części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Program sterownika silnika

ks555
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2013, 14:24
Lokalizacja: Zamość

[D3 06 4.2TDI ] Program sterownika silnika

Post autor: ks555 » 17 maja 2014, 17:04

Witam. Wywaliłem u siebie filtry DPF i wyrzuciłem je z oprogramowania (tzn. nie ja tylko elektryk) ale teraz strasznie dymi. Sprawdzałem wtryskiwacze i są dobre. Chcę spróbować wrzucić oryginalne fabryczne oprogramowanie silnika, żeby sprawdzić czy dymienie ustąpi.
Może ktoś mi powiedzieć skąd wziąć takie oprogramowanie.
Z góry dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 02:37 przez ks555, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 17 maja 2014, 17:40

Po wycięciu filtrów DPF zwiększone dymienie to raczej normalne w zależności co wstawiłeś w ich miejsce .

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 20 maja 2014, 20:42

program to raczej ASO.
btw. w jakim celu wycinałeś DPF'a ? miałeś tak go zawalonego ?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 maja 2014, 23:07

A gość który "wycinał" z programu DPF to nie ma wersji oryginalnej przed modyfikacją? <hmm>
To właściwie jak on to wyciął elektronicznie?

Program oryginalny z twojego auta powinien mieć ten kto robił w nim modyfikację i wycinał DPF - robiłem to ostatnio w jednym Q7 i tam jakoś szczególnie nie dymi.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ks555
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2013, 14:24
Lokalizacja: Zamość

Post autor: ks555 » 22 maja 2014, 23:18

Chodzi o to, że już wcześniej oprogramowanie nie było fabryczne bo podkręcone przez V-techa na 376 km i 850 Nm. Jakiś czas temu samochód przeszedł mi w tryb serwisowy. Pojechałem do elektronika, który stwierdził, że jest to wina zapchanych dpf-ów, więc je wyciąłem a specjalista zmodyfikował oprogramowanie. Efekt jest taki, że ropa zbiera się w wydechach i jak ruszam to za autem są kłęby dymu, tak jakby się kończył silnik (kłęby dymu na wysokość maski innych aut). Silnik oleju nie bierze, wtryski są dobre.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 26 maja 2014, 23:37

bez dpf`u musi dymić tym bardziej jak masz mapy zmienione co by więcej podlewało paliwkiem, bo mocy z powietrza nie zrobisz... ale to często niewłaściwie napisana mapa paliwowa, egr`u itd. uwala Dpf`y. Panowie tuningowcy często przesadzają z mieszanką co powoduje przegrzanie się katów i spadkiem ich sprawności.
teraz powrót do fabrycznego softu może i zmniejszy dymienie ale na 100% wywali check engine bo katów już nie ma.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

ks555
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2013, 14:24
Lokalizacja: Zamość

Post autor: ks555 » 08 cze 2014, 20:24

Witam. Temat zamknięty. Jednak okazało się, że to wtryski, bo po wymianie dymienie całkowicie znikło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl