Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 FL ALL ] Regeneracja głowicy - jedną czy od razu dwie?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 wrz 2014, 19:53

preston81 pisze: i tak jak i tobie szkoda mi kolejne 2,5k na gowienko z aso
no jest to niestety przesada bo dwa wymienisz i masz polowe wartosci auta :/ ale znow czlowiek psychicznie inaczej podchodzi jak ma nowke z ASO a nowke nie wiadomo co... ;) ale ja wychodze z tego zalozenia ze jak bedzie sie mialo posypac to sie i tak to stanie...jestem z osob ktore nie wierza w przypadek tylko w przeznaczenie <tjaa>

no i tak bylo mi przeznaczone po dwoch latach uzytkowania zregenerowac glowice ;)

preston81, poszlo pw
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 13 wrz 2014, 19:54

no i tak...olej dzis wymienilem na

LIQUI MOLY SUPER LEICHTLAUF 10W40 + wlalem 600ml. srodka tej samej firmy od uciszania popychaczy, jednak, nic to nie dalo, tzn....jest jakby ciszej ale slychac drania :/

Zrobie jeszcze test serwisowy na uciszenie popychacza - dziada ;) czyli :

*odpalam i bez dodawania gazu czekam az sie olej rozgrzeje,

* nastepnie dodaje gazu i trzymam przez 4 min na poziomie 2 - 3 tys. obrotow.

* po 4 minutach 30 sekund przerwy .....i tak 5 razy....


jesli za 8 / 9 razem dalej bedzie go slychac to nie trafilem na niego wymieniajac ich 7 szt. ;( I teraz pytanie.... czy moge tak narazie jezdzic (bo w srodku i tak tego nie slychac) i czy sie nic z glowica nie stanie .... bo generalnie moj mechanik twierdzi zeby poczekac do wymiany rozrzadu i wtedy wymienic najlepiej pozostale 13szt bo bedzie bezproblemowy dostep. Tylko ze rozrzad to ja dopiero za jakis rok bede wymienial... :/
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 13 wrz 2014, 21:05

jeśli stuka to tylko stuka :)
da się z tym żyć
mierzyłeś ciśnienie oleju ?
i jest pewność że to popychacz ?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 13 wrz 2014, 21:54

pepi pisze:mierzyłeś ciśnienie oleju ?
i jest pewność że to popychacz ?
cisnienia nie mierzylem, ale jesli bylo by za slabe, to odzywalby sie tylko jeden popychacz a nie wiecej?

nie wiem co to moze byc innego, bo slychac to u gory w lewej glowicy miedzy 7/8 cylindrem i tylko pojedyncze stukanie. Jutro jak sie uda to nagram filmik jak to slychac....
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 wrz 2014, 08:07

no tak wiec ze sie mi rano nudziło, wiec nagrałem co to jest dokładnie za dziwek...może teraz bedzie łatwiej określić skąd to, jak to, i w ogóle... ;)







oczywiście chodził na PB... :)
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 wrz 2014, 08:58

miałem tak samo po wymianie napinacza :)
może lepiej zmierz to ciśnienie oleju ;)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 14 wrz 2014, 09:00

u mnie po dodaniu gazu to cichnie a nie jest czasem 2gi napinacz do wymiany ??
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 wrz 2014, 09:17

pepi pisze:miałem tak samo po wymianie napinacza :)
może lepiej zmierz to ciśnienie oleju ;)
na pewno zmierze

a Typepi, robiles cos z tym czy zostawiles bo wiedziales ze silnik do wymiany?
preston81 pisze:u mnie po dodaniu gazu to cichnie a nie jest czasem 2gi napinacz do wymiany ??
druga strona jest cichutka. Przy wymianie uszczelek pod pokrywami prawa strona napina elegancko i slizgi tez cale. To slychac definitywnie z tej lewej strony, gdzie juz jest prawie wszystko nowe :) ... prawie ;)
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 wrz 2014, 09:24

jakie masz ciśnienie oleju ?
na wolnych i wyżej ? :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 wrz 2014, 09:36

no to musze jutro pomierzyć....tylko tak jak wczesniej pisalem, gdyby cisnienie nie bylo wystarczajace, to stukalby tylko jeden a nie wiecej? Poza tym w miare wzrostu obrotow wzrasta czestotliwosc stukania, ale nie cichnie...tzn. jest zagluszane przez silnik, ale mimo to slychac...

ale jesli wyjdzie ze cisnienie nie takie, to co wtedy? pompa oleju, czy predzej ten zaworek?
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 14 wrz 2014, 10:40

tak slucham i slucham jednak tak nie mialem mialem tylko na starcie tzn pukał mi napinacz ktory byl juz zdezelowany i moze tak troszke tez klekotal ale jak go wymienilem to tego juz nie mam , a 2 czasem mi puknie przy starcie ale po 1s sie ucisza , podczas jazdy rowniez nic nie slysze
tak czy owak łączę się z tobą w bólu
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 wrz 2014, 11:34

preston81 pisze:a 2 czasem mi puknie przy starcie ale po 1s sie ucisza
to ze łańcuch czasem punknie / zachrobota przy starcie to moim skromnym zdaniem normalna sprawa, bo przez ta 1-2 sek. olej musi pod cisnieniem do napinacza dopłynąć. Ale to na pewno nie łańcuch...

gdzie trzeba sie wpiac tym urzadzeniem do mierzenia cisnienia oleju?
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 14 wrz 2014, 13:54

Zależy od urządzenia, zwykle w miejsce czujnika oleju lub czujnika temperatury oleju (czasami jest to to samo miejsce).
Bądź dobry jak chleb.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 wrz 2014, 18:19

do czujnika oleju się daje jest najprościej
ja jeszcze nie słyszałem napinaczy
nawet po wymianie oleju :D

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 14 wrz 2014, 19:47

Martin, jeżeli to jakiś popychacz hydrauliczny to posprawdzaj je.

Procedurka:

1. uruchamiasz silnik na 4-5 minutek (nie więcej by nie nagrzać silnika za mocno)
chodzi o to by napełnić popychacze olejem

2. ściągasz pokrywę klawiatury
3. sprawdzając każdy z popychaczy postępujesz następująco: o

3.1. obkręcasz tak wałęk by krzywka była 180 st od szklanki - biorąc nie metalową rzecz (na gruby śrubokręt zakładasz plastikową końcówkę, zabezpieczasz grubo taśmą itp.)
naciskasz na szklankę - szklanka nie powinna się ugiąć, nie powinno być luzu.

3.2. obkręcasz wałek tak (kręcąc wałem silnika) by krzywka napierała na szklankę - sprawdzasz luz - nie powinno go być, szklanka nie powinna się uginać /tutaj zazwyczaj nie występują problemy, sprężyna zaworu wystarczająco mocno dociska by wykasować luz, tutaj luz byłby wyczuwalny gdyby popychacz był rozwalony na max.

Przy tak głośnym klekotaniu to luz musi być sporawy punkt 3.1 - oczywiście jeżeli jest to klekot popychaczy.

Sprawdź ciśnienie oleju (tak jak pisał kilka razy PEPI). Bo to może być coś innego.

Np.

1. stukający zawór o tłok...
2. coś wpadło do kommory spalania przy składaniu i powoduje klekotanie (uderzanie tłoka przez to coś o zawór)
3. panewka korbowodowa
4. bardzo duży luz na prowadnicy zaworowej (raczej mało prawdopodobne)

Pomijam sprawę napinaczy łańcuszków, za mało miałem okazję ich słuchać (klekoczących).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl