Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB ] Pracuje kilka sekund, dławi się i zgon !!!

slavu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 12 gru 2010, 15:18
Lokalizacja: WARSZAWA

[D2 97 4.2PB ] Pracuje kilka sekund, dławi się i zgon !!!

Post autor: slavu » 04 maja 2014, 21:30

siema Koledzy,

potrzebuję pomocy, D2 97 4.2 odpala za każdym razem ale pracuje kilka sekund (może 10) i zaczyna go dławić, jakby paliwa nie dostawał, trzęsie silnikiem raz lekko, raz bardziej, po czym zdycha ;(

muszę nadmienić, że wszystko do tej pory było OK, ale długi weekend poświęciłem na wyjęcie konsoli centralnej (klimatronic, radio, nawiewy), porozpinałem pięknie wszystkie wtyczki, zdemontowałem również popielniczkę przednią a potem cały tunel środkowy,
nie pytajcie po co, po prostu trochę porządków :) wymiana żaróweczek, czyszczenie, i takie tam inne,

ponieważ garaż mam dość ciemny, nie rozpiąłem przy tej robocie akumulatora, by mieć światło w samochodzie, pewnie komputer nałapał trochę błędów,

no i odpalam, popracował troszkę i zaczął zdychać ....
nie wiem czy łączyć te dwa fakty, rozpięcie konsoli i padaka ? czy to raczej złośliwość przedmiotów martwych i zbieg okoliczności ?

prośba o pomoc Koledzy, bo nie wiem co robić ...

dzięki
Ostatnio zmieniony 05 maja 2014, 10:17 przez slavu, łącznie zmieniany 1 raz.

Antek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 maja 2012, 17:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Antek » 04 maja 2014, 21:56

Moze cos wypiales od immobilizera? Chociaz immo dawaloby raczej objawy w postaci migajacej kontrolki z kluczykiem no i odpalaby na sekunde/dwie i gasl.

Objaw to troche przypomina pompe paliwa szczerze mowiac :)

slavu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 12 gru 2010, 15:18
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: slavu » 04 maja 2014, 22:23

no właśnie też myślałem, że immo, ale raczej nie, bo przy odpalaniu kontrolka zapala się i gaśnie prawidłowo (potem już się nie zapala, gdy auto zdycha),
zatem może pompa paliwa akurat teraz złośliwie padła, ale nie znam się za bardzo na tym i chyba będę poszukiwał Kolegów z Warszawy, którzy mogliby zdiagnozować temat u mnie w garażu ...

Antek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 maja 2012, 17:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Antek » 04 maja 2014, 22:44

Zalej paliwa ponad polowe baku i zobacz czy sie poprawi sytuacja.

Przemo11K
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 09 lis 2011, 19:10
Lokalizacja: Pierzchnica

Post autor: Przemo11K » 04 maja 2014, 22:52

Kolego na początku polecał bym podpiąć Vag.

slavu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 12 gru 2010, 15:18
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: slavu » 05 maja 2014, 11:21

noc z odłączonym aku nie pomogła, wczoraj się dławił po kilku sekundach i gasł, dziś już tylko kręci i nie startuje,
problem w tym, że nie mam VAGA a auto unieruchomione w garażu, dlatego prośba czy Ktoś z kolegów z Warszawy może znaleźć chwilę i podjechać z softem do mnie ?
będę wdzięczny

slavu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 12 gru 2010, 15:18
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: slavu » 05 maja 2014, 14:50

dziś zasuwam na najbliższą stację po benzynę, zobaczymy czy u mnie też wystąpił problem 1/4 baku paliwa ....

slavu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 12 gru 2010, 15:18
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: slavu » 05 maja 2014, 23:07

dolałem benzyny, ponad połowę baku pokazuje na wskaźniku i nadal to samo, kręci i już nie odpala, zatem to raczej nie problem "1/4 baku",

podłączyłem dziś interface ELM 327 OBD2 Bluetooth i nie pokazał dla układu paliwowego żadnych danych, za to pokazał uwagę "Open loop due to insufficient temperature",

czy to może być czujnik temperatury silnika ? termostat ? macie pomysły co sprawdzić ?
auto nadal unieruchomione w garażu ;(

Przemo11K
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 09 lis 2011, 19:10
Lokalizacja: Pierzchnica

Post autor: Przemo11K » 05 maja 2014, 23:12

Kolego ja bym osobiście stawiał na czujnik położenia wału korbowego

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 06 maja 2014, 00:09

coś mi tu nie gra sciagnij inny programik

P0125 to odpowiednik vagowskiego 16509 który w/g elsy wogóle w A8
z twojego rocznika nie występuje

obstawiam póki co błąd translacji a ten błąd nawet jakby taki był nie
powodowałby nieodpalania

sprawdzałeś czy jest ciśnienie na listwie przy kręceniu jak miałeś? ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

slavu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 12 gru 2010, 15:18
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: slavu » 06 maja 2014, 09:13

nie sprawdzałem ciśnienia na listwie jeszcze, najpierw muszę się dowiedzieć jak to zrobić <niewiem> za to sprawdziłem stan naładowania aku dziś rano i jest 11,8 V, ale to jak rozumiem nie powinno mieć większego znaczenia, odpalał już wielokrotnie przy słabym akumulatorze ....

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 06 maja 2014, 09:32

A CAT się zapala? Odkręć przewód paliwowy od listwy ,przekieruj go do jakiegoś pojemnika i kręć. Nawet jak będzie słabsze ciśnienie to i tak będzie odpalał a potem niedomagał. Ale to nie to z drugiej strony warte sprawdzenia.
Zawsze powtarzam przed rozpoczęciem demontażu i prac z elektryką zawsze odłączać akumulator !

slavu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 12 gru 2010, 15:18
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: slavu » 06 maja 2014, 10:13

wszystkie kontrolki, gdy kluczyk w pozycji ON, zapalają się i gasną prawidłowo, tak mi się wydaje, CAT również gaśnie i immo gaśnie, wcześniej zapalał i chwilę pracował nierówno (dławił się) po czym gasł, teraz kręci i nie odpala,

no niestety porozpinałem konsolę środkową bez odłączenia aku ...

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 06 maja 2014, 12:07

Sprawdź fizycznie ,odkręć przewód p... od listwy i niech ci ktoś zakręci będziesz widział czy ładnie pompuje paliwo czy tylko chłepcze.10 min roboty .

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 maja 2014, 11:43

to miał zrobić już parę dni temu... Sławuś do roboty! <papapa>
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl