części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] TIP w kierownicy

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 14 cze 2014, 21:21

martin a miales taki modul pod kierownica jak krzysztof wkleil fote?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 14 cze 2014, 21:22

martin_rs4 pisze:synek juz jest <hura> 55cm i 3500g waga. :)
Gratulacje <okioki>

A teraz mam pytanie. Czy Tip w kierownicy uruchamia się poprzez podanie plusa na przyciski? Chodzi mi o to, że próbowałem przekodować skrzynię, aby Tip załączał się automatycznie po wciśnięciu guzika +/- na kierownicy, ale że u mnie to jest niemożliwe to może da się zastosować bardziej mechaniczny patent?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 15 cze 2014, 02:31

preston81 pisze:martin a miales taki modul pod kierownica jak krzysztof wkleil fote?
no wlasnie nie posiadam takiego modulu! Jest tylko miscje na niego a wokol pare przekaznikow. Ale jak wspomnialem dziala bez tego modulu poprzez podloacznenie bezposrednio z kierownicy pod lewarek.
Simone331 pisze:Czy Tip w kierownicy uruchamia się poprzez podanie plusa na przyciski?
dokladnie tak jest. Wpinajac sie pod kostke T10G pod pin nr 6, przy przelaczniu lewarka na tip uruchamiane sa przyciski w kierownicy (posdwietlenie oraz + / - )


Obrazek
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 15 cze 2014, 09:28

martin_rs4 pisze:Wpinajac sie pod kostke T10G pod pin nr 6, przy przelaczniu lewarka na tip uruchamiane sa przyciski w kierownicy (posdwietlenie oraz + / - )
Dzięki za naprowadzenie na właściwy trop. <okioki>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 cze 2014, 10:54

martin_rs4 pisze:dokladnie tak jest. Wpinajac sie pod kostke T10G pod pin nr 6, przy przelaczniu lewarka na tip uruchamiane sa przyciski w kierownicy (posdwietlenie oraz + / - )
Nie wiem czy jednak nie jest inaczej <hmm>

Jeżeli jest oryginalne sterowanie zarządzane sterownikiem to po przekodowaniu możesz zrobić tak że:
1. Kierownica (przyciski TIP) zawsze są aktywne więc jadąc na Drive możesz zmieniać biegi przyciskami na kierownicy nie dotykając selektora
2. Kierownica (przyciski TIP) w trybie Drive nie są aktywne i włączają się dopiero po przestawieniu selektora w tryb ręcznej zmiany biegów


Jeżeli robisz moda i podłączasz przyciski od kiery bezpośrednio pod wiązkę selektora to nie wiem czy jest możliwe takie kodowanie żeby w trybie Drive przyciski na kierownicy były aktywne <hmm>


Ja w D3 specjalnie przekodowałem skrzynię tak aby w trybie Drive przyciski nie były aktywne i żeby biegi można było zmieniać tylko w trybie ręcznej zmiany biegów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 15 cze 2014, 15:18

FOSS pisze:Jeżeli robisz moda i podłączasz przyciski od kiery bezpośrednio pod wiązkę selektora to nie wiem czy jest możliwe takie kodowanie żeby w trybie Drive przyciski na kierownicy były aktywne <hmm>
No właśnie chciałbym stworzyć coś w ten deseń. Czyli nie ruszając selektora, który to byłby na pozycji D móc w każdej chwili zmieniać biegi przyciskami na kierze. Ale coś mi się zdaje, że to takie proste nie będzie. Przecież po przerzuceniu selektora w pozycję TIPa na wyświetlaczu ukazuje się numeryczna selekcja biegów. Wątpię, aby po podaniu plusa na przełączniki na kierze komputer przechodził automatycznie w tryb TIPa po ich naciśnięciu. Tu raczej będzie tak, że przyciski będą aktywne obojętnie w jakiej pozycji będzie selektor, a na wyświetlaczu cały czas będzie wyświetlało 1,2,3,4,5. <niewiem>

Chyba rzeczywiście łatwiej będzie zakupić sterownik i selektor z trybem S. <onie>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 15 cze 2014, 22:25

nie jestem pewnien czy to by cos dalo ale mozna by zmostkowac ten przekaznik odpowiadajacy za sygnal przy przerzucaniu na tipa.... <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 15 cze 2014, 22:48

martin_rs4 pisze:nie jestem pewnien czy to by cos dalo ale mozna by zmostkowac ten przekaznik odpowiadajacy za sygnal przy przerzucaniu na tipa.... <niewiem>
A czy wtedy nie wyświetlało by cały czas numerycznej selekcji biegów na zegarach?

Gdzie mogę namierzyć ten przekaźnik? Mówimy o tym pod kierownicą?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 cze 2014, 01:14

Simone331 pisze:No właśnie chciałbym stworzyć coś w ten deseń. Czyli nie ruszając selektora, który to byłby na pozycji D móc w każdej chwili zmieniać biegi przyciskami na kierze. Ale coś mi się zdaje, że to takie proste nie będzie. Przecież po przerzuceniu selektora w pozycję TIPa na wyświetlaczu ukazuje się numeryczna selekcja biegów.
Na fabrycznej kierze z TIP'em jest możliwe takie kodowanie aby w trybie Drive można było zmieniać biegi z kierownicy. Noi kiedy skrzynia automatycznie przejdzie w tryb ręcznej zmiany biegów (selektor pozostanie wciąż na Drive) to i FIS automatycznie zaczyna pokazywać biegi numerycznie.
Simone331 pisze:Wątpię, aby po podaniu plusa na przełączniki na kierze komputer przechodził automatycznie w tryb TIPa po ich naciśnięciu.
Kurcze, robiłem to ale nie pamiętam.
Wydaje mi się jednak, że u kolegi w trybie Drive przyciski na kierownicy nie działały - aktywne robiły się po przełączeniu w TIP <hmm>
Simone331 pisze:Tu raczej będzie tak, że przyciski będą aktywne obojętnie w jakiej pozycji będzie selektor, a na wyświetlaczu cały czas będzie wyświetlało 1,2,3,4,5. <niewiem>
Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND.... <hmm>
Simone331 pisze:Chyba rzeczywiście łatwiej będzie zakupić sterownik i selektor z trybem S. <onie>
Selektor kompletny z trybem S mam do sprzedania.... za 6-cio paka oddam bo ma pewne mankamenty ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 16 cze 2014, 20:58

FOSS pisze:Na fabrycznej kierze z TIP'em jest możliwe takie kodowanie aby w trybie Drive można było zmieniać biegi z kierownicy. Noi kiedy skrzynia automatycznie przejdzie w tryb ręcznej zmiany biegów (selektor pozostanie wciąż na Drive) to i FIS automatycznie zaczyna pokazywać biegi numerycznie.
Kurcze, próbowałem wszystkich możliwych kodowań i za każdym razem nie było opcji w której po naciśnięciu przycisków na kierownicy, skrzynia przechodziłaby automatycznie w pozycję TIPa z lewarkiem w pozycji D. Z tego co się doczytałem, to jest to możliwe tylko w skrzyniach z pozycją S. <niewiem>
FOSS pisze:Wydaje mi się jednak, że u kolegi w trybie Drive przyciski na kierownicy nie działały - aktywne robiły się po przełączeniu w TIP <hmm>
Właśnie tak mam teraz u siebie. Trochę mnie to denerwuje, bo jadąc wolno chciałbym czasami wrzucić wyższy bieg posługując się tylko kierą, a muszę sięgać do selektora i wtedy to już za jego pośrednictwem przerzucam wyższy bieg. <onie>
FOSS pisze:Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND.... <hmm>
No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić. <hmm>
FOSS pisze:Selektor kompletny z trybem S mam do sprzedania.... za 6-cio paka oddam bo ma pewne mankamenty ;)
Dawaj na PW co tam go boli. ;)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 cze 2014, 11:16

Simone331 pisze:
FOSS pisze:Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND.... <hmm>
No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić. <hmm>
To źle coś podłączacie.
Robiłem to u kolegi w S8 i na 100% skrzynia przełączała się pomiędzy Drive i TIP i wszystko na FIS było widoczne poprawnie <hmm>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 17 cze 2014, 21:19

FOSS pisze:
Simone331 pisze:
FOSS pisze:Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND.... <hmm>
No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić. <hmm>
To źle coś podłączacie.
Robiłem to u kolegi w S8 i na 100% skrzynia przełączała się pomiędzy Drive i TIP i wszystko na FIS było widoczne poprawnie <hmm>
FOSS hehe... Narazie tą są subiekcje nie wcielone jeszcze w życie. Mam u siebie fabryczną kierę z TIPem, a on sam działa dopiero po przerzuceniu selektora na pozycję Tipa więc tak jak fabrycznie być powinno. W moich powyższych wypowiedziach wyraźnie zaznaczałem, że chcę zrobić mały myk podłączając bezpośrednio plusa do przycisków na kierze, bo wszelkiego rodzaju kodowania pozwalające na załączanie TIPa przyciskani na kierownicy z selektorem w pozycji D nie działają. No nic, trzeba będzie samemu to sprawdzić. <hmm>

A tak jeszcze spytam, u tego kolego w S8 to skrzynia była z trybem S?

bodzio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 21 paź 2013, 23:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bodzio » 17 cze 2014, 22:58

Ja mam s8 z trybem S i przyciski z kierownicy działają w pozycji D.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 17 cze 2014, 23:05

bodzio pisze:Ja mam s8 z trybem S i przyciski z kierownicy działają w pozycji D.
W skrzyni z trybem S da się zrobić kodowanie, aby TIP działał tak samo jak u Ciebie. Ja mam skrzynie bez trybu S i zakodować się jej nie da. Pozostaje zmiana sterownika i selektora lub czary mary z elektryką. <onie>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 cze 2014, 10:55

Simone331 pisze:A tak jeszcze spytam, u tego kolego w S8 to skrzynia była z trybem S ?
Tak, skrzynia z trybem Sport.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl