![]() |
![]() |
![]() |
[D3 06 4.2TDI ] Opinie na temat silnika i eksploatacji
Doskonały silnik. Spalanie niewielkie - srednio 9,5 -10 l, moc urywająca dupę (chipek) , wymiana oleju i filtrów miedzy 10-15 tys. Regularnie. Nigdy mnie nie zawiód od nowości 247 tyś własnie sprzedaje bo kupiłem rok młodszy z minimalnym przebiegiem okazyjnie. - pokonuje ok 30 tyś rocznie. Słowem - jak A8 lub q7 tylko z tym motorem. Benzyna nie ma sensu...
Dodano:
Kluczem do niskiego spalania jest niehamowanie przy byle okazji, jak widze zawodników co cały czas migają hamulcem to mnie trafia. Mało hamować i przewidywać. W mieście mi pali do 12 litrów.
na trasie do od 120 -150 8,5-9, do 200 km/h 10 l. Wir zaczyna się powyżej.
Dodano:
Kluczem do niskiego spalania jest niehamowanie przy byle okazji, jak widze zawodników co cały czas migają hamulcem to mnie trafia. Mało hamować i przewidywać. W mieście mi pali do 12 litrów.
na trasie do od 120 -150 8,5-9, do 200 km/h 10 l. Wir zaczyna się powyżej.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2014, 23:25 przez Mischa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 mar 2014, 21:09
- Lokalizacja: Kraków/Zielona Góra
na autostradzie Kraków - Bolesławiec przy tempomacie 180km/h spalanie średnie wyszło 10.8l
Po mieście to mieszczę się w przedziale 12.5 - 14.0 l zależnie od natężenia ruchu ale zdarza się że przekracza nawet 15l
Ja wierzę, że da się mniej niż 10l ale po co kupować auto z taką mocą jak nie przynosi ona szczęścia w serduszku i na twarzy <niewiem>
Po mieście to mieszczę się w przedziale 12.5 - 14.0 l zależnie od natężenia ruchu ale zdarza się że przekracza nawet 15l
Ja wierzę, że da się mniej niż 10l ale po co kupować auto z taką mocą jak nie przynosi ona szczęścia w serduszku i na twarzy <niewiem>
- Audi A8D4 4.2TDI quattro
Chorowałem na ten silnik chyba z 5 miesięcy.... Nie zdecydowałem się jednak ze względu na skomplikowane naprawy przy których często do jakiejś pierdoły trzeba pół auta rozkręcić
Auta od zawsze robię sam więc trochę mnie to przeraziło.
Na nastepne pare lat wybrałem 3.0d z palety BMW
Rzekłbym że możnaby się "ustawiać" z 4.2 TDI
Może Audi uda się kupić następnym razem
Pozdrawiam i zazdroszczę dzwięku V8 

Na nastepne pare lat wybrałem 3.0d z palety BMW


Może Audi uda się kupić następnym razem


BMW E60 530xd 322ps / 672nm
Ja sie ustawilem z 530D, mowic kto wygral ?;Pmnichu pisze:Chorowałem na ten silnik chyba z 5 miesięcy.... Nie zdecydowałem się jednak ze względu na skomplikowane naprawy przy których często do jakiejś pierdoły trzeba pół auta rozkręcićAuta od zawsze robię sam więc trochę mnie to przeraziło.
Na nastepne pare lat wybrałem 3.0d z palety BMWRzekłbym że możnaby się "ustawiać" z 4.2 TDI
![]()
Może Audi uda się kupić następnym razemPozdrawiam i zazdroszczę dzwięku V8
Pewnie Tygenmaxiu pisze:Ja sie ustawilem z 530D, mowic kto wygral ?;P




No słuchaj.... 535i ma 306 koni i pewnie mniej wagi... Więc nie ma się co dziwićKaktus pisze:Ale przyznam, że ja sie ustawiłem z 535i i mnie odjechał.

........................................................
Jak można zobaczyć w moim podpisie nie jeździłem serią


Do zobaczenia na drodze


BMW E60 530xd 322ps / 672nm
Seryjnego 4.2 tdi nie objedzie zadna seryjna 5-tka w dieslu (e60). Kolega miał taka 535d 2006 i jak testowalismy to nie dawala rady 4.2 tdi. Przedwczoraj na trasie próbowałem sie z 730d F01 i tez na predkosciach autostradowych 4.2 tdi sporo odchodzilo, co trzeba przyznac Bmw ma lepsza -szybsza skrzynie biegow niz poczciwy tiptronic. Obecnie na 4.2 tdi wsrod dieslow nie ma mocnego, D4 fl 4.2 tdi 385km robi setke ponizej 5s - szybciej niz s8 d3 ...