[D3 04 4.2MPI ] Problem z oświetleniem - żarówki LED
Pany, co za historie opowiadacie <jezu>
Zwykła żarówka w lampie czy też z tyłu za lampą to moim zdaniem straszny drut - nie róbcie czegoś takiego - coś takiego robią tylko ci co kompletnie nie wiedzą co z tym fantem dalej zrobić a na siłę chcą mieć LEDy <tjaa>
Skoro chcesz LEDy to zrób LEDy i to tak aby to działało bez chowania jakieś świecącej w komorze silnika żarówki - można to zrobić bo robiłem wielokrotnie i u siebie również mam lampy przerabiane.
Rezystory ceramiczne?... te które są w linku powyżej to pierwsze słyszę <lipa>
Tu ma być odprowadzane ciepło a gdzież w tych rezystorach ma to być?
Co by była jasność....
W miejsce zwykłej żarówki W5W wsadzamy żarówkę LED, jakąkolwiek która spełni nasze wymagania estetyczne i psychicznie da na uczucie kupna czegoś lepszego niż ostatni chiński shit.
Równolegle do niej podpinamy rezystor obciążeniowy który jest z własnym radiatorem - właściwie dobrany daje odpowiednie obciążenie dla układu ale ponieważ pracuje zwarciowo to skutkiem ubocznym jest ciepło jakie wydziela stąd też istotnym może być miejsce jego montażu.
Rezystor ma być podobny do tego co tutaj: http://obrazki.elektroda.net/69_1208003378.jpg - tzn. z wyglądu taki sam tylko wartość nie koniecznie ta sama.
Takich rezystorów montowałem już wiele, w swoim aucie jak i w innych autach i to jest ów szumnie na allegro nazywany "kasownik błędów" czy też "adapter CAN-BUS"
Zwykła żarówka w lampie czy też z tyłu za lampą to moim zdaniem straszny drut - nie róbcie czegoś takiego - coś takiego robią tylko ci co kompletnie nie wiedzą co z tym fantem dalej zrobić a na siłę chcą mieć LEDy <tjaa>
Skoro chcesz LEDy to zrób LEDy i to tak aby to działało bez chowania jakieś świecącej w komorze silnika żarówki - można to zrobić bo robiłem wielokrotnie i u siebie również mam lampy przerabiane.
Rezystory ceramiczne?... te które są w linku powyżej to pierwsze słyszę <lipa>
Tu ma być odprowadzane ciepło a gdzież w tych rezystorach ma to być?
Co by była jasność....
W miejsce zwykłej żarówki W5W wsadzamy żarówkę LED, jakąkolwiek która spełni nasze wymagania estetyczne i psychicznie da na uczucie kupna czegoś lepszego niż ostatni chiński shit.
Równolegle do niej podpinamy rezystor obciążeniowy który jest z własnym radiatorem - właściwie dobrany daje odpowiednie obciążenie dla układu ale ponieważ pracuje zwarciowo to skutkiem ubocznym jest ciepło jakie wydziela stąd też istotnym może być miejsce jego montażu.
Rezystor ma być podobny do tego co tutaj: http://obrazki.elektroda.net/69_1208003378.jpg - tzn. z wyglądu taki sam tylko wartość nie koniecznie ta sama.
Takich rezystorów montowałem już wiele, w swoim aucie jak i w innych autach i to jest ów szumnie na allegro nazywany "kasownik błędów" czy też "adapter CAN-BUS"
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
no dobrze ceramiczny , metalowy , lub tez znalałem ceramiczno metalowy oraz w plastikowych koszulkach termicznych już wiem dzięki wam jak to ma wyglądać a teraz powiedzcie jakiej mocy ma byc ten rezystor abynie robił błedu ... i jezeli niema takiej mocy to jak ze sobą je łączyć rozumiem że sam rezystor z żarówką równoregle a rezystor z rezystorem ? szeregowo?
sory za pytania zapewne dla was oczywiste ale chciałbym to zrobić pożądnie i nie martwić się że cos sie spali
sory za pytania zapewne dla was oczywiste ale chciałbym to zrobić pożądnie i nie martwić się że cos sie spali
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Damian, proszę, nie irytuj się. Zaproponowałem rezystor aby właśnie nie bawić się w jakieś dodatkowe żarówki, bo to przecież nie o to chodzi (uważam, że to byłaby wiocha). Stąd propozycja połączenia LED'a z rezystorem. Połączenie równoległe, bo większa część prądu będzie płynąc przez rezystor a mniejsza część przez LED, ale łącznie opór powinien być taki, jak żarówki, aby komputer to "widział" prawidłowo. Propozycja rezystora ceramicznego była z tego względu, że żarówka ewidentnie odpada, po drugie zapas mocy, którą taki rezystor odprowadzi musi być, bo się spali, a po trzecie, mało miejsca w komorze silnika a ceramiczny zmniejsza ryzyko zwarcia przy przypadkowym dotknięciu. Poza tym myślę, że ogólnie to się w tej koncepcji zgadzamy.
Pozdrawiam
A tu link do kalkulatora rezystorów.
To rezystor w obudowie ceramicznej - kiedyś korzystałem z takich (produkcji i polskiej i CCCP) na potrzeby np. końcówek mocy, gdzie nie było miejsca na radiatory czy wentylatory - wbrew pozorom ładnie odprowadza ciepło i jest odporny na wysoką temperaturę, a przy dostatecznym zapasie nie będzie się mocno grzać, bo wypromieniuje energię cieplną.FOSS pisze: (...)Rezystory ceramiczne?... te które są w linku powyżej to pierwsze słyszę <lipa> Tu ma być odprowadzane ciepło a gdzież w tych rezystorach ma to być?
Pozdrawiam
A tu link do kalkulatora rezystorów.
Bądź dobry jak chleb.
No dobrze , masz to łopatologicznie bo wymiękam <niewiem>
Rezystor musi wyglądać tak :
http://allegro.pl/rezystor-drutowy-z-ra ... 59881.html
(oczywiście nie tej rezystancji co na aukcji - chodzi mi tylko o wygląd )
Wartość rezystora wyliczasz z prawa Ohma
- zrobię to za Ciebie - musisz kupić 2 szt. : 30 Ohm 50W
Rezystory te wlutowywujesz równolegle do kabelków od świateł postojowych.
Czyli : Do czarnego kabelka jedna strona rezystora a do brązowego druga
Najlepiej jak do rezystora dolutujesz przewody po ok 50 cm, rezystor przymocujesz do przedniej belki pod zderzakiem, dolutowane kable wprowadzisz do lampy i dolutujesz je do przewodów postojówek ( jeden rezystor/jedna postojówka )
Bardziej łopatologicznie się nie da - przynajmniej ja nie potrafię
Rezystor musi wyglądać tak :
http://allegro.pl/rezystor-drutowy-z-ra ... 59881.html
(oczywiście nie tej rezystancji co na aukcji - chodzi mi tylko o wygląd )
Wartość rezystora wyliczasz z prawa Ohma
- zrobię to za Ciebie - musisz kupić 2 szt. : 30 Ohm 50W
Rezystory te wlutowywujesz równolegle do kabelków od świateł postojowych.
Czyli : Do czarnego kabelka jedna strona rezystora a do brązowego druga
Najlepiej jak do rezystora dolutujesz przewody po ok 50 cm, rezystor przymocujesz do przedniej belki pod zderzakiem, dolutowane kable wprowadzisz do lampy i dolutujesz je do przewodów postojówek ( jeden rezystor/jedna postojówka )
Bardziej łopatologicznie się nie da - przynajmniej ja nie potrafię
Jeśli rezystor przykręcić do belki zderzaka (a jest spora i aluminiowa, więc będzie świetnie odprowadzać ciepło) to nie będę się upierał przy ceramicznym. Tylko trzeba przeciągnąć przewody pod belkę. Przy takim mocowaniu taka moc rezystora na pewno wystarczy.
PS. Czasami trzeba łopatologicznie - nie każdy jest z zawodu elektronikiem. Na pewno przyda się, bo temat wraca jak bumerang. Dzięki Mariusz.
PS. Czasami trzeba łopatologicznie - nie każdy jest z zawodu elektronikiem. Na pewno przyda się, bo temat wraca jak bumerang. Dzięki Mariusz.
Bądź dobry jak chleb.
Opornik to 30 Ohm ! czyli tyle co żarówka 5W a 50 W to moc jaką może oddać w postaci ciepła - to tak w uproszczeniuApophis pisze:Pisało że opornik 50watów miał,ja sie nie znam ale jesli tyle co żarówka to bedzie ok poza innymi.macisz12 pisze:Przecież to raptem pobór 5W.
Stosowanie LEDów ma tez na celu zmniejszenie poboru pradu.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
No Panowie o to chodziło bo dla mnie prawo ohma to czary mary w podstawówce do przez okno na fizyce sie uciekało z lekcji
jeszcze raz dziękuje i nie wkurzajcie sie bo nie każdy jest z fizyką za pan brat
jeszcze raz dziękuje i nie wkurzajcie sie bo nie każdy jest z fizyką za pan brat
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
koledzy a co sądzicie o takim zestawie ?? :
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-led-3 ... 11087.html
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-led-3 ... 11087.html
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
nie wywala na fisie ale po podpieciu pod kabel tak
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
a to spoko byle mi na fsie nie babrało sienie wywala na fisie ale po podpieciu pod kabel tak
podziękował kolego zatem zamawiam , trochę zabawy będę miał z odkręcaniem tych śrubekraftor napisał/a:
Witam
może mi ktoś podrzucić info jakie zamówić ledy na tablice rejestracyjna do d3 ? próbowałem rozkrecic z zmierzyć długość zarówek ale śruby sie przekreciły i bede musiał rozwiercić
czy błedy wywala na fisie z tytułu wymiany na ledy ?
rurka 36mm