części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Skrzynia Tiptronik + F1 szarpie

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 10 maja 2014, 22:23

cos tu ucichlo w temacie szarpania tipa,
U mnie w 4.2 mpi skrzynia 6hp26 jak sie nie myle?Dopiero od niedawna zwrocilem na to uwage,ze skrzynia szarpie ,a raczej to tak jak by szarpnie wyrwie do przodu.
dzieje sie to tylko przy zmianie z 2 na 3 . Na trybie s troszke mocniej, jak zmieniam recznie tez szarpnie.jest mocno odczowalne.reszta biegow perfekt,jak i przy wyborze na d czy r nic super. Co w pierwszej kolejnosci powinienem zrobic?dodam ze auto uzywam sporadycznie i czesto aku ma za niskie napiecie,raz bylo ze aku calkiem do zera padl.
olej raczej nie wymieniany.

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 11 maja 2014, 07:12

nikoa4 pisze:cos tu ucichlo w temacie szarpania tipa,
U mnie w 4.2 mpi skrzynia 6hp26 jak sie nie myle?Dopiero od niedawna zwrocilem na to uwage,ze skrzynia szarpie ,a raczej to tak jak by szarpnie wyrwie do przodu.
dzieje sie to tylko przy zmianie z 2 na 3 . Na trybie s troszke mocniej, jak zmieniam recznie tez szarpnie.jest mocno odczowalne.reszta biegow perfekt,jak i przy wyborze na d czy r nic super. Co w pierwszej kolejnosci powinienem zrobic?dodam ze auto uzywam sporadycznie i czesto aku ma za niskie napiecie,raz bylo ze aku calkiem do zera padl.
olej raczej nie wymieniany.
U mnie skrzynia po remoncie i tylko na tipie i jak dam ostro po gazie to z 2 na 3 jest wyczuwalne szarpniecie.
Winę za to może ponosić mechatronic bądź tak się poprostu skrzynia nauczyła. Miałem jeszcze szarpanie przy redukcji z 4 na 3 i bezpośrednio po remoncie nic się nie zmieniło, ale czym więcej robiłem km to objaw malał aż prawie do całkowitego niewyczuwalnego szarpania. Pewnie gdybym wiecej jeździł na tipie to szarpanie z 2 na 3 też by ustało.

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 11 maja 2014, 09:46

na tipie czyli?

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 11 maja 2014, 09:55

nikoa4 pisze:na tipie czyli?
Czyli ręczna zmiana biegów np łopatkami.

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 11 maja 2014, 14:25

a lopadkami to nie to samo co lewarkiem + - ?
bo lopadkami nie zmienialem, i nie wiem cz bedzie szarpac?

Lakier

Post autor: Lakier » 11 maja 2014, 14:48

To samo.

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 11 maja 2014, 21:06

co nalezalo by sprawdzic w 1 kolejnosci sprawdzic ,zrobic?Co vcds mozna zrobic?
czy wymieniac olej,czy zostawic?przebieg to 170tys
przypomne tylko prz zmianie z 2 na 3 szarpnie[wyrwie do przodu]

Lakier

Post autor: Lakier » 11 maja 2014, 22:03

Ogólnie, to jak już coś zaczyna się dziać, to na wymianę oleju jest za późno. Musisz podjechać do specjalistów, pewnie jakieś zaworki do wymiany.

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 12 maja 2014, 06:42

nikoa4 pisze:co nalezalo by sprawdzic w 1 kolejnosci sprawdzic ,zrobic?Co vcds mozna zrobic?
czy wymieniac olej,czy zostawic?przebieg to 170tys
przypomne tylko prz zmianie z 2 na 3 szarpnie[wyrwie do przodu]
Vcds i sprawdz czy nie ma błędów. Jakby zaworek padł to błąd będzie zarejestrowany. Olej napewno do wymiany najlepiej oryginał do tego wymiana filtra i możesz przy okazji wyczyścić mechatronic. Jest tam w nim taka płytka która może być już do wymiany.

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 12 maja 2014, 22:41

O kurde mechatronik?a jakies foto gdzie on sie znajduje?
Bledow nie ma

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 13 maja 2014, 06:45

Mechatronic znajduje sie w skrzyni. Dostęp do niego bedziesz miał jak zdejmiesz miske. Możesz ja dać do przejrzenia przy okazji wymiany oleju. Ewentualnie wymień sam olej. Najlepiej niech oceni to spec od skrzyń.

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 13 maja 2014, 13:48

Poklusil bym sie o wymiane oleju,ale tylko statyczna.ma ktos jakis manusl odnosnie wymiany?
Co do oceny po zdjeciu miski,to raczej ssm nic nie stwierdze,no chyba ze beda jakies pilki na magnsach.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 maja 2014, 19:41

to nie jest zwykły napęd...to

zgiel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 08 lut 2014, 23:52
Lokalizacja: mielec\paris

Post autor: zgiel » 14 maja 2014, 23:07

martin_rs4 pisze:lepszego manuala nie znajdziesz ;)

http://www.a8team.pl/all-tiptronic-zf-z ... f-vt76.htm
wszystko ok tylko szkoda ze linki wygasly

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 17 maja 2014, 23:08

Fajny manual,juz kiedys widzialem ,ale nie moglem znalesc.
wyglada na to ze musial bym zrobic dynamiczna.
pasowalo by w sierpniu,bede w PL.tylko gdzie w okolicy lubuskiego znajde kompetetny warsztat?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl