[D3 03 4.2MPI ] Wymiana żarówek
U mnie w Audi nie zapala się lewy żarnik,wymieniłem na nowy i dalej nic...co teraz? zapłonnik czy przetwornica ? stawiam na zapłonnik,oryginał 500 zł już mam zamówiony.
Lampe wyjąłem odkręcając 4 śrubki,nastepnie trzy srubki trzymające błotnik ,lekko go odchyliłem podkładając klin ,odłączyłem z dołu kostke i lampa pięknie wyszła...
Ciekawe tylko czy ten zapłonnik pomoże,owszem mogłem przełożyć z drugiej lapmy i sprawdzić...ale czasu zawsze mało
8-)
[ Dodano: 2013-12-02, 14:26 ]
jak już założe nowy dam znac kolegom.
Lampe wyjąłem odkręcając 4 śrubki,nastepnie trzy srubki trzymające błotnik ,lekko go odchyliłem podkładając klin ,odłączyłem z dołu kostke i lampa pięknie wyszła...
Ciekawe tylko czy ten zapłonnik pomoże,owszem mogłem przełożyć z drugiej lapmy i sprawdzić...ale czasu zawsze mało
8-)
[ Dodano: 2013-12-02, 14:26 ]
jak już założe nowy dam znac kolegom.
tom980-Starogard Gdański
demontaż lamp przednich a8 d3
Witam,
może ktoś opisać jak wymontować przednią lampę (zderzak z pełnym grilem) ? Mam problem z lewą lampą po myciu lub przy deszczowej pogodzie zaczyna trochę parować w środku. Chciałbym ją wymontować w domowych warunkach bez zdejmowania zderzaka i uszczelnić.
może ktoś opisać jak wymontować przednią lampę (zderzak z pełnym grilem) ? Mam problem z lewą lampą po myciu lub przy deszczowej pogodzie zaczyna trochę parować w środku. Chciałbym ją wymontować w domowych warunkach bez zdejmowania zderzaka i uszczelnić.
Re: demontaż lamp przednich a8 d3
Musisz zdjąć zderzak.wafelo pisze:Witam,
może ktoś opisać jak wymontować przednią lampę (zderzak z pełnym grilem) ?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
dekielki lampy
Dzięki muszę się zabrać.
Powiedzcie czy w tylnych dekielkach reflektora lampy przedniej od ksenonu i dziennych da się wyciągnąć uszczelkę i np. założyć odwrotnie czy jest ona w nim zgrzana? Myślę że nie dociska ona już dobrze. Przeważnie jest zgnieciony sam środek.
Powiedzcie czy w tylnych dekielkach reflektora lampy przedniej od ksenonu i dziennych da się wyciągnąć uszczelkę i np. założyć odwrotnie czy jest ona w nim zgrzana? Myślę że nie dociska ona już dobrze. Przeważnie jest zgnieciony sam środek.
Re: dekielki lampy
Jest wyciągalna, nie jest wklejona.wafelo pisze:Dzięki muszę się zabrać.
Powiedzcie czy w tylnych dekielkach reflektora lampy przedniej od ksenonu i dziennych da się wyciągnąć uszczelkę i np. założyć odwrotnie czy jest ona w nim zgrzana?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
dekielki lampy
dzięki a czy do wyjęcia tych dekli muszę rozbierać zderzak czy uda się to zrobić zdejmując filtr powietrza z lewej? Chodzi o te dwa dekielki od dziennych i ksenonów.
Re: dekielki lampy
Zdjąć puszki od filtrów powietrza - tzn. tylko górę puszki i wyjąć wkład filtra, dołu ruszać nie trzeba. Zderzak zostaw w spokojuwafelo pisze:dzięki a czy do wyjęcia tych dekli muszę rozbierać zderzak czy uda się to zrobić zdejmując filtr powietrza z lewej? Chodzi o te dwa dekielki od dziennych i ksenonów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
dekielki lampy
Czy te uszczelki posmarować czymś na styku z lampą np smar silikonowy lub wazelina techniczna?
Moje wrażenia z pierwszej wymiany żarników po przeczytaniu tego tematu (2003 rok preFL)
Strona lewa (pasażera). Zdjąłem górną część obudowy filtra powietrza i wyjąłem filtr. Odkręciłem wspomniane 2 torxy na górze i 2 na dole i niestety nie dało się całej lampy wyjąć bo blokowała mi się w dolnej części o zderzak ale wysunęła się kilka centymetrów na tyle, że otworzyłem lampę jak w każdym innym samochodzie i ukazała mi się chyba przetwornica. Ruchem delikatnie lewo/prawo przekręciłem ją i wyjąłem. Teraz zrobiłem sobie zdjęcie najprostszym smartfonem co tam jest w środku i jak wygląda. Drucik z obu stron jak w każdym innym aucie. Wyjąłem/włożyłem nowy żarnik (najpierw z 5 razy przećwiczyłem na starym aby nowego nie uszkodzić). Strona lewa poszła (1h pracy ale bez zdjęcia telefonem co tam jest w środku chyba nawet i czteropak by nie pomógł albo jestem za nerwowy ;-))
Strona od kierowcy okazała się prostsza wbrew pozorom i opisowi bo trochę mnie przerażało, zdejmowanie nadkola itd. Poszło szybciej niż myślałem, plastikowe nadkole to kilka torxów, wyjmujesz i masz super dostęp i wszystko widać. Jak coś to polecam zacząć od strony kierowcy zobaczysz co i jak jest zamontowane z drugiej strony będzie prościej nie trzeba będzie zdjęć robić ;-)
Strona lewa (pasażera). Zdjąłem górną część obudowy filtra powietrza i wyjąłem filtr. Odkręciłem wspomniane 2 torxy na górze i 2 na dole i niestety nie dało się całej lampy wyjąć bo blokowała mi się w dolnej części o zderzak ale wysunęła się kilka centymetrów na tyle, że otworzyłem lampę jak w każdym innym samochodzie i ukazała mi się chyba przetwornica. Ruchem delikatnie lewo/prawo przekręciłem ją i wyjąłem. Teraz zrobiłem sobie zdjęcie najprostszym smartfonem co tam jest w środku i jak wygląda. Drucik z obu stron jak w każdym innym aucie. Wyjąłem/włożyłem nowy żarnik (najpierw z 5 razy przećwiczyłem na starym aby nowego nie uszkodzić). Strona lewa poszła (1h pracy ale bez zdjęcia telefonem co tam jest w środku chyba nawet i czteropak by nie pomógł albo jestem za nerwowy ;-))
Strona od kierowcy okazała się prostsza wbrew pozorom i opisowi bo trochę mnie przerażało, zdejmowanie nadkola itd. Poszło szybciej niż myślałem, plastikowe nadkole to kilka torxów, wyjmujesz i masz super dostęp i wszystko widać. Jak coś to polecam zacząć od strony kierowcy zobaczysz co i jak jest zamontowane z drugiej strony będzie prościej nie trzeba będzie zdjęć robić ;-)
Wymiana palników xenon w A8 D3 4.2 TDi
No dobra... Jeżdżenie przez tydzień z "jednym okiem" dobiegło końca...
Obie strony wymieniłem przez nadkola.... Czas pracy bez większego pośpiechu to ok. 1.5h.
Narzędzia:
- klucz do kół (bo trzeba zdjąć)
- ponośnik (żaba) - bo wygodna
- lampa
- śrubokręt krzyżak
- śrubokręt trox
- narzędzie do demontarzu spinek (nie wiem jak się nazywa - ale zwykły płaski śrubokręt też może być)
Trochę chaotyczna i może nie do końca pełna fotorelacja prawa strona... Lewa idzie bardzo podobnie... Jedna spinka jest za wahaczem... (przynajmniej u mnie)
Obie strony wymieniłem przez nadkola.... Czas pracy bez większego pośpiechu to ok. 1.5h.
Narzędzia:
- klucz do kół (bo trzeba zdjąć)
- ponośnik (żaba) - bo wygodna
- lampa
- śrubokręt krzyżak
- śrubokręt trox
- narzędzie do demontarzu spinek (nie wiem jak się nazywa - ale zwykły płaski śrubokręt też może być)
Trochę chaotyczna i może nie do końca pełna fotorelacja prawa strona... Lewa idzie bardzo podobnie... Jedna spinka jest za wahaczem... (przynajmniej u mnie)
Pozdrawiam
M-i-G
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Przyjemność zaczyna się tam gdzie kończy ekonomia...
M-i-G
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Przyjemność zaczyna się tam gdzie kończy ekonomia...