części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 LPG ] LPG do oceny - co zrobić aby było lepiej

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 wrz 2014, 09:22

karol208 pisze:U mnie jeden Gold napędza 300KM
-fabryczny ???
bo raczej mało możliwe
i w zimie też ???

Co do sterownika jak byś miał nowy to masz dwa lata gwarancji :)
wiesz chyba to ty masz pod maską
wszystko można zepsuć ale po nieładzie pod maską ...
czego możemy się ....

Ja robiłem na apisach takie s8
ale jak bym robił to bym dał niebieską bo każdy tak daje :)
w górze też paliwo jest potrzebne

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 27 wrz 2014, 11:35

Witam!
marekp750 pisze: Padanie termiczne = w wyniku poboru (produkcji LPG w stanie gazowym) LPG, reduktor
schładza się a układ ogrzewania nie jest w stanie temperatury reduktora utrzymać.
I temp. reduktora idzie w dół. Czym bliżej jesteśmy z poborem LPG max wydajności
reduktora tym to zjawisko widoczne jest bardziej.

Wpływ na to ma często sposób wpięcia reduktora do układu chłodzenia oraz
wystawienie reduktora na działanie pędów powietrza pod maską (schładzanie zimnym powietrzem). "
Tak jak slusznie kolega podsumowal wplyw na to ma "wpiecie" do ukladu chlodzenia. Moim zdaniem zastosowanie dodatkowo niewielkiej pompki obiegowej znacznie poprawia prace ukladu.

Stefan.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2014, 13:13 przez majkaistefan, łącznie zmieniany 1 raz.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 wrz 2014, 17:03

człowieku jak byś widział reduktory i ich budowę
to byś nie wypisywał tego co piszesz
nie twierdzę że to co teraz dałeś jest błędem bo sporo prawdy w tym jest
ale są reduktory które termicznie nigdy nie umierają
goldy tak :)
Dziwi mnie fakt że taki jeden w a8 daje radę jak przy 3 litrowym motorze umierał :)
i nie są to odosobnione przypadki

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 28 wrz 2014, 19:58

Co do uwalonego sterownika to może zwarcie na kablac h wtryskowych bądż cewka wtrysku i spalilo końcówke w sterowniku

pepi, jedyne co mam przerobione to wielozawór w butli rozwiercony. Zasilanie na faro.
Mam chyba jeszcze osc stagowskie z jazdy po zabiegu rozwiercenia.

cyt. z forum LPG mojego autorstwa.
Za co byłem mocno zjechany przez mózgi tamtejszego forum. Własne obserwacje chyba należy zachować dla siebie bo pan Kaziu wie lepiej.
,, KME GOLD Moc auta 299KM, A8 ABZ V8, wtryski hana zielona (kompensacja rozdzielaczy) 2x FL02, filtr FC valtek 8mm
Ciśnienie robocze 1.31 Spadek PRZY MAX BUCIE do 1.21 przy opk 5700 rpm

Brak błędów o zapętleniu, Max prędkość podczas testu ok 160km/h
Spadek temperatury gazu z 14 na 5 stopni C przy temperaturze reduktora ok 50 stopni C
Zasilanie reduktora faro 8
rozwiercony wielozawór w butli 4,5mm, butla walec

Edit. Zimową porą może zapewne się zamrozić reduktor przy temperaturach poniżej 0st.
Jak napisali koledzy poniżej dla emeryta wystarczająco. Jak ktoś zimą lata ponad 200km/h dłuższe odcinki to nie polecam.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 28 wrz 2014, 20:35

i dobrze że cię zjechali bo jesteś w błędzie :)
karol208 pisze:z 14 na 5 stopni C przy temperaturze reduktora ok 50 stopni C
-i to ma być ok ?
lpg nadaje się tylko do wolnej jazdy ??
Moim zdaniem ma być taj jak na paliwie
w każdych warunkach pracy !

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 28 wrz 2014, 20:40

pepi pisze:Moim zdaniem ma być taj jak na paliwie
w każdych warunkach pracy !
Nic dodać, nic ująć.
Nie pamiętam, kiedy wcześniej odpowiedziałeś jednym zdaniem, wyczerpująco i na temat.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 28 wrz 2014, 21:16

ale i tak nic nie trafi do ludzi
takie mamy realia
Potem się dorabia zasady pod błędne założenia ;)
Jeszcze bym rozumiał jakby 4.2 było trudnym autem do zagazowania
jest bardzo mało wymagającym ale na pewnych zasadach
które się co chwila przewijają tu i w paru tematach
Bardziej pasowało by zatytułować jak nie zakładać lpg do a8

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 28 wrz 2014, 21:35

Witam!
Gabriel pisze:Nie pamiętam, kiedy wcześniej odpowiedziałeś jednym zdaniem, wyczerpująco i na temat.
bardzo sluszna uwaga.
Jezdze autem ktore "robil" karol 208. Wiozlem nim tez klubowych (z tego forum) kolegow. Lekkiej nogi to raczej nie mam.Pokazywalem jednemu z kolegow przymierzajacemu sie wowczas do zakupu rachunki za paliwo z ktorych wynika zuzycie.Moga opowiedziec o swoich wrazeniach z jazdy tym samochodem. Auto jest bardzo dynamiczne nie szarpie nie sprawia jakichkolwiek problemow.Tankowalem tez w Polsce gaz i zadnej roznicy.Oczywiscie zaraz wypowie sie ktos kto bedzie twierdzil ze wszyscy sie myla a tylko on ma wiedze i racje.
Wnioski wyciagnijcie sami.


Pozdrawiam.Stefan.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 28 wrz 2014, 22:36

pepi pisze:
karol208 pisze:z 14 na 5 stopni C przy temperaturze reduktora ok 50 stopni C
-i to ma być ok ?
lpg nadaje się tylko do wolnej jazdy ??
Zauważ że podałem temperaturę reduktora nierozgrzanego bo w takich warunkach zimowych robiłem OSC.
Różnica pomiędzy temperatura reduktora a lpg 45st. jeżeli reduktor rozgrzeje do normalnej temp pracy czyli ok 90st to lpg będzie miało 20-30st.
Latem nie mam wyższej temp lpg niż 50st.
Ciągle testuje Agisa P13 przeglądałem właśnie osc z P13 i w ciepły dzień ok 25st.
Temp reduktora ok 90-95st
ciśnienie spadek max z 1 bar robocze na 0,9 przy bucie ok 220km/h
Temp reduktora nieco spad o kilka stopni natomiast gazu wynosi w granicy 35-50st


To są moje obserwacje więc jeżeli ktoś uważa że jeden za mało bo zimą musi pokręcić bokiem na parkingu to ok. Ja zimą nie latam pełnym butem.

Ja nie powielam plotek ,,Tata a Marcin powiedział..." sam sprawdzę i się dowiem.

Należy pamiętać że 2 reduktory to więcej płynu w układzie co wydłuża czas rozgrzewania silnika i przełaczenia na LPG.

Mi jak na razie 1 gold wystarcza, czas pokaże. nad pompą ABS ma ciepło i węże do niego nie są kilometrowe

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 28 wrz 2014, 23:10

No tak, jednemu starczy to... innemu tamto...
Prawda jest taka, że zakład który montuje LPG do samochodu, ma tak dobrać komponenty i montaż, aby LPG obsługiwało cały zakres pracy silnika. Choćby cały świat w koło, kierowca z butem w podłodze, chciał przejechać. A jak sam kierowca jezdzi, to już nie powinno ich obchodzić. W końcu za to biorą kasę, a nie patrzeć gdzie dla siebie zaoszczędzić kolejną stówkę.
I wydaje mi się że tego temat dotyczy, a nie jak zaoszczędzić na instalacji, bo nie używam pełnej mocy samochodu.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 28 wrz 2014, 23:57

Witam!
Gabriel pisze: Prawda jest taka, że zakład który montuje LPG do samochodu, ma tak dobrać komponenty i montaż, aby LPG obsługiwało cały zakres pracy silnika.
I tu jest sedno sprawy!Nie ze "wiatr polnocny" czy Kowalski pijany albo brak autoryzacji Jozka.Czytajac posty niektorych "gwiazdorow" wlosy deba staja.W wiekszosci instalacji sa uzyte komponenty zupelnie do tego sie nie nadajace za ktore klient placi pozniej potwornie wysoka cene a auto zamiast jezdzic taniej sumujac koszty napraw i "strojen" znacznie drozej!
Wniosek z tego taki:nalezy omijac "ekspierdow" oraz idiotow i cieszyc sie zyciem.

Pozdrawiam.Stefan.

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 29 wrz 2014, 11:08

no i samochód poszedł znowu do gazoli... powiedział, że instalacji nic nie zmieniali, jedynie kable od czujnika temp... czyli najprawdopodobniej gdzieś w instalacji już było delikatne zwarcie, a jak ruszyli kablami to się odezwało znowu, bo bezpiecznik był wsadzony już 25A, jak mi się on przepalił wsadziłem nowy, który dzisiaj dopiero zobaczyliśmy że się nie przepalił tylko przytopił i przez to pewnie sterownik dostał... ;(

Gość

Post autor: Gość » 29 wrz 2014, 12:38

ALe dyskusja rozgorzała :) Ja tam mam jeden parownik,pracuje to poprawnie czy zapitalam czy nie jeszcze nie zawiodło :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 wrz 2014, 18:46

:)
jeden lubi raz a dobrze
drugi lubi poprawiać
jeszcze inny jedzie to jedzie ale jak by jechało jak by było zgodnie ze sztuką :)

Opaski nie poprawili widać nie trzeba ;)
to po co dali na 12mm ?

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 04 paź 2014, 22:50

Pany, tu rozpiska mojego sterownika:
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... wadzen.pdf
rozebrałem dziada i spalone są ścieżki od pinów 13 i 41... ogólnie aż się płyta przepaliła...
z miernikiem w dłoni obydwa kable są na zwarciu z masą samochodu... nawet jak je złącze ze sobą to są też na zwarciu na mierniku :/
czyli od czego jest ten pin 41 - +12V do zaworu LPG... to idzie do elektrozaworu w zbiorniku? nie mam niestety jak wejść pod samochód i sprawdzić dokładnie jak mi te gazole pociągnęli te kable jak zmieniali butle... bo jak by się okazało, że to do zaworu w zbiorniku to bym miał trochę do pogadania z nimi bo niepotrzebnie prawie tysiaka do tyłu jestem :/
Ostatnio zmieniony 05 paź 2014, 11:34 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl