części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB ] Na Drive samochód zjeżdża z górki

ernesto

Post autor: ernesto » 11 wrz 2014, 21:49

Michał typowe objawy uszkodzonego konwertera :( szkoda że nie dałeś go do regeneracji podczas remontu.
Moja skrzynia też była remontowana ( ponoć ) i zauważyłem że konwerter się ślizga.
Czeka Cie wymiana niestety. Moja rada nie bierz używki, lepiej regenerowany na gwarancji i mieć problem z głowy.

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 11 wrz 2014, 22:43

Ja pierdziele, masakra jakaś. Myślałem że chociaż w skrzynie już nic nie bede dokładał, bo po remoncie, a tu jednak ;( nic, dzięki za odpowiedź ernesto.

ernesto

Post autor: ernesto » 11 wrz 2014, 22:58

Michał nie koniecznie, ja u siebie będę wyciągał motor do konwertera. Dla mnie bedzie wygodniej w ten sposób.
Nie przejmuj się, to jest normalna rzecz. Wiadomo skrzynia to czasami kłopot ale sprzęgło ma prawo się zużyć w każdym samochodzie. Czy to automat czy też wajcha.
Wszystko ma Swoje granice wytrzymałości i nic się na to nie poradzi. Najgorsze jest to że pada w najmniej nieodpowiednim momencie.

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 11 wrz 2014, 23:01

aha, czyli tak tez mozna, dobrze wiedzieć.
Zastanawiam się nad manualem, no ale 4 tysiecy za remont nie odzyskam na sprzedaży automata :/

A oprócz tych objawów może coś jeszcze zaczać się dziać? Ile jeszcze można jeździć z takim konwerterem?

Gość

Post autor: Gość » 12 wrz 2014, 12:45

Własciwie to możesz smigać bo kolejnym objawem bedzie zapewne ślizganie sie konwertera przy przyspieszaniu. Narazie pewnie nic poza tym pierwszym sie tobie nie dzieje więc spokojnie kulaj się i zbieraj PLNy.
Tylko nie planuj wyjazdu autem do Hiszpani czy Chorwacji :)

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 12 wrz 2014, 12:53

aha, no to tyle dobrego. Mam również drgania kierownicy podczas jazdy, przetaczałem koła 3 razy, bo myślałem że to ich wina, a teraz wyczytałem że to też konwerter ma takie objawy.

Gość

Post autor: Gość » 12 wrz 2014, 13:05

Mój konwerter wyglądał jak po wybuchu bomby a jeszcze auto jechało tylko skrzynia już miała jedynie 3 biegi do przodu :D

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 12 wrz 2014, 13:37

aha :D
kurde tak teraz patrze na tą kartę gwarancyjną (remont robił jeszcze poprzedni właściciel), no i konwerter też był regenerowany - niestety gwarancja jest tylko na pół roku, więc w lipcu już się skończyła. Możliwe żeby po 10tys km rozsypał się konwerter?

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 12 wrz 2014, 13:48

a jakie kolega ma obroty podczas tego stania pod górkę ? Czy przypadkiem nie pojawił się problem z obrotami ? Podepnij VAG i sprawdź na ciepłym silniku jakie też to obroty ma Twoj silnik
Przypominam ,że stare ZF'y nie mają hillhold'a.
No i ważne pytanie , czy rusza na D z opóźnioną reakcją na gaz ?
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 12 wrz 2014, 13:54

właśnie że obroty mam cały czas 680, od początku jak mam auto takie były..
Z tym ruszaniem to od niedawna właśnie coś się porobiło, zdarzyło mi się w tym tygodniu ze 2 razy, że po puszczeniu hamulca nie chciał sam jechać na D (auto było lekko pochylone, ale wcześniej zawsze ruszał z takiej pozycji sam), reakcja na gaz wydaje się być taka jak zawsze.
Ale niestety wszystkie objawy które mam wskazują na konwerter:
- nie trzyma pod górkę
- szarpie przy przełączaniu z R na D i odwrotnie
- po puszczeniu hamulca w pozycji D raz toczy się wolniej, raz szybciej, raz wogóle nie rusza
- kierownica ma drgania w przedziale ok. 60-100km/h
- troche opóźnia zmianę na wyższy bieg po puszczeniu gazu przy większych obrotach i szarpie w tym momencie
- szarpnięcie przy wyhamowywaniu do 0
- większe spalanie (po zakupie w cyklu mieszanym łykała średnio 15l gazu, teraz 19-20l)

Wydaje mi się, że konwerter mógł nie zostać zregenerowany, ponieważ gdy kupowałem a8, poprzedni właściciel mówił, że to szarpanie przy przełączaniu z R na D i odwrotnie było zarówno przed remontem, jak i po, a w warsztacie który mu robił remont powiedzieli, że przy quattro tak jest zawsze (bzdura, bo jeździłem innymi a8 i nie we wszystkich to było).
Dlatego podejrzewam że konwerter nie dostał regeneracji, a kase wzięli za to.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2014, 14:20 przez puzzel1, łącznie zmieniany 1 raz.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 12 wrz 2014, 14:19

No to, nie ma co gadać tylko jechać na serwis ...
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 06 paź 2014, 16:39

:D Panowie wszystko jest w porządku, okazało się że wszystkie te symptomy były spowodowane tym, że padł mi akumulator jakiś czas temu, dlatego skrzynia tak głupiała i dziwnie się zachowywała.
Dlatego pamiętajcie, żeby po rozładowaniu/odłączaniu akumulatora przejeździć troche kilometrów na benzynie, aby sterownik od skrzynii nauczył się naszego stylu jazdy ;)

AMSTAFF

Post autor: AMSTAFF » 06 paź 2014, 19:04

aż nie chce się wierzyć... że ewidentne objawy padającej skrzyni i sprzęgła były spowodowane akumulatorem... nowy aku założyłeś, pojeździłeś na bene (ile km?) i przeszło?
w czepku rodzony kolega jest ;)
tylko się cieszyć! :D

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 06 paź 2014, 19:20

AMSTAFF pisze:aż nie chce się wierzyć... że ewidentne objawy padającej skrzyni i sprzęgła były spowodowane akumulatorem...
Jak jedna z baśni Andersena. Dziwne i to bardzo

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 06 paź 2014, 20:17

Możliwe że po jeździe na benzynie obroty jałowe się podniosły i pompa w skrzyni daje już ciśnienie wystarczające do tego, żeby auto nie zjeżdżało samo z górki.
Four rings to rule them all

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl