Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 FL ALL ] Regeneracja głowicy - jedną czy od razu dwie?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 14 wrz 2014, 21:50

Tak, siedzą po kolektorem ssącym, tak po ukosie.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 wrz 2014, 21:57

o matko i corko....ale nie chcesz mi powiedziec ze tam trzeba glowice sciagac, bz sie dstac do tego? Rozumiem ze sam kolektor ssacy wystarczy zdjac i pod nim jeszcze taka oslone metalowa...?. :>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 14 wrz 2014, 21:59

Do zaworków tak, tylko kolektor. Głowic nie trzeba zdejmować. To się nazywa zawór zwrotny.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 wrz 2014, 22:02

to ulga :-D a do tego zaworka jakis specjalny klucz trzeba? Wygla mi to jakby na imbus??? odkrecam...wyjmuje...wkladam nowy...dziala??? :D
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 14 wrz 2014, 22:05

martin_rs4 pisze:to ulga :-D a do tego zaworka jakis specjalny klucz trzeba? Wygla mi to jakby na imbus??? odkrecam...wyjmuje...wkladam nowy...dziala??? :D
Dokładnie, ale na jaki klucz, to nie pamiętam. Kiedyś podobnie miałem w AAH (2,8), po wymianie cisza.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 wrz 2014, 22:09

hehe ja tez mialem kiedys podobnie w A4 2.8 AAH :D ale tam wystarczylo wymienic olej na polsyntetyk i to pomoglo... :) tutaj raczej mu mineralnego nie zaleje <nienie>
w kazdym razie wielkie dzieki za wskazowki....chyba ze jest jeszcze cos no co powinienem zwrocic uwage przy wymianie tego zaworka?
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 14 wrz 2014, 22:10

Raczej tylko tyle, myślę, że to prosta sprawa. Więcej zabawy będzie ze szklankami, ale wychodzi na to, że ich czas już nadszedł. Powodzenia.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 wrz 2014, 22:14

no ok. pobawie sie z tym i dam znac co i jak.
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 15 wrz 2014, 07:58

System smarowania silnika 5V.

Do ściągnięcia

Zawory te, o których mowa wcześniej, mają za zadanie uniemożliwić spłynięcie
oleju z głowicy (części wysokiego ciśnienia) po zaniku ciśnienia oleju w bloku silnika.

Czyli np. wyłączeniu silnika (pompa olejowa nie działa) ciśnienie oleju w magistrali
olejowej w bloku maleje to te zawory się zamykają i zapobiegają spłynięciu oleju
do głównej magistrali w bloku.

Chodzi np. o poranne odpalanie. Jeżeli słychać przez 2-5 sek stukot góry, później cisza
to te zaworki mogą byś przyczyną. Oczywiście szczelność wszystkich rzeczy w głowicy
też ma spory wpływ na to jak długo stuka i czy w ogóle przestaje stukać.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 15 wrz 2014, 08:12

dzis rano odpalam auto i ...stuka..ok.

wyjechałem z garażu zostawiłem auto odpalone...poszedłem zamknąć garaż i wróciłem sie do domu na chwile, wracam.....i cicho !! :D mówie super, się naprawiło :]

pojechałem do pracy ok. 18km, przyjeżdżam na parking, wysiadam i cisza! Zgasiłem auto, ale jak to ja musiałem sprawdzić jak będzie po ponownym odpaleniu...odpaliłem i... zaczęło stukać :/ ciszej niż wcześniej, ale jednak....

wychodzi na to że faktycznie może byc to ten zaworek i nie trzyma oleju. Po pracy pojade do mechanika sprawdzić ciśnienie jeśli tylko mu czas pozwoli....
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 18 wrz 2014, 20:58

noo dobra Pany :]

jak ze moj mechanik wybyl na jakies szkolenia nie mam na razie mozliwosci sprawdzenia cisnienia oleju :/ ale za to doswiadczam innych interesujacych rzeczy, a mianowicie tak jak ostanio dzis znow po odpaleniu nastala piekna cisza. Nic nie stukalo, po ok 18km rowniez cicho. Po pracy wsiadam silnik zimny, odpalam i ....cicho...kurcze mowie fajnie <hura> no to do domu + rudnka po miscie zeby dobrze dogrzac olej i....cisza....

No ale po tym jak postal jakies 15-20 min, po ponownym odpaleniu znow stuk, puk... :/ Jutro zapewne rano tez bedzie cicho bo olej jeszcze gesty, ale wychodzi na to ze jednak to w 90% wina tego zaworka zwrotego, bo nietrzyma cisnienia po zgaszeniu silnika...

powiedzcie, czy ten zaworek trzyma pod cisnieniem olej wlasnie dla popychaczy oraz nastawinka?
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 18 wrz 2014, 21:14

A może to ten specyfik l-m dolany do oleju zaczyna działać skoro jest poprawa. Wszystko musi się najpierw ułożyć, raczej nic nie działa od razu. Ja bym pojeździł jeszcze trochę i poczekał na rozwój wydarzeń. Raczej na bank to popychacze, ale pokażę jutro te Twoje filmiki mojemu mechanikowi i zobaczę co na to powie :)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 20 wrz 2014, 08:12

Moim zdaniem to nie ten zaworek.

Typowy objaw jego niewłaściwego działania wygląda inaczej.

Przy odpaleniu, przez dłuższy czas nie ma właściwego ciśnienia na górze.
Tak 3-5 sek. Później ciśnienie musi się pojawić i wszystko powinno ucichnąć.
Czyli góra powinna być cicha po dłuższej czy krótszej jeździe.

Jeżeli głośno jest na górze po dłższej pracy silnika to są możliwe trzy rzeczy:

1. puszcza jednak cos na górze ciśnienie i nie ma właściwego ciśnienia
2. podczas montażu dostało się jakieś zanieczyszczenie i zmniejszyło światło magistrali olejowej na górę.
3. nie otwiera się całkowicie ten zawór zwrotny (to ten nietypowy objaw), ciśnienie oleju napiera na jego tłoczek i się otwiera. Ponieważ "napiera" na niego ciśnienie oleju kilka BAR to ciężko by się nie otworzył, chyba, że za jego tłoczkiem umieściło się coś co go blokuje

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 wrz 2014, 16:19

jak by coś dostało się w magistrale to wałki by przytarło ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 20 wrz 2014, 21:03

marekp750 pisze:Moim zdaniem to nie ten zaworek.

Typowy objaw jego niewłaściwego działania wygląda inaczej.
marekp750, masz racje niestety to nie zaworek jest tu problemem. Wymienilem dzis ten zaworek na nowke z ASO ale niesety nic to nie dalo :/ tzn. ...po wymianie i odpaleniu (silnik zimny, olej gesty) cisza jak makiem zasial. silnik pochodzil tak pare minut. potem go zgasilem. Poczekalem chwile, odpaliem i znow cisza byla <hmm> ..mysle moze bedzie ok. Zostawilem go jeszcze odpalonego na pare minut naciszyc sie chwila ciszy :p i go wylaczylem.

po ok. 30min. musze jechac do miasta, wlaczam silnik ...kr.wa znow stuka ;( .

wychodzi na toze olej jak gesty i zimny to wyglusza ten popychacz. Moge normalnie jechac z 1h lub z 30km i dalej bedzie cicho. Dopiero jak zgasze silnik i go za chwile znow zapale jak olej juz jest dogrzany to stuka od razu po odpaleniu....

watpie zeby cos gdzies przytkane/brudne bylo bo by nawalalo bez przerwy. Dziwnym jest tez fakt ze rano olej jak zimy to wycisza dziada, ale jak sie nagrzeje (bez wylaczania silnika) to tez nie stuka nic. Sopiero musze wylaczyc / wlaczyc zeby zaczelo stukac...

Jedyny "pozytyw" wymiany tego zaworka bylo totalne czyszczenie wszystkiego co sie pod kolektorem znajdowalo bo sajgon byl nie z tej ziemi <tjaa>

PRZED

Obrazek

PO

Obrazek

no i jeszcze komora

PRZED

Obrazek

PO

Obrazek

dla potomnych zamieszcze w odpowiednim dziale opis krok po kroku jak to wymienic ten zaworek...
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl