Sory za OT - ale zgodnie z polską interpunkcją to przecinki stawiane są bezpośrednio po wyrazach a nie spacja i przecinek...Nie robić byków , stawiać przecinki i kropki , używać polskich znaków !!!
![]() |
![]() |
![]() |
A8 D2 swap 1.9 TDI PD AVF manual 6 gang QUATTRO
-
- Forum Audi A8
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lip 2013, 22:48
- Lokalizacja: Piła
Ja się akurat nie boję jak startuję ze świateł że mam 1.9 TDI pod maską w A8......
Mocy mi wystarcza i zbiera się lepiej niż 2.5TDI V6 w automacie.....
Skoro wsadzili 1.9 TDI i to 90PS na pompowtrysku do T5 i Sharana to znaczy że pojedzie, a ja mam jeszcze raz tyle....
Ci co tak krytykują 1.9 w A8 z tą masą pojazdu 1750kg, niech zobaczą ile waży A6 2.5 TDI AVANT dobrze wypasiony w quattro i niech jeszcze raz pomyślą czy moje A8 źle się odpycha?
Jedyne co nie pasuje do tego projektu to faktycznie dźwięk 4 cylindrowego diesla, no ale nie muszą być jakieś kompromisy.
Za to nadrabia komfortem lepszym niż A6 i brakiem korozji.
Może kiedyś się pokuszę i włożę 2.5 TDI R5 AEL do A8 , będą problemy z dopasowaniem elektroniki bo to nie EDC15, chociaż już szukam coś od T4 z roczników około 2000 bo tam siedziały sterowniki EDC15 i silnik 2.5 rzędowy i to nawet 150PS o symbolu AHY....
Było też w nich ESP... także elektronikę można dogadać...
Ktoś wie czy rzędowy 2.5 R5 pasuje do skrzyń 1.9/2.5 sześciobiegowych ze sprzegłem 240mm??
To byłby piękny projekt, oczywiście znacznie bardziej kosztowny niż 1.9 PD.
Na razie tą A8 z silnikiem 1.9 jeździ najwięcej moja żona, ja może zrobię sobie drugą z silnikiem 2.5 R5 , czas pokaże.
Pozdrawiam
Mocy mi wystarcza i zbiera się lepiej niż 2.5TDI V6 w automacie.....
Skoro wsadzili 1.9 TDI i to 90PS na pompowtrysku do T5 i Sharana to znaczy że pojedzie, a ja mam jeszcze raz tyle....
Ci co tak krytykują 1.9 w A8 z tą masą pojazdu 1750kg, niech zobaczą ile waży A6 2.5 TDI AVANT dobrze wypasiony w quattro i niech jeszcze raz pomyślą czy moje A8 źle się odpycha?
Jedyne co nie pasuje do tego projektu to faktycznie dźwięk 4 cylindrowego diesla, no ale nie muszą być jakieś kompromisy.
Za to nadrabia komfortem lepszym niż A6 i brakiem korozji.
Może kiedyś się pokuszę i włożę 2.5 TDI R5 AEL do A8 , będą problemy z dopasowaniem elektroniki bo to nie EDC15, chociaż już szukam coś od T4 z roczników około 2000 bo tam siedziały sterowniki EDC15 i silnik 2.5 rzędowy i to nawet 150PS o symbolu AHY....
Było też w nich ESP... także elektronikę można dogadać...
Ktoś wie czy rzędowy 2.5 R5 pasuje do skrzyń 1.9/2.5 sześciobiegowych ze sprzegłem 240mm??
To byłby piękny projekt, oczywiście znacznie bardziej kosztowny niż 1.9 PD.
Na razie tą A8 z silnikiem 1.9 jeździ najwięcej moja żona, ja może zrobię sobie drugą z silnikiem 2.5 R5 , czas pokaże.
Pozdrawiam
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
- Marecki
- Super Klubowicz
- Posty: 614
- Rejestracja: 27 lip 2012, 21:05
- Lokalizacja: Suwałki
- robertas
- Super Klubowicz
- Posty: 2044
- Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
- Lokalizacja: ślask
Pamietam czasy kiedy tutaj na forum pisano ze zagazowanie v8 to profanacja... Hehe doczekalem sie ciekawych czasow
Rozumie swapowanie na wiekszy silnik, ale na mniejszy o to sporo.... hehe
No nic, teraz czekac jak ktos wrzuci 1.4 tdi ... Ale tak powaznie... szkoda poprostu auta, choc kazdy i tak zrobi co chce... Swapowcy beda mieli tylko kiedys problem z odsprzedaza takiego auta, bo tak jak ktos tu powiedzial... potem ewentualna wymiania, chocby jakiejs poduszki pod silnikiem itd to juz jest problem bo trzeba najpierw wyjac i szukac po numerach 



-
- Forum Audi A8
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lip 2013, 22:48
- Lokalizacja: Piła
Marecki, profanacja to gaz w twojej 4.2
chociaż też mam gaz w bmw E38 4.4 (stag + hany) i sobie chwalę.
Wyluzuj , robimy sobie tanie zabaweczki do normalnej jazdy po mieście i tyle....
Jak twój 4.2 się skończy i będzie już mało osiągalny w używce, to do mojej A8 zostanie włożony kolejny w miarę świeży słupek 1.9 (produkowane do 2009) i będzie dalej jeździła
A8 to fajna duża i lekka limuzyna i jako jedyna nadaje się do legendarnego, małego i bezawaryjnego silniczka 1.9TDI PD.
Heheh....
A ja znowu swoje....
No widzisz tak to jest Panie Marecki, każdy ma swoje zdanie

Wyluzuj , robimy sobie tanie zabaweczki do normalnej jazdy po mieście i tyle....
Jak twój 4.2 się skończy i będzie już mało osiągalny w używce, to do mojej A8 zostanie włożony kolejny w miarę świeży słupek 1.9 (produkowane do 2009) i będzie dalej jeździła

A8 to fajna duża i lekka limuzyna i jako jedyna nadaje się do legendarnego, małego i bezawaryjnego silniczka 1.9TDI PD.
Heheh....
A ja znowu swoje....
No widzisz tak to jest Panie Marecki, każdy ma swoje zdanie

Amelinium - Tego nie pomalujesz....
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Jak czytam o takich przeróbkach to z jednej strony oczywiście każdy ma prawo robić sobie wszystko z własnym autem i to wyłącznie jego sprawa - nic mi do tego, przerabiajcie jak chcecie.
Z drugiej jednak strony jak pomyślę, że A8D2 z silnikiem 6.0W12 wyprodukowano tylko 750 sztuk z czego część już zginęła śmiercią naturalną to żal mi każdego następnego egzemplarza który traci życie
Wiem, to tylko samochód, blacha + elektronika....... ale zobaczcie ile kasy płacą ludzie za jakieś starsze auta w limitowanych wersjach to może zrozumiecie jak wyjątkowe będzie takie D2 W12 za następnych X lat
Nie kumam natomiast tej dyskusji nt. osiągów tego 1.9TDI......
Silnik pewnikiem jest wystarczający do bezpiecznego poruszania się zgodnie z przepisami i nikt nie namawia aby ścigać się tym od świateł do świateł albo ganiać po autostradzie po 200km/h ale opowieści nt. tego jak dynamicznie to się odpycha w świetle tego kiedy pierwotnie siedziało tu 6.0W12 to jakaś herezja
Wrzućcie w budę RS6C5 zamiast 4.2BiT silnik 2.5TDI i przekonujcie pozostałych właścicieli RS6 czy nawet słabszych S6, że to auto wciąż jest dynamiczne i że to wciąż jest RS6 <tjaa>
Gratuluję pomysłu i udanej realizacji - mam nadzieje, że następnym razem rozwalicie każdą inną, bardziej popularną ósemkę a nie akurat W12.
Z drugiej jednak strony jak pomyślę, że A8D2 z silnikiem 6.0W12 wyprodukowano tylko 750 sztuk z czego część już zginęła śmiercią naturalną to żal mi każdego następnego egzemplarza który traci życie

Wiem, to tylko samochód, blacha + elektronika....... ale zobaczcie ile kasy płacą ludzie za jakieś starsze auta w limitowanych wersjach to może zrozumiecie jak wyjątkowe będzie takie D2 W12 za następnych X lat

Nie kumam natomiast tej dyskusji nt. osiągów tego 1.9TDI......
Silnik pewnikiem jest wystarczający do bezpiecznego poruszania się zgodnie z przepisami i nikt nie namawia aby ścigać się tym od świateł do świateł albo ganiać po autostradzie po 200km/h ale opowieści nt. tego jak dynamicznie to się odpycha w świetle tego kiedy pierwotnie siedziało tu 6.0W12 to jakaś herezja

Wrzućcie w budę RS6C5 zamiast 4.2BiT silnik 2.5TDI i przekonujcie pozostałych właścicieli RS6 czy nawet słabszych S6, że to auto wciąż jest dynamiczne i że to wciąż jest RS6 <tjaa>
Gratuluję pomysłu i udanej realizacji - mam nadzieje, że następnym razem rozwalicie każdą inną, bardziej popularną ósemkę a nie akurat W12.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lip 2013, 22:48
- Lokalizacja: Piła
Nie porównywałem A8 1.9TDI do A8 W12 w kwestii osiągów bo to przecież nie ma sensu...
Czytajcie ze zrozumieniem.
Porównywałem do A6 2.5TDI quattro !!!
Ktoś napisał że zamiast przerabiać A8 to lepiej kupić A6 1.9 TDI....
Moim zdaniem nie ma porównania A6 i A8 w kwestii wyglądu i komfortu.
A8 to A8, poprostu.
Mało które W12 przeżyje następne 10lat żeby się stało autem dla konesera.
Mi takie W12 nie potrzebne , za tyle mogę utrzymać dwie A8 1.9 TDI i jeszcze sporo zostanie
Czytajcie ze zrozumieniem.
Porównywałem do A6 2.5TDI quattro !!!
Ktoś napisał że zamiast przerabiać A8 to lepiej kupić A6 1.9 TDI....
Moim zdaniem nie ma porównania A6 i A8 w kwestii wyglądu i komfortu.
A8 to A8, poprostu.
Mało które W12 przeżyje następne 10lat żeby się stało autem dla konesera.
Mi takie W12 nie potrzebne , za tyle mogę utrzymać dwie A8 1.9 TDI i jeszcze sporo zostanie

Amelinium - Tego nie pomalujesz....
- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
Tak ja to napisałem .gelix pisze:Ktoś napisał że zamiast przerabiać A8 to lepiej kupić A6 1.9 TDI....
Tak samo moim zdaniem nie ma sensu wstawianie silnika mniejszego niż zaleca producent .gelix pisze:Moim zdaniem nie ma porównania A6 i A8 w kwestii wyglądu i komfortu.
A8 to A8, poprostu.
Ale Panowie i Panie , nie długo zobaczymy post pod tytułem :
"A8 D3 1.0 ecobost z forda fiesty , bo mało pali i wystarcza do poruszania się po mieście i super się odpycha , bo ma turbo z odkurzacza " <lipa> <aparat>
Tak jak Kolega Foss pisze :
FOSS pisze:Wrzućcie w budę RS6C5 zamiast 4.2BiT silnik 2.5TDI i przekonujcie pozostałych właścicieli RS6 czy nawet słabszych S6, że to auto wciąż jest dynamiczne i że to wciąż jest RS6
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lip 2013, 22:48
- Lokalizacja: Piła
Skąd w silniku ECOBUST 1.0 weźmiesz 370-400Nm ??
Daj spokój z takimi tekstami, po prostu przyznaj się że z twojego 4.2 już 100PS uciekło, leje się olej z każdej uszczelki i boisz się kiedy strzeli rozrząd
Krytyka jest tu potrzebna ale po co porównywać tą przeróbkę do 4.2 albo S8.....
Daj spokój z takimi tekstami, po prostu przyznaj się że z twojego 4.2 już 100PS uciekło, leje się olej z każdej uszczelki i boisz się kiedy strzeli rozrząd

Krytyka jest tu potrzebna ale po co porównywać tą przeróbkę do 4.2 albo S8.....
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
Hehe , Kolega chyba pisze o swoim doświadczeniu ??gelix pisze:Daj spokój z takimi tekstami, po prostu przyznaj się że z twojego 4.2 już 100PS uciekło, leje się olej z każdej uszczelki i boisz się kiedy strzeli rozrząd
No o to na pewno nie muszę się bać , 15 Tyś. temu uszczelniałem cały silnik , wymieniałam rozrząd kompletny i na pewno się tego nie boję .
Jedyne co mam do zrobienia za wyciek , to z tylnego dyferencjału (prawa pół oś ) , no i teraz muszę wymienić przód , czyli zderzak , pas przedni , chłodnice + światłą .
Mam wrażenie , że to wy się boicie kosztów związanych z A8 i czarujecie z nimi jak tylko można .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 52
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 05:27
- Lokalizacja: Lublin
A gdzie jest napisane że twoja forma jest poprawna? może warto było zmienić szkołę? Ja nie jestem złośliwy, poprostu nie poucza się innych nie dokońca wiedząc jak. http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=12375mdamian pisze:W szkole uczyli mnie , że przecinek stawia się w małej odległości , a nie od razu po wyrazie .
Może ja do złej szkoły chodziłem , albo może to nauczyciele źle mi tłumaczyli , szkołę skończyłem 14 Lat temu i może coś się od tamtej pory pozmieniało ?
http://www.kailastudio.com.pl/design/ht ... isanie.htm
O ile dyskusja na tematy 1.9 tdi jest wątpilwa to dalsze dyskusja na temat stawiania przecinka jest jałowa. Dziękuję
A o edytowaniu postów co mówiono?
- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
pawel27, Sprawdziłem w encyklopedii i faktycznie przyznaję koledze racje , temu to usunąłem , edukować to raczej kolega się może , dla mnie już za późno .
Po za tym temat jest o silniku 1.9 , a nie o przecinkach .
Przecinki i tak będę stawiać jak mi się podoba , a nie jak mi ktoś mówi .
Admin , albo moderator dodajcie nową pojemność do forum A8team , Silnik 1.9 TDI i zostawcie miejsce na jeszcze jakieś wynalazki .
Po za tym temat jest o silniku 1.9 , a nie o przecinkach .
Przecinki i tak będę stawiać jak mi się podoba , a nie jak mi ktoś mówi .
Admin , albo moderator dodajcie nową pojemność do forum A8team , Silnik 1.9 TDI i zostawcie miejsce na jeszcze jakieś wynalazki .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lip 2013, 22:48
- Lokalizacja: Piła
No i po co to podniecanie, jest 1.9 ? JEST , koniec marudzenia, proszę o konkretne wypowiedzi kogoś kto przerabia aktualnie , lub coś podobnego przerabiał.
Koniec komentowania czy to profanacja i psucie modelu.....
Tylko konkretne wypowiedzi...
Dziękuję za uwagę:)
Koniec komentowania czy to profanacja i psucie modelu.....
Tylko konkretne wypowiedzi...
Dziękuję za uwagę:)
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
Może nie każdą inną, jak już psuć to 2.5 na 1.9 a benzynowce zostawcie w spokojuFOSS pisze:Gratuluję pomysłu i udanej realizacji - mam nadzieje, że następnym razem rozwalicie każdą inną, bardziej popularną ósemkę a nie akurat W12.
A ja zrobię tak że żonie wsadzę 4.2 w A4 a sobie 1.8 ADR

Rozumiem że chodzi o kwestie eksploatacyjne, mniejsze zużycie paliwa itd. Ale tak na prawdę jedyne co jest oszczędnością to motor. Mniej oleju, mniej komplikacji itd, ale każdy silnik nawet 1.9 TDI ma swoje słabe strony może i lepiej wypada od pierwszych 2.0 TDI. Bracista ma 1.9 ARL-a 150KM w Leonie i spalanie wychodzi go identyczne w mieście jak mnie podczas jazdy na LPG. Chodzi o koszta, więc takiej oszczędności nie widzę.
Gdzieś wcześnie było pisane że auto jest w ten sposób bardziej bezawaryjne i obniża to koszty utrzymania.
Jakie koszty ?
Rozumiem jak by ktoś wsadził zawieszenie oparte na kolumnie resorującej, skrzynie manual, tylne zawieszenie zamienił na belkę skrętną wsadził hamulce od golfa czy passata.
Ale tak czy owak jedyną modyfikacją jest zmiana silnika a cała reszta pozostaje na tym samym poziomie.
Nie powiem doceniam za pracę i upór który włożyłeś w taką przekładkę, bo poświęciłeś sporo godzin. To było nieuniknione że wybuchnie burza w tym temacie bo już taki był.
Osobiście jestem maniakiem motoryzacji i co mi się podoba to utrzymywanie auta w stanie rewelacyjnym, czasy takich motorów już przemijają, takich aut już nie będzie i za parę lat posiadanie takiej lyyymuzyny będzie prawdziwym rarytasem. Dla mnie liczy się to by model nie odszedł w zapomnienie. Tak jak napisał Damian W12 w d2 to już legenda. Każde z naszych aut kosztowało ponad 300 baniek i nie ma identycznego modelu, w większości były auta indywidualne i ludzie płacili za tą indywidualność. Tu nic nie było klepane na masową skalę, bo przychodził klient wykładał szmal i żądał.
To normalne że jest taki odzew, taki sam by był na 7er gdyby ktoś w 750 włożył 1.8TDS czy na forum MB w W140 6.0 2.0D ze 190
Liczy się oryginał i dbałość o auta które są jedynymi w swoim rodzaju, przedstawicielami ery reprezentacyjnej limuzyny, luksusu, zamożności, klasy samej w sobie. Ludzi których było stać na takie auto. A jeśli nie to pozostawało im wybierać w klasach niższych szczebli.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 17:32 przez ernesto, łącznie zmieniany 1 raz.