Jeśli jest coś nie tak, to co moge zrobić, ażeby te wartości poprawić.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Sondy lambda - wskazania na VAG
Podłączyłem się VAG-iem i mam takie wartości:
![Obrazek]()
Jeśli jest coś nie tak, to co moge zrobić, ażeby te wartości poprawić.
Jeśli jest coś nie tak, to co moge zrobić, ażeby te wartości poprawić.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2014, 21:56 przez kmicic-lt, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
No w sumie duże wachania , jutro sprawdzę jak u mnie wygląda po wymianie modułu zapłonowego. A ty sprawdz czy na gazie i na benzynie masz takie same wartości i tak w ogóle w jakim celu pytasz ?? coś się dzieję z autkiem ??kmicic-lt pisze:Jeśli jest coś nie tak, to co moge zrobić, ażeby te wartości poprawić.
U mnie jak widać na 6 baniaku jest różnica dosyć spora, dawno nie zaglądałem do vaga lecz dzisiaj wymieniłem moduł zapłonowy i zobaczę czy coś się zmieniło
W sumie rzeczy to sie nic za bardzo nie dzieje, tylko na LPG czasami na wolnych obrotach mam lekkie drgania. Zastanawiam sie czy to wina wymiany modułu zapłonu, bo jak na razie wymienilem 1 szt., tylko nie jestem pewien której głowicy dotyczył, ale wydaje mi sie że tej lewej od strony pasażera - więc nie wiem ktory to blok pomiarowy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
czarna wtyczka to głowica od pasażera , brązowa od strony kierowcykmicic-lt pisze:tylko nie jestem pewien której głowicy dotyczył
czarna wtyczka odpowiada za 1,4,5,6
brązowa wtyczka za 2,3,7,8
a bloki to logiczne 19 blok 1,2,3,4 cyklinder
20 blok 5,6,7,8
Ja też mam takie problemy z tymi drganiami i jeszcze nie doszedłem do finału po troszkę je zmniejszam lecz nadal są ( może jestem za wrażliwy,a te drgania to normalne)
Mam znów pewien problem z autkiem, chodzi mi o bloki pomiarowe 19 i 20:
![Obrazek]()
Dzieje się to tylko na LPG. Jak odpalę auto z rana to wyskakuja mi zapłony na każdym cylindrze, pózniej jak chwilke pojeżdżę to wypadaja mi na 3,4,5,6,7,8 cylindrze natomiast jak sie rozgrzeje to wypadanie jest na 1,2,3,5,6 - gdzie na drugim wypada mi zapłon co sekundę.
Jak chwilke ostro pojeżdżę to mam wypadanie tylko na 2cyl.
Rozmawiałem z gazownikiem to twierdzi że to są padające cewki - nie wiem czy to może być przyczyna, bo na PB jest idealnie. Sprawdziłem świece i sa ok (wymieniałem je jakies z 5 tys. km temu na NGK Japan), był problem z cewka na 5 i 3 cyl. ale je pozamieniałem i jest ok., żadnych błędów na VAG. Wskazania napięc na cewkach to zdjęcie powyżej tego posta. Nie wiem gdzie mam szukać problemu. Czy wina tkwi w instalacji LPG?
Dodam tylko, że to sie dzieje na wolnych obrotach natomiast powyżej 3 tys, wypadanie jest tylko na 2 cyl. Gdy silnik jest na wolnych obrotach i jak chce ruszyć ostrzej to robi tak jakby chciał sie zadławic - jak wejdzie na obroty to ok.
Dzieje się to tylko na LPG. Jak odpalę auto z rana to wyskakuja mi zapłony na każdym cylindrze, pózniej jak chwilke pojeżdżę to wypadaja mi na 3,4,5,6,7,8 cylindrze natomiast jak sie rozgrzeje to wypadanie jest na 1,2,3,5,6 - gdzie na drugim wypada mi zapłon co sekundę.
Jak chwilke ostro pojeżdżę to mam wypadanie tylko na 2cyl.
Rozmawiałem z gazownikiem to twierdzi że to są padające cewki - nie wiem czy to może być przyczyna, bo na PB jest idealnie. Sprawdziłem świece i sa ok (wymieniałem je jakies z 5 tys. km temu na NGK Japan), był problem z cewka na 5 i 3 cyl. ale je pozamieniałem i jest ok., żadnych błędów na VAG. Wskazania napięc na cewkach to zdjęcie powyżej tego posta. Nie wiem gdzie mam szukać problemu. Czy wina tkwi w instalacji LPG?
Dodam tylko, że to sie dzieje na wolnych obrotach natomiast powyżej 3 tys, wypadanie jest tylko na 2 cyl. Gdy silnik jest na wolnych obrotach i jak chce ruszyć ostrzej to robi tak jakby chciał sie zadławic - jak wejdzie na obroty to ok.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Z tymi wartościami sobie poradziłem. Problem leżał po stronie wtyczki (zaznaczyłem na rys.) i wartości wróciły. Wtyczka była popękana, nie wiem kto mi ja uszkodziłmarekp750 pisze:Wartości referencyjne dla stukowców na biegu jałowym:
od 0,273 do 2,5 V
Większe różnice niż 50% wskazań między sobą świadczyć może o:
1. korozja na stykach
2. uszkodzony knock-sensor
Jeżeli powyższe nie pomogą to... zaczynamy od sprawdzenia ciśnienia sprężania na cylindrach.

Walczę jeszcze z wypadaniem zapłonów, i myśle że problem leż po stronie cewek.