[D2 FL ALL ] TIP w kierownicy
Gratulacje <okioki>martin_rs4 pisze:synek juz jest <hura> 55cm i 3500g waga.
A teraz mam pytanie. Czy Tip w kierownicy uruchamia się poprzez podanie plusa na przyciski? Chodzi mi o to, że próbowałem przekodować skrzynię, aby Tip załączał się automatycznie po wciśnięciu guzika +/- na kierownicy, ale że u mnie to jest niemożliwe to może da się zastosować bardziej mechaniczny patent?
no wlasnie nie posiadam takiego modulu! Jest tylko miscje na niego a wokol pare przekaznikow. Ale jak wspomnialem dziala bez tego modulu poprzez podloacznenie bezposrednio z kierownicy pod lewarek.preston81 pisze:martin a miales taki modul pod kierownica jak krzysztof wkleil fote?
dokladnie tak jest. Wpinajac sie pod kostke T10G pod pin nr 6, przy przelaczniu lewarka na tip uruchamiane sa przyciski w kierownicy (posdwietlenie oraz + / - )Simone331 pisze:Czy Tip w kierownicy uruchamia się poprzez podanie plusa na przyciski?
to nie jest zwykły napęd...to
Nie wiem czy jednak nie jest inaczejmartin_rs4 pisze:dokladnie tak jest. Wpinajac sie pod kostke T10G pod pin nr 6, przy przelaczniu lewarka na tip uruchamiane sa przyciski w kierownicy (posdwietlenie oraz + / - )
Jeżeli jest oryginalne sterowanie zarządzane sterownikiem to po przekodowaniu możesz zrobić tak że:
1. Kierownica (przyciski TIP) zawsze są aktywne więc jadąc na Drive możesz zmieniać biegi przyciskami na kierownicy nie dotykając selektora
2. Kierownica (przyciski TIP) w trybie Drive nie są aktywne i włączają się dopiero po przestawieniu selektora w tryb ręcznej zmiany biegów
Jeżeli robisz moda i podłączasz przyciski od kiery bezpośrednio pod wiązkę selektora to nie wiem czy jest możliwe takie kodowanie żeby w trybie Drive przyciski na kierownicy były aktywne
Ja w D3 specjalnie przekodowałem skrzynię tak aby w trybie Drive przyciski nie były aktywne i żeby biegi można było zmieniać tylko w trybie ręcznej zmiany biegów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No właśnie chciałbym stworzyć coś w ten deseń. Czyli nie ruszając selektora, który to byłby na pozycji D móc w każdej chwili zmieniać biegi przyciskami na kierze. Ale coś mi się zdaje, że to takie proste nie będzie. Przecież po przerzuceniu selektora w pozycję TIPa na wyświetlaczu ukazuje się numeryczna selekcja biegów. Wątpię, aby po podaniu plusa na przełączniki na kierze komputer przechodził automatycznie w tryb TIPa po ich naciśnięciu. Tu raczej będzie tak, że przyciski będą aktywne obojętnie w jakiej pozycji będzie selektor, a na wyświetlaczu cały czas będzie wyświetlało 1,2,3,4,5. <niewiem>FOSS pisze:Jeżeli robisz moda i podłączasz przyciski od kiery bezpośrednio pod wiązkę selektora to nie wiem czy jest możliwe takie kodowanie żeby w trybie Drive przyciski na kierownicy były aktywne
Chyba rzeczywiście łatwiej będzie zakupić sterownik i selektor z trybem S.
A czy wtedy nie wyświetlało by cały czas numerycznej selekcji biegów na zegarach?martin_rs4 pisze:nie jestem pewnien czy to by cos dalo ale mozna by zmostkowac ten przekaznik odpowiadajacy za sygnal przy przerzucaniu na tipa.... <niewiem>
Gdzie mogę namierzyć ten przekaźnik? Mówimy o tym pod kierownicą?
Na fabrycznej kierze z TIP'em jest możliwe takie kodowanie aby w trybie Drive można było zmieniać biegi z kierownicy. Noi kiedy skrzynia automatycznie przejdzie w tryb ręcznej zmiany biegów (selektor pozostanie wciąż na Drive) to i FIS automatycznie zaczyna pokazywać biegi numerycznie.Simone331 pisze:No właśnie chciałbym stworzyć coś w ten deseń. Czyli nie ruszając selektora, który to byłby na pozycji D móc w każdej chwili zmieniać biegi przyciskami na kierze. Ale coś mi się zdaje, że to takie proste nie będzie. Przecież po przerzuceniu selektora w pozycję TIPa na wyświetlaczu ukazuje się numeryczna selekcja biegów.
Kurcze, robiłem to ale nie pamiętam.Simone331 pisze:Wątpię, aby po podaniu plusa na przełączniki na kierze komputer przechodził automatycznie w tryb TIPa po ich naciśnięciu.
Wydaje mi się jednak, że u kolegi w trybie Drive przyciski na kierownicy nie działały - aktywne robiły się po przełączeniu w TIP
Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND....Simone331 pisze:Tu raczej będzie tak, że przyciski będą aktywne obojętnie w jakiej pozycji będzie selektor, a na wyświetlaczu cały czas będzie wyświetlało 1,2,3,4,5. <niewiem>
Selektor kompletny z trybem S mam do sprzedania.... za 6-cio paka oddam bo ma pewne mankamentySimone331 pisze:Chyba rzeczywiście łatwiej będzie zakupić sterownik i selektor z trybem S.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Kurcze, próbowałem wszystkich możliwych kodowań i za każdym razem nie było opcji w której po naciśnięciu przycisków na kierownicy, skrzynia przechodziłaby automatycznie w pozycję TIPa z lewarkiem w pozycji D. Z tego co się doczytałem, to jest to możliwe tylko w skrzyniach z pozycją S. <niewiem>FOSS pisze:Na fabrycznej kierze z TIP'em jest możliwe takie kodowanie aby w trybie Drive można było zmieniać biegi z kierownicy. Noi kiedy skrzynia automatycznie przejdzie w tryb ręcznej zmiany biegów (selektor pozostanie wciąż na Drive) to i FIS automatycznie zaczyna pokazywać biegi numerycznie.
Właśnie tak mam teraz u siebie. Trochę mnie to denerwuje, bo jadąc wolno chciałbym czasami wrzucić wyższy bieg posługując się tylko kierą, a muszę sięgać do selektora i wtedy to już za jego pośrednictwem przerzucam wyższy bieg.FOSS pisze:Wydaje mi się jednak, że u kolegi w trybie Drive przyciski na kierownicy nie działały - aktywne robiły się po przełączeniu w TIP
No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić.FOSS pisze:Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND....
Dawaj na PW co tam go boli.FOSS pisze:Selektor kompletny z trybem S mam do sprzedania.... za 6-cio paka oddam bo ma pewne mankamenty
To źle coś podłączacie.Simone331 pisze:No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić.FOSS pisze:Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND....
Robiłem to u kolegi w S8 i na 100% skrzynia przełączała się pomiędzy Drive i TIP i wszystko na FIS było widoczne poprawnie
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS hehe... Narazie tą są subiekcje nie wcielone jeszcze w życie. Mam u siebie fabryczną kierę z TIPem, a on sam działa dopiero po przerzuceniu selektora na pozycję Tipa więc tak jak fabrycznie być powinno. W moich powyższych wypowiedziach wyraźnie zaznaczałem, że chcę zrobić mały myk podłączając bezpośrednio plusa do przycisków na kierze, bo wszelkiego rodzaju kodowania pozwalające na załączanie TIPa przyciskani na kierownicy z selektorem w pozycji D nie działają. No nic, trzeba będzie samemu to sprawdzić.FOSS pisze:To źle coś podłączacie.Simone331 pisze:No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić.FOSS pisze:Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND....
Robiłem to u kolegi w S8 i na 100% skrzynia przełączała się pomiędzy Drive i TIP i wszystko na FIS było widoczne poprawnie
A tak jeszcze spytam, u tego kolego w S8 to skrzynia była z trybem S?
Tak, skrzynia z trybem Sport.Simone331 pisze:A tak jeszcze spytam, u tego kolego w S8 to skrzynia była z trybem S ?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-