części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB/LPG ] Tulejowanie głowicy pod świecę

Many
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2014, 10:52
Lokalizacja: Legnica

[D2 99 4.2PB/LPG ] Tulejowanie głowicy pod świecę

Post autor: Many » 21 sie 2014, 12:13

Witam wszystkich.
Wczoraj wydmuchało mi świecę z głowicy. Urwało oczywiście cewkę. :( Na szczęście nie zrobiło dziury w masce. Po rozmowie z fachowcem od remontów silników i naprawy głowic w Legnicy okazało się że tulei już dawno nie ma a świeca została tylko wklejona czy coś takiego. Problem w tym że nie chcę ściągać głowicy jeśli nie jest to konieczne. Pytanie czy znacie jakiś fachmanów którzy wykonują tego typu usługi bez jej zdejmowania Wrocław i okolice?
Ostatnio zmieniony 21 sie 2014, 15:58 przez Many, łącznie zmieniany 1 raz.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 21 sie 2014, 13:16

Witam!
To wszystko zalezy od tego co dalej z autem. :)
Swego czasu byly takie ciekawe zestawy do naprawy gwintow.Wygladalo to jak sprezynka ktora sie nakrecalo na uszkodzony gwint i to zalatwialo skutecznie temat.
Postaraj sie za tym poszperac.

Stefan.

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 21 sie 2014, 13:44

Sa zestawy do regeneracji gwintow 14x1.5, wpuszcza sie sprezynke i dziala to bez problemow. Robilem tak w kilku autach, bez sciagania glowicy. Raz znajomemu w S8 360ps, czy nawet w 2.2T, gdzie auto jezdzi juz ponad 2 lata na doladowaniu 1.5 bara i nic sie nie dzieje.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 21 sie 2014, 13:48

Najważniejsze to odessać wióry z cylindra reszta bezproblemowo zestawem sprężynki.

Awatar użytkownika
Kuki30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 15 lip 2013, 15:18
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Kuki30 » 21 sie 2014, 15:53

Witam
Miałem już kiedyś taki problem :/ Te zestawy naprawcze nie koniecznie są dobre. Przede wszystkim jakość tulei jest ważna a te po 50 zeta ogólnie specjaliści nie polecają. Samemu lepiej się w to nie bawić bo: jak krzywo rozwiercisz to już nic z tym nie zrobisz i może być problem z wkręceniem świecy. Jak opiłki się dostana do cylindra to ;( Także oszczędność tu nie wchodzi w grę bo jak coś pójdzie nie tak to i tak głowica do zdjęcia. Ja płaciłem za usługę wstawiania tulei 300zł z gwarancją, nie pamiętam dokładnie już na ile (chyba rok). W każdym bądź razie wykręcałem i wkręcałem świecę bez najmniejszych problemów.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 sie 2014, 16:02

Tylko ciekawe czy ten zestaw naprawczy będzie miał się czego złapać, bo jak tam już było wklejane to pewnie z gwintem jest już cienko <hmm>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Many
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2014, 10:52
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Many » 21 sie 2014, 16:08

Faktycznie są takie zestawy, natomiast nie wiem czy to wystarczy. :( Wygląda na to że poprzedniemu właścicielowi musiało wydmuchać całą tulejkę z gwintem, bądź ktoś wykręcił z nią świecę bo gwintu tam żadnego nie widać który można byłoby poprawić. Najprawdopodobniej w celu sprzedaży auta użyto tylko kleju który trzymał wszystko w kupie. :( tzw. cięcie kosztów. MASAKRA.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 sie 2014, 16:15

Many pisze:Faktycznie są takie zestawy, natomiast nie wiem czy to wystarczy. :( Wygląda na to że poprzedniemu właścicielowi musiało wydmuchać całą tulejkę z gwintem, bądź ktoś wykręcił z nią świecę bo gwintu tam żadnego nie widać który można byłoby poprawić. Najprawdopodobniej w celu sprzedaży auta użyto tylko kleju który trzymał wszystko w kupie.
No mi to się wydaje że bez ściągania głowicy się nie obejdzie..... o ile oczywiście chcesz tym jeszcze pojeździć i chcesz aby to było zrobione dobrze.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Many
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2014, 10:52
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Many » 21 sie 2014, 16:27

Nie kupiłem auta by go teraz sprzedać bo jakiś matoł nie potrafił dokręcić świec. :) Trzeba to zrobić raz a dobrze.
Znalazłem gościa w Wałbrzychu który od lat wykonuje takie rzeczy bez ściągania głowicy. trochę z nim porozmawiałem by rozeznać się w temacie jak to facet będzie robił. :) Po kilku pytaniach facet mnie przekonał mówiąc cytuje: "... na klej? Proszę pana na klej już dawno nie robi się takich rzeczy, to epoka kamienia łupanego...." itd., :) Z tego co zrozumiałem to facet rozwierca z odsysaniem wiórów i osadza gniazdo z gwintem. Koszt takiej usługi to 200 zł. :)
Auto na lawetę i do Wałbrzycha.

Damian921221

Post autor: Damian921221 » 21 sie 2014, 16:57


majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 21 sie 2014, 18:57

Witam!

Stara skuteczna metoda:ustawic cylinder na ssaniu i pompka do materaca badz wylot odkurzacza do kolektora ssacego.

Stefan.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 21 sie 2014, 22:02

jak jest olej na tłoku to może się przykleić
ale jak montują lpg to też nie zdejmują i auta żyją :D

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 21 sie 2014, 22:31

Witam!
pepi pisze:jak jest olej na tłoku to może się przykleić
ale jak montują lpg to też nie zdejmują i auta żyją :D
Pepi co ma sie przykleic? Powietrze do oleju? A skad mialo by byc az tyle oleju na tloku? Rozwin mysl bo nie nadazam.


Stefan.

ernesto

Post autor: ernesto » 21 sie 2014, 22:36

Olej na tłokach, nawet z nieszczelnych gumek zaworowych ;) i olej pięknie spływa sobie po zaworach na denko tłoka ;)

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 21 sie 2014, 22:52

Witam!

:) Tak to nawet w "Warszawach" nie bylo! W takiej sytuacji potrzeba by bylo "konefki na dolefki" :) Wlej kilka kropelek oleju do kazdego cylindra i uruchom silik.Sadze ze nawet poczciwa "Syrenke" przycmisz.


Stefan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl