części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 ] Tiptronic szarpie i nie zmienia biegów

Keaty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 06 lip 2014, 14:55
Lokalizacja: konin

[S8 D2 98 ] Tiptronic szarpie i nie zmienia biegów

Post autor: Keaty » 13 sie 2014, 16:45

Witam, mam problem ze skrzynią 5biegową tiptronic audi s8 d2. Przy odpaleniu auta coraz cześciej nie chcą mi wskakiwać biegi, szarpie przy włączeniu D lub R, ruszam jedynie(jak mi się zdaje) z ostatniego biegu. Na fisie wyskakuje mi czerwona ramka PRND432 wówczas przy przełączeniu na ręczna plus minus nie chce mi załapać skrzynia jakby nie widziała biegów :/ najgorsze to że zauważyłem że kat jest oblany olejem. Proszę o pomoc i dziękuje z góry :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 13 sie 2014, 17:08

Zalecane podpięcie komputera, jak i sprawdzenie poziomu oleju w ASB.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Łukasz10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 lut 2014, 20:17
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Łukasz10 » 13 sie 2014, 18:46

Skrzynia przechodzi Ci najprawdopodobniej w tryb awaryjny i pracuje na trzecim biegu. Podłącz vaga i sprawdź błędy a także poziom oleju w skrzyni. Nie chce niczego sugerować ale mógł się rozlecieć któryś koszyczek
Łukasz10

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 13 sie 2014, 20:48

Łukasz10 pisze:pracuje na trzecim biegu
raczej na piątym, reszta tak jak Kolega pisze.

Keaty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 06 lip 2014, 14:55
Lokalizacja: konin

Post autor: Keaty » 13 sie 2014, 21:22

Dziękuję za podpowiedz :) sprawdzałam poziom oleju (przy włączonym i wyłączonym silniku) w skrzyni i okazało się że jest go chyba aż za dużo bo się wylewał, zmartwił mnie jedynie kolor był ciemny...zobaczę jeszcze co mi wykaże podpięcie tego vaga :] dzisiaj przejechałam się kawałek i skrzynia mi załapała...ale nie na długo <niewiem> jeśli macie jeszcze jakieś pomysły jak mi pomóc to z góry bardzo dziękuje bo nie uśmiecha mi się wydawać aż tyle pieniążków :(

Damian921221

Post autor: Damian921221 » 13 sie 2014, 21:41

Wylej ten stary olej i zalej świeży w odpowiedniej ilości.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 13 sie 2014, 22:37

Poczytaj najpierw jak sprawdzić stan oleju w skrzyni bo do tego jest odpowiednia procedura (temp okolice 35-40st i ma się leciutko sączyć z korka)..
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Łukasz10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 lut 2014, 20:17
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Łukasz10 » 14 sie 2014, 10:54

sprawdź jeszcze jakie masz błędy skoro olej patrzyłeś będziesz wiedział na czym stoisz
Łukasz10

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 14 sie 2014, 12:04

Gabriel pisze:
Łukasz10 pisze:pracuje na trzecim biegu
raczej na piątym, reszta tak jak Kolega pisze.
Po co wypowiadać się jak nie ma się zielonego pojęcia?
Autor tematu sam napisał że zapaliły się wszystkie biegi na czerwono co ewidentnie wskazuje na tryb awaryjny skrzyni, więc korzysta ona tylko z 3 biegu.
Autorze (autorko?) - Po zauważeniu wycieku oleju, jak sam zauważyłeś natychmiast trzeba było zaprzestać dalszej jazdy. Jeśli olej wycieka na katalizator, najprawdopodobniej puścił uszczelniacz na łączeniu skrzyni z silnikiem - temat był omawiany, wystarczy poszukać.
Zmiana oleju w przypadku niewyeliminowania wycieku mija się z celem.
Nie chcę straszyć - jeśli jednak jeździłeś sporo bez odpowiedniej ilości oleju, po zdjęciu miski może okazać się że na magnesie znajdziesz znaczną ilość opiłków - wtedy już tylko remont.

MARCINSOBI
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 142
Rejestracja: 24 sty 2012, 08:12
Lokalizacja: Police

Post autor: MARCINSOBI » 14 sie 2014, 15:51

a ja na swoim przykładzie podam ze w trakcie trybu awaryjnego moja skrzynia chodziła tylko na 5 biegu,wiem bo osobiście jechałem z mechanikiem i trzymałem komputer na kolanach
wiec wrzucony bieg widocznie zależy od typu usterki,u mnie były kosze do wymiany, tarczki i wiele innych
Marcin

Keaty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 06 lip 2014, 14:55
Lokalizacja: konin

Post autor: Keaty » 14 sie 2014, 21:29

Dzisiaj byłam podpiąć vaga..wykazały mi 3błeby
17090- czujnik trybu pracy(P/N/D itd.) skrzyni biegów (F125)
P0706-35-10 niezrozumiały sygnał- sporadyczny
18265- sygnał obciążenia
P1857-35-10 komunikat o usterce ze sterownika silnika- sporadyczny
17087- przełącznik świateł hamowania (F)
P0703-35-00 usterka elektryczna w obwodzie
po wykasowaniu błedów vagiem skrzynia już mi nie wariuje, zobaczymy na jak długo....hmmm nie wiem co o tym myśleć <niewiem> jeżeli ktoś się orientuje i rozpisze mi bardziej o co chodzi w tych kodach byłabym bardzo wdzięczna :*

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 14 sie 2014, 21:50

Ale poziom oleju sprawdz. Tak jak pisał Kolega krzychu22.p1i, jest na to procedura, dobrze opisana na forum. Poziom oleju bardzo ważna sprawa, pozwoli uniknąć wielu kłopotów.
MARCINSOBI pisze:w trakcie trybu awaryjnego moja skrzynia chodziła tylko na 5 biegu
Ja Ci wierzę, ale jak to stwierdził Kolega Rapik, ja nie ma zielonego pojęcia :P
Moja była skrzynia często pracowała w trybie awaryjnym i zawsze to był bieg 5.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 14 sie 2014, 23:43

Pozycioner wybieraka F125 może siać tu propagandę, olej warto też wymienić dla spokojności i dłuższego żywota skrzyni amen. :p
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Keaty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 06 lip 2014, 14:55
Lokalizacja: konin

Post autor: Keaty » 15 sie 2014, 14:45

Interesuje mnie teraz temat typu,,Pozycioner wybieraka F125,, bardzo prosze podpowiedziec mi cos więcej o tym...czy ma ktoś jakieś fajne linki gdzie on się znjaduję czy jak go zdemontować?
Kobieca intuicja podpowiada mi,że być może to będzie to i od tego właśnie się zabiore...czy dobrze zrobie to sie okaże :/

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 sie 2014, 15:12

Jest on widoczny i dostępny od spodu auta. Na początek warto wyczyścić kostkę aby poprawić styk. Tutaj są małe pomoce:
Obrazek Obrazek Obrazek
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl