawet w samym sklepie chłopaki mówią że brembo zeszło na psy.

cheyen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 25 lut 2012, 14:43
Lokalizacja: Radom

Post autor: cheyen » 12 kwie 2014, 13:06

ernesto pisze:
uszek pisze:sam byłem świadkiem jak w fabryce brembo rzucają tarczami
Nigdy więcej. Raz w życiu kupiłem tarcze brembo do forda Mondeo i po 4 tyś bicie, objeździłem się po warsztatach jak głupi. Zawieszenie, opony, wyważanie. Aż wpadłem na pomysłżeby wsadzić stare tarcze i zobaczyć co się stanie. Po wsadzeniu nie było problemu więc tarcze oddałem na reklamacje i po dwóch tygodniach dali mi nowe. Jak zapytałem jaka była przyczyna że tarcze się pokrzywiły to nie uzyskałem odpowiedzi. Nic, założyłem drugi komplet i po przejechaniu 400 km przy prędkości 100 delikatnie na pedał hampla i bicie :/ myślałem że mnie krew zaleje. Zwróciłem i kupiłem oryginalne fordowskie i problem się skończył. Nawet w samym sklepie chłopaki mówią że brembo zeszło na psy.
Hmmm, nie mam pojęcia czemu, ale uważam że miałeś jakiegoś totalnego pecha ! Ja z kolei na brembo złego słowa nie powiem. Mam tez w A4 tarcze brembo + klocki ferodo i jest malina <hura>

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 12 kwie 2014, 16:47

krzychu22.p1i pisze:Na zimnym i rozgrzanym zestawie jest to samo?

Dodano:
Takie coś na necie znalazłem teraz: http://www.teko.waw.pl/uszkodzeniatarczhamulcowych.htm
Znalazłem tą firmę wcześniej i chyba do nich podjadę, dzięki Krzychu. Co do różnic na zimnym i rozgrzanym zestawie to ciężko powiedzieć, bo u mnie to jest niesamowicie nieregularne, bo czasem występuje na zimnym, czasem na ciepłym, a czasami wcale. Raz telepnie na zimnym, na ciepłym spokój i na odwrót, ale telepaniu często towarzyszy stukanie w prawym przednim kole, a i u mnie to bicie w ogóle nie przenosi się na kierownicę, tylko koło. U mnie to nie jest jednoznaczne, bo raz jest, a większości jazdy nie ma, dziwne.
Dziś byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić hamulce. Żadnych krzywizn na tarczach ta ich machineria nie wykazała. Wg nich tarcze przód i tył proste, hamulce biorą równiutko przód i tył, z ręcznym wszystko w najlepszym porządku <niewiem>

zaxaz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2013, 19:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zaxaz » 16 kwie 2014, 14:28

Dzis odebralem swoj samochod od mechanika. Po wymianie elemntow o ktorych pisalem jest IDEALNIE - zadnych drgan. Co wiecej, tarcze po wrzuceniu na maszyne okazaly sie proste (niewiem dlaczego pomiar na samochodzie dawal bicie) i zostaly spowrotem zalozone.

beyer28 - moj mechanik to Auto-Magic w Lomiankach na ul. Kolejowej 156, tel. (22) 751-87-80.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 16 kwie 2014, 19:36

zaxaz pisze: - pekniete wszystkie 3 simerblocki mostu
- luzna podpora walu
- luz na koncowkach drazkow przod
Czyli po wymianie tych elementów jest git?
Dzięki za namiar, też tam uderzę. A ile Cię to kosztowało? Części sam łatwiłeś?

zaxaz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2013, 19:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zaxaz » 16 kwie 2014, 20:12

Części oni zamawiają i maja przyzwoite ceny.

Zakres prac:
- wymiana 3 simerbloków mostu (brak zamienników, są tylko oryginalne)
- montaż linek hamulca ręcznego (tą cześć załatwiałem sam) i ustawienie
- regeneracja podpory wału + wyważenie wału
- wymiana obu końcówek drążków przód
- ustawienie geometrii
- przetoczenie tarcz przednich (bo były krzywe)
- spawanie dziurawego wydechu

Części + robocizna = 1650zł.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 30 mar 2015, 17:39

Wymieniłem tarcze, klocki, felgi,opony, ostatnio kompletne zawieszenie z przodu, zbieżność, hamulce sprawdzone na SKP i dalej problem pozostał, chociaż już w mniejszym stopniu.

Główny objaw- hamowanie pulsacyjne (jakby nierówne branie)) podczas delikatnego hamowania, które wraz ze wzrostem prędkości zmienia się w drgania połączone z regularnym stukaniem w kole. Rzecz się dzieje tylko i wyłącznie w prawym przednim kole, reszta spokój. Drgania w żadnym wypadku nie przenoszą się na kierownicę i pedał hamulca.

Pany doradźcie coś, bo jeszcze trochę to chyba w kaftanie mnie wywiozą, bo powoli staje się to moją obsesją :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 mar 2015, 19:44

piasta lub krzywa półoska lub może zacisk hamulca zapieczony i nie do końca hamuje jak trzeba ...

albo drogi Mariuszu już jestes przewrażliwiony :)
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 30 mar 2015, 20:01

martin_rs4 pisze: albo drogi Mariuszu już jestes przewrażliwiony :)
Raczej nie to Marcinie, bo niestety wiem co czuję :/
Półośka by raczej również dawała podczas jazdy znać o sobie, zacisk był dziś sprawdzany i niby klocek trochę chodził na boki, majster coś tam poprawił to mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej :/ sam już nie wiem, może zacisk wymienić...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 mar 2015, 20:26

a odpowietrzony masz układ hamulcowy, niby pierdoła a może też mieć jakis wpływ na hamowanie <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 30 mar 2015, 21:48

Chciałbym żeby to była taka pierdoła, ale u mnie póki co wszystko zgodnie ze sztuką robione.Myślałem, że po wymianie zawieszki się uspokoi, a tu lipa. Trochę podobne to do ciągłego działania abs <niewiem>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 31 mar 2015, 11:25

no to jeszcze pozostaje piaste sprawdzić czy nie ma bicia
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl