części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Pytanie o zegary

krzysaudi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 13 cze 2014, 22:53
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 13 cze 2014, 23:35

Dziekuję za przypomienie :)

Gość

Post autor: Gość » 13 cze 2014, 23:55

CIęzka sprawa. Masz stare auto z początku produkcji i jesli masz tę samą wersje co ja bez CANa w głównej wiązce miedzy ASB a ECU to nie zrobisz nic. Ja chciałem zmienic same zegary i nie wyszło.

krzysaudi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 13 cze 2014, 22:53
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 14 cze 2014, 13:09

Zrobiłem tak - podebrałęm sygnał z diody po włączeniu przycisku econ , podałęm poprzez rezystor 1kohm na tranzystorek typu npn i tym tranzystorkiem zwieralęm cewkę przekaznika do masy . Przekaznik podaje napięcie +12V na obwód właściwego przekaznika od sprężarki ktoym steruje tzw presostat . Wentylatory załączają się w momencie zadziałania presostatu a on też rozłącza sprężarkę . Podpowiedział mi o tym user k44761 któremu dziękuję . Na razie potrzebował bym schematu lub pinologii od starego licznika audi z przedlifta oraz nowszego licznika 4D0 919 033BR bo taki mam pod ręką i chcialbym go zaadaptować do tego celu :)
Dziekuje i pozdrawiam.
Krzysiek

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 14 cze 2014, 22:05

Nie wiem co dokładnie jest ten presostat ale chyba chodzi o czujnik cisnienia w układzie klimy? Oryginalnie jest tak ze wentylatory startuja od razu po wlaczeniu klimy. Sprezarką steruje sterownik biorąc pod uwage temperature wnetrza zadaną i aktualna. Czujnik cisnienia ( presostat?) wyłącza kompresor gdy cisnienie w układzie jest zbyt wysokie(lub za niskie w przypadku braku czynnika). Wiec Twoj układ pracuje ale na granicy mozliwosci, gdyby nie wisco to bylyby klopoty.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

krzysaudi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 13 cze 2014, 22:53
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 14 cze 2014, 22:25

EEE wcale nie . W momencie robienia tego bajerku , mialem podłączoną maszynę od klimy
i nadzorowałem ciśnienie w układzie klimatycznym więc moglem sprawdzić na co mogę sobie pozwolić . Wisko fakt pracuje i dosyć dobrze studzi , jednak wentylator zalącza w tym starym abz-cie właśnie czujnik presostat - tak przynajmniej bylo u mnie , bo przed zrobieniem moda sprawdzilem dokladnie jak zachowuje się uklad na starym oryginalnym sterowniku klimy . Zresztą taki uklad jak ja zrobiłem stosowany jest w starych samochodzikach typu vw golf 2 ,3 i innych manualnych więc myslę że tutaj przeżyje caly ten układ . Gdybym mial schemacik poliftowego klimatronika mógłbym sobie pozwolić na zrobienie tego tak jak jest to w oryginale .
Kris

krzysaudi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 13 cze 2014, 22:53
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 16 cze 2014, 07:55

Panowie ponawiam pytanie :)
Stary licznik mam na wtyczki 26 pinowe , a nowy licznik mam na 32 pinowe . Może ma ktoś pinout tych licznikow ??

pozdrawiam.
Krzysiek

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 01 sie 2017, 11:48

To co piszecie jest dla mnie strasznie zagmatwane :-) można prościej ;-p kabelek tu później tam jakiś schemacik tego układu z tymi opornikami i tranzystorkiem .

Michallres
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2017, 16:56
Lokalizacja: Złoczew

Post autor: Michallres » 04 sty 2019, 23:17

No dokładnie, przydałby się jakiś fajny przejrzysty poradnik co i jak zrobić ze schematem i jakimiś zdjęciami :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl