![]() |
![]() |
![]() |
[S6 C5 99 4.2Q ] Drgania i szarpanie TIPa
[S6 C5 99 4.2Q ] Drgania i szarpanie TIPa
Witam.
Jestem właścicielem od miesiąca, Problem jest następujący. Po odpaleniu buja delikatnie samochodem. Po wciśnięciu D lub R przestaje bujać / falować ale auto zaczyna lekko drgać, wyczuwalne jest to jedynie kiedy trzymam pedał hamulca. Kolejnym problemem jest z zmiana biegów z 3 na 4 i redukcja z 4 na 3, wtedy występuje szarpnięcie, tylko wtedy. Nie ma znaczenia czy jadę spokojnie czy dynamicznie. Nie szarpnie przy zmianie z R na D. Nie wiem kiedy wymieniany było olej w skrzyni. Proszę o podpowiedz z jakimi kosztami muszę się liczyć jeżeli na podstawie tych objawów można coś wywnioskować. Gdzie w woj mazowieckim można udać się na konkretnę diagnozę? oczywiście w miarę dobrych pieniądzach ? czy midparts jest dobrym wyborem ?
Auto to audi S6 C5 1999r, 4.2 PB
..............................
Poprawiłem tytuł tematu-Nie piszemy kaps lockiem!
Apophis
Jestem właścicielem od miesiąca, Problem jest następujący. Po odpaleniu buja delikatnie samochodem. Po wciśnięciu D lub R przestaje bujać / falować ale auto zaczyna lekko drgać, wyczuwalne jest to jedynie kiedy trzymam pedał hamulca. Kolejnym problemem jest z zmiana biegów z 3 na 4 i redukcja z 4 na 3, wtedy występuje szarpnięcie, tylko wtedy. Nie ma znaczenia czy jadę spokojnie czy dynamicznie. Nie szarpnie przy zmianie z R na D. Nie wiem kiedy wymieniany było olej w skrzyni. Proszę o podpowiedz z jakimi kosztami muszę się liczyć jeżeli na podstawie tych objawów można coś wywnioskować. Gdzie w woj mazowieckim można udać się na konkretnę diagnozę? oczywiście w miarę dobrych pieniądzach ? czy midparts jest dobrym wyborem ?
Auto to audi S6 C5 1999r, 4.2 PB
..............................
Poprawiłem tytuł tematu-Nie piszemy kaps lockiem!
Apophis
Ostatnio zmieniony 19 sie 2014, 18:27 przez s6sowa, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie sądze aby falowanie auta miało coś wspólnego z szarpaniem skrzyni. To szarpanie z 3 na 4 bieg może to być konwerter lub sterownik skrzyni biegów. Co pokazuje VAG? Jeśli to konwerter, to regeneracja ok.600 zł + zdjęcie i zamontowanie skrzyni wiec ok.1500zł. Jeśli sterownik to wystarczy zregenerować, lub kupić inny (sprawny). Ostatnio zmieniałem w swojej A8 sterownik to nie zdążyłem papierosa spalić, a już miałem zamontowany 

s6sowa, Co do szarpania przy zmianie biegów sprawdź dokładnie mocowanie wału, podporę, tylny most, zawieszenie tył itp. W moim przypadku okazało się zerwane poduchy mocowania tylnego mostu.
Co do bujania to polecam podłączenie pod kompa. Takie bujanie na wolnych obrotach na P czy N a zanikające przy zapodaniu D lub R określają jakąś niesprawność jednostki napędowej. Wypadanie zapłonów, brak zapłonu, niesprawności sąd lambda lub przepływomierza,
Bez kompa się nie obejdzie. Podłącz i sprawdź jakie błędy wyrzuci.
Jeśli masz jakieś niedomagania w osprzęcie silnika jednocześnie przekłada się to na kulturę pracy skrzyni biegów. Więc i to szarpanie przy zmianie biegów może mieć też związek z silnikiem.
Sprawdź przepływomierz jakie wartości podaje i czy dobrze liczy masę powietrza przepływającą przez niego.
Jeśli odczytasz błędy to podaj, wtedy będziemy myśleć co robić dalej.
Zakłady gdzie robią skrzynię zapytają się czy silnik ma jakieś błędy. Jeśli tak to każą Ci najpierw ogarnąć błędy w silniku dopiero diagnoza co do skrzyni
Co do bujania to polecam podłączenie pod kompa. Takie bujanie na wolnych obrotach na P czy N a zanikające przy zapodaniu D lub R określają jakąś niesprawność jednostki napędowej. Wypadanie zapłonów, brak zapłonu, niesprawności sąd lambda lub przepływomierza,
Bez kompa się nie obejdzie. Podłącz i sprawdź jakie błędy wyrzuci.
Jeśli masz jakieś niedomagania w osprzęcie silnika jednocześnie przekłada się to na kulturę pracy skrzyni biegów. Więc i to szarpanie przy zmianie biegów może mieć też związek z silnikiem.
Sprawdź przepływomierz jakie wartości podaje i czy dobrze liczy masę powietrza przepływającą przez niego.
Jeśli odczytasz błędy to podaj, wtedy będziemy myśleć co robić dalej.
Zakłady gdzie robią skrzynię zapytają się czy silnik ma jakieś błędy. Jeśli tak to każą Ci najpierw ogarnąć błędy w silniku dopiero diagnoza co do skrzyni
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Mam to samo i to nie jest wada żadnych półosi przegubów tylko skrzynia jest uszkodzona ale w jakim stopniu to już nie powiem . Jak włączysz 3 bieg na lewarku to wszystkie dolegliwości szarpania znikną . Rozumiem że jak dolatujesz do skrzyżowania i zwalniasz to nagle jebnięcie . Ja czekam aż się wysypie skrzynia całkiem i wtedy wymienię na sprawdzoną jak na razie rok z tym latam.
chicken20091986, nie czekaj tylko weź skrzynke ode mnie bo mam na sprzedaż
Udało mi się kupić skrzynie, konwerter oraz sterownik za śmieszne pieniądze. Zamontowałem wszystko, i póki co jest bajka
W starej skrzyni miałem taki objaw: Jechałem powyżej 90 km/h i gdy dałem mocno gazu (redukcja z 5 na 2 bieg) było pierw baardzo mocne uderzenie (w momencie zrzucania biegu czuć było, że przechodzi przez 4 bieg) a potem ładnie wchodziła dwójka. Na kompie pokazywało mi "Konwerter - uszkodzenie". Zmieniłem skrzynie i konwerter ale delikatnie poszarpywania przy 4 i 5 biegu pozostały
. Jak się później dowiedziałem, mechanik zapomniał zmienić sterownika, a wiec w 5 minut wymieniłem sterownik i teraz jest super
s6sowa, Najtaniej oraz najszybciej bedzie, jak ktoś ci użyczy sterownik skrzyni i podmienisz go. Zobacz czy szarpania dalej będą. Jeśli okaże się, że sterownik uszkodzony, broń boże nie wysyłaj go do AID ASB w Tczewie (wiem, że facet regeneruje tam sterowniki ), ale o tym poczytaj w dziale "Odradzam"




dzięki ernesto
VAG nie pokazuje błędów, kiedyś był błąd sondy lambda ale teraz już nie wyskakuje.
Mój tester to MOTORSCAN TOTALDIAG 5800
Ogólnie za samochodem słychać lekki strzał z wydechu co sugeruje wypadanie.
Jaką wartość zasysanego powietrza jest wymagana ? sprawdzę to.
Ogólnie auto kupiłem po strzale w koło, wymieniłem mocowanie sanek i całą goleń. Możliwe jest że któraś poduszka została naruszona ale pod łyżką nic nie czuć.
VAG nie pokazuje błędów, kiedyś był błąd sondy lambda ale teraz już nie wyskakuje.
Mój tester to MOTORSCAN TOTALDIAG 5800
Ogólnie za samochodem słychać lekki strzał z wydechu co sugeruje wypadanie.
Jaką wartość zasysanego powietrza jest wymagana ? sprawdzę to.
Ogólnie auto kupiłem po strzale w koło, wymieniłem mocowanie sanek i całą goleń. Możliwe jest że któraś poduszka została naruszona ale pod łyżką nic nie czuć.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
s6sowa, to sproboj olej wymienic. Masz zawsze te 50/50 ze sie poprawi jak to bylo w moim przypadku. Objawy podobne, poza bujaniem po dodpaleniu, ale w drodze porafilo trzesc autem i byly szarpniecia wlasnie mieszy 3-4 biegiem i na odwrot. Wyjscia nie bylo, olej musialem zmienic. Wymiana statyczna na dwa razy. Za drugim razem po ok 500-700km nowy filrt, świeżutki olej i smigam juz 1,5 roku bez problemow....
to nie jest zwykły napęd...to
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Też kiedyś miałem takie twarde zejście z 2 na 1, też odczuwalne z tyłu. Okazało się, że był ubytek oleju w skrzyni, źle zamontowana uszczelka wylewała olej. Partacze z MidPartsu tak mi olej wymieniali <niewiem> Po uzupełnieniu oleju problem znikł. Ja bym na Twoim miejscu zajrzał do oleju.s6sowa pisze:Kogo możecie polecić z okolić Siedlec (do 100km) a żeby to zdiagnozować ? Silnik już nie faluje, problemem był źle ustawiony rozrząd. Pozostało sporadyczne szarpnięcie z 3 na 4 i czasem przy zejściu z 2 na 1. Czuć wyraźnie uderzenie z tylnej części pojazdu.
Co do warsztatów od diagnozy to nie ma cudów, gdzie nie pojedziesz to usłyszysz, że skrzynie trzeba wyjąć, a wiadomo czym to się kończy zazwyczaj
