[D3 04 4.2MPI ] Wymiana rozrzadu
w takim celu że jak napinasz pasek to ząbki od paska mogą spowodować to że się nie napnie wszędzie
równomiernie
cała filozofia w tym właśnie
dlaczego ludziom na mazak się udaje
bo jak teoretycznie było dobrze ustawione kiedyś to jeśli tak samo napniesz to może się uda i nie będą cuda .
Ale jak ktoś wcześniej zwalił to może być ...
Ja mam blokady
koszt ich 250 pln
równomiernie
cała filozofia w tym właśnie
dlaczego ludziom na mazak się udaje
bo jak teoretycznie było dobrze ustawione kiedyś to jeśli tak samo napniesz to może się uda i nie będą cuda .
Ale jak ktoś wcześniej zwalił to może być ...
Ja mam blokady
koszt ich 250 pln
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Hmmmm przeczytałem ten temat, ale w książce serwisowej napisane jest również że jesli silnik jest zimny to przez chwile chodzi głośniej i to jest normalne. Ciężko powiedzieć czy się ma zużyte te nastawniki czy nie bez rozbieraniaernesto pisze:kosovo,
http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-co-odp ... ?highlight
tu jest obszerny temat ale D2 w D3 zasada podobna http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... ?highlight
Bo rozrząd napina się w kilku etapach - najpierw napinasz wstępnie rolką mimośrodową na głowicy Nr 2 a później dopiero rolką z napinaczem na głowicy Nr 1.Marcin2013 pisze:... i jeszcze jedno w jakim celu trzeba odkręcić lub poluzować koło na wałku, dlatego że między nimi nie ma napinacza ??
Tak robi się przy zablokowanym wale oraz zablokowanych wałkach - jeżeli kółka na wałkach są luźne to napięcie paska rozchodzi się równomiernie i robiąc zgodnie z instrukcją z ELSY nie da się tego poskładać źle.
Jeżeli kółek na wałkach nie odkręcamy i robimy tylko na flamaster to część procedury napinania rozrządu można właściwie wogóle pominąć bo nie ma to żadnego wpływu na ustawienie rozrządu.
Jeżeli robimy także bez blokowania wału to moim zdaniem ustawianie rozrządu można o kant d... potłuc.
Nie trzeba chyba więcej tłumaczyć, że co do zasady robienie na flamaster nie jest poprawne ale cóż, każdy robi jak chce.
Jeżeli później cokolwiek dzieje się z silnikiem, nierówno pracuje, zadławia się, traci moc, stuka przy rozruchu to stawianie ewentualnej diagnozy (pomijając ustawienie rozrządu) bywa wróżeniem z fusów.
A czytając bloki pomiarowe na VAG-u nie można stwierdzić czy to rozrząd jest przestawiony czy nastawniki dają d... czy zapłony są poprawnie czy jednak się gubią....
oczywiście tragizuję na wyrost ale czasem warto pomyśleć zawczasu
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
O ile dobrze rozumiem, to jeśli koła zębate paska rozrządu wałków rozrządu nie są uszkodzone to przy standardowej wymianie ich nie odkręcamy. Nie zaczepiamy także płytek ustalających. Listwa służy do wygodnego ustawienia szerszym otworem do wewnątrz kół rozrządu wałków rozrządu i przede wszystkim do zablokowania tych kół - po zdjęciu paska jedno może przeskoczyć (i zwykle obraca się o jakiś kąt, nikt nie zdąży zauważyć o jaki), no i bieda. Znaczki flamastrem to raczej pomocniczo. Jeśli koła zablokowane i wał zablokowany to łatwiej prawidłowo ustawić rolkę mimośrodową i cały pasek. Tak mi się wydaje, ale proszę o korektę, jeśli się mylę.FOSS pisze: Bo rozrząd napina się w kilku etapach - najpierw napinasz wstępnie rolką mimośrodową na głowicy Nr 2 a później dopiero rolką z napinaczem na głowicy Nr 1.
Tak robi się przy zablokowanym wale oraz zablokowanych wałkach - jeżeli kółka na wałkach są luźne to napięcie paska rozchodzi się równomiernie i robiąc zgodnie z instrukcją z ELSY nie da się tego poskładać źle. Jeżeli kółek na wałkach nie odkręcamy i robimy tylko na flamaster to część procedury napinania rozrządu można właściwie wogóle pominąć bo nie ma to żadnego wpływu na ustawienie rozrządu.
Bądź dobry jak chleb.
Zgodnie ze sztuką odkręcamy je zawsze i zawsze używamy blokady do wałków rozrządu oraz wału.pebo pisze:O ile dobrze rozumiem, to jeśli koła zębate paska rozrządu wałków rozrządu nie są uszkodzone to przy standardowej wymianie ich nie odkręcamy.
Jeżeli kółka rozrządu na wałkach wyglądają na uszkodzone to je również wymieniamy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
OK, dzięki za wyjaśnienie.FOSS pisze:Zgodnie ze sztuką odkręcamy je zawsze i zawsze używamy blokady do wałków rozrządu oraz wału.pebo pisze:O ile dobrze rozumiem, to jeśli koła zębate paska rozrządu wałków rozrządu nie są uszkodzone to przy standardowej wymianie ich nie odkręcamy.
Jeżeli kółka rozrządu na wałkach wyglądają na uszkodzone to je również wymieniamy.
Bądź dobry jak chleb.
To D2 przed liftem więc właściwie nie w temacie.pebo pisze:A tu Pan jeden jak ładnie pompkę wymienia:
Wiem, czepiam się i może za bardzo mądraluję ale rozrząd to rozrząd...
- klucza do wiskozy raczej zabrakło
- śrubki przy wsporniku momentu obrotowego też fajnie pod kątem odkręcał - jeszcze parę takich razy i główki już nie będą szcześciokątne - później zauważył, że napinacz rolki i tak musi odkręcić - w odwrotnej kolejności byłoby chyba łatwiej
- z tą rurą wodną i sławetnym trójnikiem miał dużego farta przy takim traktowaniu - często rozpadają się w rękach
- klucz 1/2" do śruby centralnej wału jest z deka przymały - lepiej od razu zaopatrzyć się w 3/4" albo 1".... noi blokada jest tutaj bardzo pomocna
- kółka zębate wałków rozrządu zablokowane trytkami
- ze śrubkami od pompy też sobie nieźle poczynał - pośpiech raczej nie jest wskazany
- przyrząd do napinania rolki mimośrodowej jest git - pasek na pewno napięty zgodnie ze sztuką
- dynamometr ma jak widać w ręku
A teraz zróbcie to wszystko bez ruszania przodu
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Zgadza się, D2 i zastanawiałem się czy nie dać tego w dziale [Ciekawe/śmieszne/głupie]. Ten filmik to tylko przykład, że na szybko i byle jak też można zmienić, tylko na jak długo? Przecież nie o to nam chodzi. Później pourywane gwinty, zjechane łby śrub i nakrętek nie wspominając o nastawach napinaczy itp. Ale jak ktoś się uprze, to można.
Bądź dobry jak chleb.